AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #1 Del Skrevet 12. juli 2024 Hei. Ser at innbyggerne protesterer mot turister. De stenger folk inne på hotellet og restauranter. Spruter på de med vannpistoler, og lager dårlig stemning for turister som jo har betalt masse penger for en avslappende ferie. Hadde dere turt å dra til Barcelona nå? Anonymkode: d9a53...ee9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #2 Del Skrevet 12. juli 2024 Jeg ser det bare i media, men har ALDRI hørt om noen som faktisk har opplevd turisthat i Spania eller andre steder. Anonymkode: 632a6...4cf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #3 Del Skrevet 12. juli 2024 Skjønner frustrasjonen til lokalbefolkningen som ikke har råd til bolig på grunn av airbnb-turister. Og alle de andre problemene som følger med masseturismen. Drar ikke til Barcelona i nærmeste framtid. Det er mange andre hyggelige steder å reise, der man i tillegg blir godt mottatt og ønsket velkommen tilbake. Anonymkode: 54f83...4e5 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #4 Del Skrevet 12. juli 2024 Ja, har nylig vært i Barcelona og bortsett fra grafitti opplevde jeg inget hat mot turister. Klart de lokale er oppgitt, men det spørs om de får det bedre av at byen taper hundrevis av milliarder i turismeinntekter De får kose seg med konkurser og tomme gater. Anonymkode: 1fc23...f0f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #5 Del Skrevet 12. juli 2024 Jeg var nettopp i Barcelona. Merket ingenting. Hadde det kjempefint. Vet ikke om noe har eskalert siden det, men tviler. Barcelona har imidlertid alltid vært en by man må være litt forsiktig på kveldstid. Anonymkode: 21fba...c28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #6 Del Skrevet 12. juli 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hei. Ser at innbyggerne protesterer mot turister. De stenger folk inne på hotellet og restauranter. Spruter på de med vannpistoler, og lager dårlig stemning for turister som jo har betalt masse penger for en avslappende ferie. Hadde dere turt å dra til Barcelona nå? Anonymkode: d9a53...ee9 Hadde turt, men gidder ikke. Om det ønsker mindre turisme noe som er fullt forståelig, så er det så mange andre fine steder å reise nå. Anonymkode: 6e7f2...f8a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #7 Del Skrevet 12. juli 2024 Turister som bor på hotell (ikke al inklusive) er jo typen turister Spania og Barcelona er avhengig av. Problemet er airbnb og alle som kjøper opp boliger for egen ferie bolig. Cruise turister og andre som knapt legger igjen en krone. Myndighetene har vært alt for trege til å regulere turismen de er helt avhengige av på en bærekraftig måte. Det er ekstremt korttenkt å aksjonere mot vanlige turister som legger igjen penger i landet og skaper arbeidsplasser. Anonymkode: c4736...a9f 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 12. juli 2024 #8 Del Skrevet 12. juli 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, har nylig vært i Barcelona og bortsett fra grafitti opplevde jeg inget hat mot turister. Klart de lokale er oppgitt, men det spørs om de får det bedre av at byen taper hundrevis av milliarder i turismeinntekter De får kose seg med konkurser og tomme gater. Anonymkode: 1fc23...f0f De blåser vel en lang marsj i penger de aldri ser noe til selv. Dessuten vil de ikke avskaffe turismen, de vil begrense og regulere den. Slik det er nå, ville jeg aldri funnet på å dra til steder som Barcelona og Mallorca. Den drøyeste meldingen jeg har sett på en plakat, er blitt forbigått i stillhet i de artiklene jeg har lest: Dear tourist, balconing is fun. Jo da, hyggelig å være turist når man blir oppfordret til å ta livet av seg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 12. juli 2024 #9 Del Skrevet 12. juli 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Turister som bor på hotell (ikke al inklusive) er jo typen turister Spania og Barcelona er avhengig av. Problemet er airbnb og alle som kjøper opp boliger for egen ferie bolig. Cruise turister og andre som knapt legger igjen en krone. Myndighetene har vært alt for trege til å regulere turismen de er helt avhengige av på en bærekraftig måte. Anonymkode: c4736...a9f Nettopp. Airbnb (slik det altfor ofte fungerer), cruiseturisme og til en viss grad all inclusive er typiske eksempler på ikke-bærekraftig turisme. Noen tjener seg søkkrike på dette, men lokalbefolkningen får ingen glede av det. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #10 Del Skrevet 12. juli 2024 4 minutter siden, Pawn Hearts said: De blåser vel en lang marsj i penger de aldri ser noe til selv. Dessuten vil de ikke avskaffe turismen, de vil begrense og regulere den. Slik det er nå, ville jeg aldri funnet på å dra til steder som Barcelona og Mallorca. Den drøyeste meldingen jeg har sett på en plakat, er blitt forbigått i stillhet i de artiklene jeg har lest: Dear tourist, balconing is fun. Jo da, hyggelig å være turist når man blir oppfordret til å ta livet av seg. Tror du pengene fordufter? De går til suvernirbutikker, restauranter, fotballklubben, dagligvarebutikker, småbedrifter som driver med diverse utflukter. Også drar byen inn en del som går til generelt vedlikehold m.m. Cruiseturrister, de som kun legger igjen penger uten å ta opp boligplass, er noe av det beste som har skjedd Barcelona. Så selv om jeg har sympati for de lokale må jeg bare le av løsningene deres. Anonymkode: 1fc23...f0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 12. juli 2024 #11 Del Skrevet 12. juli 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Tror du pengene fordufter? De går til suvernirbutikker, restauranter, fotballklubben, dagligvarebutikker, småbedrifter som driver med diverse utflukter. Også drar byen inn en del som går til generelt vedlikehold m.m. Cruiseturrister, de som kun legger igjen penger uten å ta opp boligplass, er noe av det beste som har skjedd Barcelona. Så selv om jeg har sympati for de lokale må jeg bare le av løsningene deres. Anonymkode: 1fc23...f0f Cruiseturister bruker som regel lite penger i land. De oversvømmer byen i noen timer og kjøper minimalt før de går om bord igjen for å spise å drikke. Slik er det iallfall på Rodos, og det skulle forundre meg om det var veldig annerledes i Barcelona. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 12. juli 2024 #12 Del Skrevet 12. juli 2024 Skjønner de godt. Jeg ville gjort det samme med østlendingene som kommer til sør og tror de eier hele Sørlandet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 12. juli 2024 #13 Del Skrevet 12. juli 2024 Man kan jo fritt velge å bruke pengene sine på andre ting en å presse lokalbefolkningen ut av egen by. Jeg forstår godt at de reagerer. De har ikke lenger råd til eller får tak i boliger i egen by. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #14 Del Skrevet 12. juli 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Hei. Ser at innbyggerne protesterer mot turister. De stenger folk inne på hotellet og restauranter. Spruter på de med vannpistoler, og lager dårlig stemning for turister som jo har betalt masse penger for en avslappende ferie. Hadde dere turt å dra til Barcelona nå? Anonymkode: d9a53...ee9 Nei, ikke der og i alle fall ikke Mallorca. Er redd de skal spytte i maten. Anonymkode: 4c133...0a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #15 Del Skrevet 12. juli 2024 DelvisPresley skrev (30 minutter siden): Skjønner de godt. Jeg ville gjort det samme med østlendingene som kommer til sør og tror de eier hele Sørlandet. Men mange sørlandsbyer har allerede tatt grep og innført boplikt. Det ville jo løst svært mange av problemene i Barcelona/Mallorca/Kanariøyene. Anonymkode: 54f83...4e5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 12. juli 2024 #16 Del Skrevet 12. juli 2024 Hm. Det er mulig jeg må ete i meg mine ord om cruiseturisme. Jeg har kikket på noen vitenskapelige artikler om emnet nå, og ikke bare viser det seg at disse turistene legger igjen mer enn jeg trodde, cruisetrafikken har også positive virkninger for næringslivet i Barcelona og genererer flere tusen arbeidsplasser. Dessuten har de tatt grep når det gjelder utslipp og avfallshåndtering. Likevel står det fast at det er altfor mange mennesker i byen i turistsesongen, og det går ut over både fastboende og besøkende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #17 Del Skrevet 12. juli 2024 Pawn Hearts skrev (1 time siden): De blåser vel en lang marsj i penger de aldri ser noe til selv. Dessuten vil de ikke avskaffe turismen, de vil begrense og regulere den. Slik det er nå, ville jeg aldri funnet på å dra til steder som Barcelona og Mallorca. Den drøyeste meldingen jeg har sett på en plakat, er blitt forbigått i stillhet i de artiklene jeg har lest: Dear tourist, balconing is fun. Jo da, hyggelig å være turist når man blir oppfordret til å ta livet av seg. Er ikke balconing fra ordet balkong? Anonymkode: 632a6...4cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 12. juli 2024 #18 Del Skrevet 12. juli 2024 30 minutter siden, AnonymBruker said: Er ikke balconing fra ordet balkong? Anonymkode: 632a6...4cf Jo da, idioter hoper fra balkongen og prøver å treffe bassenget. Det hender at de bommer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veggdyret Skrevet 12. juli 2024 #19 Del Skrevet 12. juli 2024 1 hour ago, Pawn Hearts said: Jo da, idioter hoper fra balkongen og prøver å treffe bassenget. Det hender at de bommer. Noen ganger prøver de å hoppe til balkongen ved siden av, eller under, isteden. Like idiotisk og minst like stor sjanse for å bomme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #20 Del Skrevet 12. juli 2024 Jeg var nettopp på Mallorca i to uker med familien og merket absolutt ingenting til dette. Vi bodde på hotell uten all-inklusive og spiste på lokale restauranter hver dag. Dette var i Alcudia. Alle vi møtte ga god service, var hyggelige og imøtekommende. Mulig det er verre i større byer som Palma og Barcelona. Anonymkode: 3d2e0...c29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå