Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert hvis noen viste interesse for boligen din?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. 
Vi har lenge sett et drømmehus vi veldig gjerne skulle ønske var til salgs. 
Kan man kontakte eier av huset for å vise interesse, selvom huset ikke er til salgs? 

Eller er dette frekt og IKKE innafor? 

Anonymkode: d351d...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Da bør man i alle fall ha ganske mye penger å tilby tenker jeg. Hvis noen kom og ville ha huset vårt til et par mill over takst, kunne jeg vurdert det, men samtidig er det ganske stress å se etter ny bolig og flytte når man trives der man bor. 

Anonymkode: 00b86...472

• Liker 22
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det hadde vært mitt drømmescenario, men jeg trives ikke her vi bor da 😅 

Men da må dere by minimum takst, ellers sier de helt sikkert nei dersom det er trolig at de kunne ha fått mer i en budrunde. 

Anonymkode: 887b1...a5a

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det hadde vært mitt drømmescenario, men jeg trives ikke her vi bor da 😅 

Men da må dere by minimum takst, ellers sier de helt sikkert nei dersom det er trolig at de kunne ha fått mer i en budrunde. 

Anonymkode: 887b1...a5a

Jaa, sant!😄 Tror du man kan kontakte eiendomsmegler, så kan de kontakte huseier for oss? Eller må man bare ta kontakt med huseier selv?🫠

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da bør man i alle fall ha ganske mye penger å tilby tenker jeg. Hvis noen kom og ville ha huset vårt til et par mill over takst, kunne jeg vurdert det, men samtidig er det ganske stress å se etter ny bolig og flytte når man trives der man bor. 

Jaa, sant!😄 Tror du man kan kontakte eiendomsmegler, så kan de kontakte huseier for oss? Eller må man bare ta kontakt med huseier selv?🫠

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis noen har sagt at vi er interessert i dere bolig så har jeg vurdert å flytte ja. Det er alt for stort for bare meg og mannen min. Men jeg ser at markedet er labert for store hus. Folk vil ikke ha det så stort som vi har det. Så husene er lenge på markedet her ser jeg. Så jeg har kommet til å vurdert det ja. 

Anonymkode: 00bcb...551

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kontakt dem selv du. 

Anonymkode: 00bcb...551

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du må nesten ta kontakt selv ja.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Best å kontakte selv. Jeg hadde tatt det som smigrende  selv om jeg ikke ville selge. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trolltunge skrev (1 minutt siden):

Best å kontakte selv. Jeg hadde tatt det som smigrende  selv om jeg ikke ville selge. 

Jaa, ikkesant:) Får prøve å finne en måte å kontakte de på. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer an på hvordan det blir gjort. 

Et høflig direkte spørsmål om de kan kontakte dere hvis de vurderer salg innen nær fremtid er ok. 

En generell henvendelse til nabolaget (fra megler) om at det er vist interesse for boliger er nabolaget er noe vi får ofte, og det bryr meg  ikke. 

Ellers, nei 

Anonymkode: 56f91...234

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Legg en lapp i postkassen og si at du er interessert og at de kan kontakte deg. 

Anonymkode: e16da...964

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis tilbudet var godt, ville jeg nok kunne vurdert det ja… 
Men ta kontakt selv, og lapp i postkassen med tlf.nr vil nok ikke nytte… da må de ta initiativ, det gidder de neppe med mindre de allerede sysler med tanken på å selge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tidligere eier ringte meg etter et års tid og sa at om vi noen gang vurderer å selge så håper han at vi tar kontakt, for han angret på salget. 

Jeg tenker at det er bedre å ringe og si at dersom dere vurderer å selge så håper jeg dere kan ta kontakt med meg, heller enn å spørre om å få kjøpe huset. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Måtte vært minimum en mill over takst, trives her og får veldig lite like bra til samme prisklasse, men de aller fleste kan jo kjøpes ut.

Anonymkode: 55fd5...9d1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Her ville jeg ikke likt å bli kontaktet sånn uten videre, du ville blitt blankt avvist her. Men folk er forskjellige, noen synes det ville vært helt greit :)

Anonymkode: fc22b...eab

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville også følt meg redd, skremt...Ja, ikke bra. 

Anonymkode: f7676...7d7

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har et spørsmål: hvordan kan du vite at det er drømmeboligen om du aldri har sett det innenfra? Fasade, og hage sier ikke alt. 

Ser jo at mange bare hadde tatt det positivt, personlig hadde jeg syntes det var veldig ekkelt. For det første ønsker vi ikke å selge, og det er jo greit nok å formidle tilbake. Men jeg er en veldig privat person og hadde begynt å tenke på om dette var noen som hadde sett mye på huset vårt, "lusket i buskene" 😅 nær sagt, hadde rett og slett følt meg litt invadert. Men det er bare meg, mannen hadde ikke brydd seg. 

Anonymkode: 8a1ed...b4b

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ville også følt meg redd, skremt...Ja, ikke bra. 

Anonymkode: f7676...7d7

Kjenner på akkurat det samme. Samtidig er det jo mulig det er vi som er unormale og litt ekstra private av oss? 

Anonymkode: 8a1ed...b4b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...