Maesina Skrevet 15. februar 2006 #1 Skrevet 15. februar 2006 (endret) Jeg har en 2 år gammel huskatt, det var en periode hun hadde dårlig matlyst og ble veldig tynn. Jeg begynte å gi henne mat jeg visste hun likte får å få henne til å begynne å spise igjen. Problemet nå er at hun nekter å spise noen annen mat enn "god-maten". Jeg har forsøkt å blande det med tørrfor og lignende, men hun nekter. Hun går rundt og hyler og klager og "plager" vettet av meg Vet ikke min arme råd hva jeg skal gjøre for noe.. Det blir dyrt i lengden å bare gi henne "luksus-mat", men orker samtidig ikke å høre på jamringen hennes.. Noen som har noe råd? - Maesina Endret 15. februar 2006 av Maesina
Gjest vimse Skrevet 15. februar 2006 #2 Skrevet 15. februar 2006 Du må rett og slett bare være hard...
Maesina Skrevet 15. februar 2006 Forfatter #3 Skrevet 15. februar 2006 Du må rett og slett bare være hard... ← Urk.. Vil det si at jeg bare skal la henne ha tørrfor oppe, ikke gi henne noe annet og måtte gå og bli overfalt og høre på jamring 24/7? Hun har en ekstremt annoying klaging og lar sin matfrustrasjon gå ut over meg og beina mine hvis ikke hun får det som hun vil.. Jeg er kanskje svak, men er grenser for hvor mye jeg orker av dette i lengden..
Gjest vimse Skrevet 15. februar 2006 #4 Skrevet 15. februar 2006 Ja, jeg synes du skal det. Det er ikke synd i henne, hun har spist denne maten før, og klart seg fint med den. Går et halvt døgn eller et, før hun er så sulten at hun spiser maten hun får.
Maesina Skrevet 15. februar 2006 Forfatter #5 Skrevet 15. februar 2006 Jeg får prøve å gjøre som du sier og eventuelt rømme huset en liten stund hvis det blir for ille Takk for råd hvertfall
Gjest vimse Skrevet 15. februar 2006 #6 Skrevet 15. februar 2006 Kanskje gå til innkjøp av ørepropper Lykke til!!
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2006 #7 Skrevet 16. februar 2006 Ja, det er nok bare hardt mot harst som hjelper. Det er jo ikke dunt for katten å bare spise luksusmat heller, kan lett føre til tannproblemer og urinveisplager (pga høyt saltinnhold i luksusmaten). Jeg har imidlertid noen råd for hvordan gjøre tørrmaten mer fristende: kjøp en pakke frysetørket sei i dyrebutikken, og knus dette og heller over maten. Vær også obs på at tørrmaten ikke står framm for lenge. Da mister maten lukt, og også smak. Hell opp tørrfor to ganger om dagen. Jeg har omvendt "problem" som deg: mine katter vil ikke ha annet enn tørrfor. Jeg prøver å skjemme dem bort med litt godbiter innimellom, men de er ikke interessert Stekte opp kyllingfilet og greier, men de gikk bare bort til tørrforskåla Men det er jo bare sunt for dem med tørrfor da
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2006 #8 Skrevet 16. februar 2006 kjøp fisk til de.. koster ihvertfall bare 15 kroner kiloet for kattefisk på fiskebilene her..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå