AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #81 Del Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette var en jobbmail altså:) Anonymkode: 424da...c6e Jeg syns enten lapp i postkassa eller å faktisk snakke med dem ansikt til ansikt. Anonymkode: 68d98...d64 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #82 Del Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette var en jobbmail altså:) Anonymkode: 424da...c6e Jeg er litt splittet. Jobbmail er jo for jobben, ikke private anliggende. Samtidig er det ikke så invaderende, men tror jeg hadde foretrukket en lapp i postkassen med din kontaktinformasjon og litt om deg og hva du kan være villig til å gi for huset evt forhandlinger. Anonymkode: 49dd7...d1f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #83 Del Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er litt splittet. Jobbmail er jo for jobben, ikke private anliggende. Samtidig er det ikke så invaderende, men tror jeg hadde foretrukket en lapp i postkassen med din kontaktinformasjon og litt om deg og hva du kan være villig til å gi for huset evt forhandlinger. Anonymkode: 49dd7...d1f Men ts vet jo ingenting om husets tilstand. Hvordan gi bud da? Det kan være fukt og råte for alt hen vet. Eller rosemaling- og treskjæringshelvete i alle rom. Hadde ALDRI skrevet epost til jobbmailen til vedkommende. Ring, sms eller i verste fall lapp i postkassa. Anonymkode: 29321...297 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #84 Del Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts igjen her: Har funnet e-mail adressen til en av de som bor i huset. Kan jeg sende en mail om interessen? Eller føles det mer invaderende enn å legge en lapp i postkassen? Anonymkode: 424da...c6e AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Dette var en jobbmail altså:) Anonymkode: 424da...c6e Dette er stalkertendenser altså, så utrolig invaderende! Anonymkode: e8c78...401 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #85 Del Skrevet 13. juli 2024 Dere som ikke forstå hvorfor folk ikke liker slike henvendelser, for det er jo bare en hyggelig forespørsel, forstår dere ikke at det slett ikke trenger å oppfattes som hyggelig? Eller at det er stor forskjell på skikk og bruk i ulike aldersgrupper? At du sender en henvendelse du selv mener er hyggelig, betyr ikke at den oppfattes slik. Mange kan tenke at en "skal du selge, kontakt meg" er et urettmessig krav og "vi vil kjøpe huset ditt" kan oppfattes som en trussel. Det du selv tror er hyggelig trenger slett ikke bli oppfattet slik. Hvordan noen i 30-årene som gjerne skal flytte uansett oppfattes en forespørsel er også veldig ulikt en på 78 som har bodd i huset siden han var 25. Et område her jeg bor opplevde aggressiv fremferd fra folks om ville kjøpe opp boliger for å rive den og bygge ut, så sånn "vi vil kjøpe huset ditt" har veldig dårlige assosiasjoer for andre i samme strøk. Anonymkode: e8c78...401 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #86 Del Skrevet 13. juli 2024 Siden jeg ikke har tenkt å flytte, måtte de betalt meg godt over verdien for at jeg skulle giddet det. Minst en million mer. Jeg vet rimelig nøyaktig hvor mye huset er verdt, siden alle husene i gata er ca like, og et av dem ble solgt nylig. Anonymkode: 3b8c9...b79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #87 Del Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde ALDRI skrevet epost til jobbmailen til vedkommende. Ring, sms eller i verste fall lapp i postkassa. Anonymkode: 29321...297 Jeg, og veldig mange andre, tar sjelden eller aldri telefonen om det er noen som ringer fra et skjult eller ukjent nummer eller noen jeg ikke kjenner (for min del er det pga. jobben/yrket mitt, andre personer kan ha andre grunner). Hadde foretrukket en mail heller enn en telefonoppringning, altså 😅 Anonymkode: 2d394...abf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #88 Del Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er virkelig folk kommet dit at de blir støtt av at noen liker huset deres? Hvorfor i all verden er det forferdelig ubehagelig? Skylde på naboen, bli redd, låse dører, trekke for gardiner…. Hvorfor reagere så sterkt? Det er jo bare et kompliment? Er det ikke bare å si nei? Jeg har en hest, og har fått kommentarer fra fremmede av typen «åh, så vakker, skal du selge? Gi beskjed hvis du skal selge!» Jeg smiler jo bare og takker, jeg går ikke rundt og tenker at vedkommende kommer til å stjele hesten min? Er det ikke lov til å uttrykke beundring for noe noen andre eier uten at eieren skal bli krenket? Jeg skal ikke selge, men om jeg fikk en lapp i postkassa hadde jeg nok spart den i en skuff eller noe. I ditt tilfelle hadde jeg ikke kommet med et konkret bud, da det er umulig å vite hva som er markedspris på akkurat det huset. Jeg hadde lagt en nøytral og hyggelig lapp i postkassa. Håper du får napp! Anonymkode: 15c4f...585 Det er flere som har forklart hva de synes er ubehagelig med det. Det er også forskjell mellom å "bli støtt" og å synes noe er ubehagelig. Det er også flere elementære forskjeller mellom en hest og et hus. Jeg hadde ikke brydd meg om at noen vil kjøpe hesten min. Jeg bor ikke i hesten min, hesten min er ikke mitt privatliv. Det jeg lurer på er hvorfor du med flere reagerer så sterkt på at ander har andre reaksjonsmønster? Leser at du skriver "jammen, jammen, jammen" og andre som synes en er skjelvende aspeløv. Hva om en bare er forskjellig. Det er ganske vanlig. Anonymkode: 8a1ed...b4b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #89 Del Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hei. Vi har lenge sett et drømmehus vi veldig gjerne skulle ønske var til salgs. Kan man kontakte eier av huset for å vise interesse, selvom huset ikke er til salgs? Eller er dette frekt og IKKE innafor? Anonymkode: d351d...07a Det kan du bare gjøre. Får bare ett nei. Styr unna de som er desperate og frister med en ny Tesla på kjøpet! Vi snakker dronningen av Gjøvik. Anonymkode: 55d3f...b87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 13. juli 2024 #90 Del Skrevet 13. juli 2024 Kjenner til eit par som rett og slett ringte på og presenterte seg, og sa at dei gjerne kunne tenke seg huset til vedkomande dersom han nokon gong kunne tenke seg å selge. Det er mest som ein teaser. Det tok eit års tid, så tok mannen kontakt og ville selge. Det er jo av og til viktig for selger at ny eigar er hyggelig, vil ta vare på huset og alt slikt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 13. juli 2024 #91 Del Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men ts vet jo ingenting om husets tilstand. Hvordan gi bud da? Det kan være fukt og råte for alt hen vet. Eller rosemaling- og treskjæringshelvete i alle rom. Hadde ALDRI skrevet epost til jobbmailen til vedkommende. Ring, sms eller i verste fall lapp i postkassa. Anonymkode: 29321...297 Der er veldig invaderende å ha først sett huset, og så funne ut kven som bur der, kvar hen jobbar, og så ta kontakt der. Nei, eg hadde takla ein som ringer på og har eit ansikt og handtrykk, men å få mail? Nei, det hadde eg sletta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #92 Del Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dere som ikke forstå hvorfor folk ikke liker slike henvendelser, for det er jo bare en hyggelig forespørsel, forstår dere ikke at det slett ikke trenger å oppfattes som hyggelig? Eller at det er stor forskjell på skikk og bruk i ulike aldersgrupper? At du sender en henvendelse du selv mener er hyggelig, betyr ikke at den oppfattes slik. Mange kan tenke at en "skal du selge, kontakt meg" er et urettmessig krav og "vi vil kjøpe huset ditt" kan oppfattes som en trussel. Det du selv tror er hyggelig trenger slett ikke bli oppfattet slik. Hvordan noen i 30-årene som gjerne skal flytte uansett oppfattes en forespørsel er også veldig ulikt en på 78 som har bodd i huset siden han var 25. Et område her jeg bor opplevde aggressiv fremferd fra folks om ville kjøpe opp boliger for å rive den og bygge ut, så sånn "vi vil kjøpe huset ditt" har veldig dårlige assosiasjoer for andre i samme strøk. Anonymkode: e8c78...401 Ville du virkelig tenkt at en slik beskjed er en trussel? «Hei! Jeg heter Kari Nordmann og er 40 år. Jeg bor nå i Oslo, men har nær slekt i som bor i byggefeltet her. Jeg er derfor interessert i å bo i området og har sett spesielt på huset deres. Jeg sjarmeres veldig av at huset har god beliggenhet/fin utsikt/ fin hage/ sett inn det som passer. Jeg forstår om dere ikke er interessert i å selge, men jeg måtte bare høre om kunne være aktuelt. Jeg er veldig interessert og er villig til å gi en god pris om dere er interessert i å selge. Ta gjerne kontakt på tlf 12345678. Hvis det ikke er aktuelt beklager jeg bryderiet.» Hva er galt med dette? Anonymkode: 68d98...d64 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #93 Del Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Ville du virkelig tenkt at en slik beskjed er en trussel? «Hei! Jeg heter Kari Nordmann og er 40 år. Jeg bor nå i Oslo, men har nær slekt i som bor i byggefeltet her. Jeg er derfor interessert i å bo i området og har sett spesielt på huset deres. Jeg sjarmeres veldig av at huset har god beliggenhet/fin utsikt/ fin hage/ sett inn det som passer. Jeg forstår om dere ikke er interessert i å selge, men jeg måtte bare høre om kunne være aktuelt. Jeg er veldig interessert og er villig til å gi en god pris om dere er interessert i å selge. Ta gjerne kontakt på tlf 12345678. Hvis det ikke er aktuelt beklager jeg bryderiet.» Hva er galt med dette? Anonymkode: 68d98...d64 Ts her Veldig bra forslag til tekst! Takk😊 Anonymkode: 424da...c6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 13. juli 2024 #94 Del Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ts igjen her: Har funnet e-mail adressen til en av de som bor i huset. Kan jeg sende en mail om interessen? Eller føles det mer invaderende enn å legge en lapp i postkassen? Anonymkode: 424da...c6e Mye bedre med e-post for oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #95 Del Skrevet 13. juli 2024 Ja har reagert en gang og aldri sett de folka her etterpå huset er min fars og mitt barndomshjem samt pappa tråkket sine barnsben på eiendommen så den er ikke til salgs sa jeg (Familieeiendom) 4 hus på tomta mitt fra 1978 onkels fra 1988 fars kusine 2002 og huset til oldefar ca 1915 Anonymkode: 7c37f...3b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 13. juli 2024 #96 Del Skrevet 13. juli 2024 Beklager kom bort anonymbruker knappen Ja har reagert en gang og aldri sett de folka her etterpå huset er min fars og mitt barndomshjem samt pappa tråkket sine barnsben på eiendommen så den er ikke til salgs sa jeg (Familieeiendom) 4 hus på tomta mitt fra 1978 onkels fra 1988 fars kusine 2002 og huset til oldefar ca 1915 Anonymkode: 7c37f...3b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 14. juli 2024 #97 Del Skrevet 14. juli 2024 Siden det huset jeg bor i er mitt drømmehus, hadde et hvert tenkelig fremstøt blitt vennlig og bestemt avvist. Jeg kom endelig hjem. Da er det ikke et sted man selger, uansett hvor mye som bys. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #98 Del Skrevet 14. juli 2024 Tenker en lapp i postkassen kan være greit, ikke noe å tape på det vel Det kan jo være du har flaks og de sitter på et hus de har tenkt å selge, men ikke tør helt i dagens marked. Jeg kjenner noen som fant ut for et halvt år siden at de skulle skilles, men markedet for større hus har vært helt ræva så de må fremdeles bo sammen. De hadde blitt rimelig glade for en sånn lapp tenker jeg! Anonymkode: 3b568...b64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #99 Del Skrevet 14. juli 2024 Vi hadde noen som ringte på, for å spørre om å kjøpe huset vårt. Men skulle det vært aktuelt, så bør man gå ganske bra over verdivurdering. Det er noe med å bare komme til noen å kjøpe noe som ikke er til salgs. Da bør man kompensere med å gi en høyere pris. Anonymkode: eb707...a53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #100 Del Skrevet 14. juli 2024 Jeg var en periode sammen med en mann med svært god råd som bodde i en fint strøk. Han hadde sett en bolig på en flott tomt i nærheten hvor det bodde et gammelt ektepar og ba en megler om å ta kontakt med dem og forhøre seg om de kunne tenke seg å selge, og at han i så fall var svært interessert. Svaret var, Vi er ikke døde ennå! Anonymkode: 91aa0...006 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå