AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #1 Del Skrevet 12. juli 2024 Hei. Jeg lurer bare på om dette er et vanlig fenomen ved overgangsalder, og om andre har opplevd det samme. Jeg er i 50-årene, og merker at overgangsalderen er på vei. Jeg har hatt noe uregelmessig menstruasjon i 1,5 år. Siste vanlige menstruasjon fikk jeg i mai, og jeg har ikke stoppet å blø siden da. Med andre ord har jeg blødd kontinuerlig i over 2 måneder. Er slike langvarige blødninger normalt ved overgangsalder? Jeg har googlet, men ikke funnet ut av dette. Det som er typisk er at menstruasjonen stopper/er uregelmessig. Jeg har vært mye hos fastlegen min de siste årene i forbindelse med andre helseplager, så vegrer meg for å "plage" henne med en greie som kanskje ikke er noe å bekymre seg for 😜 Anonymkode: 738fb...5c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #2 Del Skrevet 12. juli 2024 Har du hatt covid i denne tiden? Jeg opplever at covid tuller til hormoner og syklus, og får meg til å blø mer. Og slutt med den holdningen, leger er til for at vi skal bruke dem når noe er galt. Ta kontakt med gynekolog Anonymkode: d228c...ce7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #3 Del Skrevet 12. juli 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Har du hatt covid i denne tiden? Jeg opplever at covid tuller til hormoner og syklus, og får meg til å blø mer. Og slutt med den holdningen, leger er til for at vi skal bruke dem når noe er galt. Ta kontakt med gynekolog Anonymkode: d228c...ce7 Takk for svar! Jeg har ikke hatt covid nei, ikke som jeg vet om i alle fall. TS Anonymkode: 738fb...5c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #4 Del Skrevet 12. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk for svar! Jeg har ikke hatt covid nei, ikke som jeg vet om i alle fall. TS Anonymkode: 738fb...5c4 Det er også en kjent bivirkning som kan komme av covid-vaksinene. Når tok du siste vaksine? Skulle tro at helsepersonell har fått en veileder å forholde seg til ang. dette, hva sier legen og gynekologen din? Finnes også en tråd om emnet på forumet hvor folk deler erfaringer. Anonymkode: 33b6e...db2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #5 Del Skrevet 12. juli 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Takk for svar! Jeg har ikke hatt covid nei, ikke som jeg vet om i alle fall. TS Anonymkode: 738fb...5c4 Ta deg en tur til gynekologen, lurt å sjekke ut at alt er ok nedi der. De tar blodprøver og sjekker hormoner i tillegg, så da får du greit svar på det også Anonymkode: d228c...ce7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #6 Del Skrevet 12. juli 2024 Helt normalt. Jeg har hatt blødningsforstyrrelser i 3,5 år, og det lengste jeg har blødd sammenhengende var 6 måneder! Har vært masse hos lege og sykehus med dette. Ser ut til at jeg er i ferd med å "tørke inn" nå heldigvis. Humoren er allerede ganske tørr... Anonymkode: 02977...9f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #7 Del Skrevet 12. juli 2024 ja, har holdt på slik i 8 år, først nå begynner det å bli sjeldnere. Vanlig at jeg blødde i 2 mnd, eller iallefall 1 mnd om gangen. Kraftige blødninger til tider smertefullt også. Anonymkode: f6962...fc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå