AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #21 Del Skrevet 12. juli 2024 Trippel takst, værsågod 🤓 Anonymkode: 16b33...d4a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #22 Del Skrevet 12. juli 2024 Jeg solgte en hytte til noen som kontakter meg direkte. Det var deilig å slippe alt styr med visninger. Anonymkode: cb447...252 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #23 Del Skrevet 12. juli 2024 Hva er det som er så frekt med å vise interesse for et hus, så fremt den interesserte bare tar en hyggelig og kort telefon til vedkommende? Selvfølgelig så er det ikke greit om noen står med kikkert i buskene, men det er jo ingen som faktisk gjør det. Og i et nabolag så går og kjører det jo 100 folk forbi huset hver eneste dag uansett. Anonymkode: 887b1...a5a 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #24 Del Skrevet 12. juli 2024 Det er jo bare å ha autosøk på Finn. Anonymkode: 0cf3a...18a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #25 Del Skrevet 12. juli 2024 Jeg hadde ikke reagert spesielt på det. Hadde nok tatt det som et kompliment og svart høflig at vi ikke planlegger å selge. Anonymkode: 86278...6eb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #26 Del Skrevet 12. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo bare å ha autosøk på Finn. Anonymkode: 0cf3a...18a Enig! Kan legge inn vei-/gatenavn på autosøket. Anonymkode: 86278...6eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #27 Del Skrevet 12. juli 2024 Er vel ikke noe frekt med det. Men da kun hvis du ønsker å tilby en god pris. Å forsøke seg på takst eller å «tjene» på avtalen er jo bortkastet tid for eieren. Hadde blitt irritert hvis noen ringer på døra og bruker 20min på å forklare at de vil ha huset men så bruker de tid på «hva kunne du tenke deg i pris» osv. gi meg ett tilbud så sier jeg ja eller nei, og det bør starte godt over prisantydning. Hvis det er en pris som er mulig å få i en budrunde så gjør jeg jo heller det. så jeg syntes ts burde legge en lapp i postkassen MED pristilbud (eller en min-max pris) og be dem ta kontakt hvis de syntes det hørtes interessant ut. Ikke påtrengende å få en lapp i kassen. Anonymkode: 4e966...061 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #28 Del Skrevet 12. juli 2024 Faren min fikk melding av noen som lurte på om han ønsket å selge huset sitt til dem. Han er litt paranoid, og ble det enda mer og var sikker på at det var naboene som prøvde å få han vekk. Hvis huset ikke er til salgs, ikke vis interesse. Anonymkode: 45b7a...4da 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #29 Del Skrevet 12. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Enig! Kan legge inn vei-/gatenavn på autosøket. Anonymkode: 86278...6eb Selv om jeg mistrives her vi bor, så legger vi ikke ut huset på finn. Det koster flere hundre tusen kroner å selge, og hvem vet vel om man i det hele tatt får solgt i disse dager? Å vite om en som virkelig var interessert hadde vært en drøm. Men igjen, jeg mistrives jo her. Sikkert derfor jeg er så positiv til TS. Anonymkode: 887b1...a5a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #30 Del Skrevet 12. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Faren min fikk melding av noen som lurte på om han ønsket å selge huset sitt til dem. Han er litt paranoid, og ble det enda mer og var sikker på at det var naboene som prøvde å få han vekk. Hvis huset ikke er til salgs, ikke vis interesse. Anonymkode: 45b7a...4da Ja, så hvis TS gjør det, gjør det med navn og en stemme og ikke en lapp. Samtidig ikke møt opp på døra. Anonymkode: 8a1ed...b4b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #31 Del Skrevet 12. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, så hvis TS gjør det, gjør det med navn og en stemme og ikke en lapp. Samtidig ikke møt opp på døra. Anonymkode: 8a1ed...b4b De sendte sms med navn. Men far var sikker på at det var en venn av den ene naboen som han har hatt uenigheter med som sendte sms. Det kan vær at de faktisk var interessert i huset, men synes fremdeles det er feil å vise interesse for ett hus som ikke er til salgs. Anonymkode: 45b7a...4da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #32 Del Skrevet 12. juli 2024 Jeg hadde ikke reagert så hardt på det, jeg bor i blokk i et borettslag som har blitt ganske populært, det er alltid mye press på de leilighetene her som selges og vi får stadige hint og forsøk på kontakt fra meglere, inkludert han som sogte oss leiligheten for fem år siden. Jeg har faktisk blitt kontakta av to personer ang leiligheten til min nylig avdøde nabo. Den har bare hatt en eier noensinne og avdøde var både veldig gammel og veldig privat uten noe særlig familie og ingen lokalt så at folk har fått med seg at hun er borte sier litt. Anonymkode: c2541...f76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #33 Del Skrevet 12. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De sendte sms med navn. Men far var sikker på at det var en venn av den ene naboen som han har hatt uenigheter med som sendte sms. Det kan vær at de faktisk var interessert i huset, men synes fremdeles det er feil å vise interesse for ett hus som ikke er til salgs. Anonymkode: 45b7a...4da For meg som hadde blitt nervøs av slikt så synes jeg det hadde vært bedre med en telefon faktisk. Anonymkode: 8a1ed...b4b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #34 Del Skrevet 12. juli 2024 Det skal være en veldig god pris og raskt salg, ellers hadde jeg takket nei. Men det er ikke frekt. Alltid noen som er paranoide, de finnes overalt. Må spille for å vinne. Anonymkode: 857b8...b61 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #35 Del Skrevet 12. juli 2024 Ts her: Takk for mange fornuftige svar. Jeg er veldig redd for å gjøre noen redde eller paranoide. Ble litt usikker her nå🤣 Det er umulig å vite hva boligen er estimert til. Såå å legge inn et bud vil være veldig vanskelig. Vi får se hva jeg gjør, vanskelig situasjon! Anonymkode: d351d...07a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 12. juli 2024 #36 Del Skrevet 12. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ts her: Takk for mange fornuftige svar. Jeg er veldig redd for å gjøre noen redde eller paranoide. Ble litt usikker her nå🤣 Det er umulig å vite hva boligen er estimert til. Såå å legge inn et bud vil være veldig vanskelig. Vi får se hva jeg gjør, vanskelig situasjon! Anonymkode: d351d...07a Umulig er det ikke. Se på Finn hva eiendom i den str i det området ligger på… dere kan også se på eiendomsoverdragelser bakover i tid i lokalavisen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 12. juli 2024 #37 Del Skrevet 12. juli 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jaa, ikkesant:) Får prøve å finne en måte å kontakte de på. Anonymkode: d351d...07a Vet at Herman Friele gikk opp til et hus og ga dem et tilbud de ikke kunne takke nei til, fordi kjæresten likte det huset så godt. Tror imidlertid at man ikke kan satse på å få et hus billigst mulig på den måten. Om ikke et Herman Friele- tilbud så i det minste at man tilbyr en god pris. Antagelig få som vil være interessert i en dialog om slikt dersom prisen ikke er god. Det er dessuten teit/dumt/en fornærmelse å by under markedsverdi. Skal man få kjøpt hus på den måten må det nok være en pris som gir insentiver til å selge. Bor selv i et hus som skiller seg litt ut i nabolaget (større tomt), så er et par naboer som har sagt at gjerne kunne tenke seg det om vi selger, men jeg vet ikke om de egentlig var seriøse. Tok det uansett som kompliment, men bolig er ikke noe man selger til hyggelig vennepris. I det minste ikke til andre enn sine barn. Jeg hadde verken blitt redd eller fornærmet, som noen nevner. Altså slikt er jo et kompliment for din bolig uansett, og jeg tenker at man må være ganske spesiell for å bli redd/fornærmet av slikt. 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #38 Del Skrevet 12. juli 2024 Godta et nei. For mest sannsynlig er det også deres drømmehus og en grunn til at de bor der 😅 Hadde, fordi jeg er paranoid, lurt på om dere ville rane eller kidnappe meg. Spesielt om dere viste mye interesse for rømningsveier, om jeg bor der alene osv. Anonymkode: 060b6...4af 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #39 Del Skrevet 12. juli 2024 Det er vel ikke frekt. Man ringer på, sier høflig at man liker huset og beliggenheten, og at de må gjerne ha dere i bakhodet hvis de tenker på å selge en gang i fremtiden. Kan ikke tenke meg at folk blir redde eller paranoide av det. Ene nabohuset her ble solgt på det viset. Ene naboen vår hadde besøk av en vennefamilie, som likte området og gata vår så godt at de kunne tenkt seg å bo der. De ringte på til et eldre ektepar, ekteparet hadde ikke tenkt på å selge, men når de fikk tenkt på det, valgte de å selge og kjøpe seg en leilighet. Jeg hadde blitt veldig glad, siden vi ønsker å selge, men er redd for å ikke få solgt. Anonymkode: 6a3d0...ce0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #40 Del Skrevet 12. juli 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Ts her: Takk for mange fornuftige svar. Jeg er veldig redd for å gjøre noen redde eller paranoide. Ble litt usikker her nå🤣 Det er umulig å vite hva boligen er estimert til. Såå å legge inn et bud vil være veldig vanskelig. Vi får se hva jeg gjør, vanskelig situasjon! Anonymkode: d351d...07a Jeg kan være enig med enkelte her at fremmede på døren som spør om huset ditt kan være litt ekkelt, mest fordi man ikke kan stole på folk nå til dags. Men igjen, en lapp i postkassen med hyggelig melding, ett pristilbud og kontaktinformasjon kan ikke folk ha noe i mot. Da kan de hive lappen (og hører du ikke fra dem så tar du ikke kontakt igjen), de kan svare og takke nei eller ja. Det er low-effort og lite plagsomt. Du kan sjekke boligprisene på finn og se hva boliger går for i nabolaget. Du får nok en anelse da. Så må du legge deg MYE høyere enn gjennomsnittet, hadde jeg fått et lavt tilbud hadde lappen gått rett i søpla. Anonymkode: 4e966...061 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå