Gå til innhold

Eks som nesten ødela meg helt psykisk har flyttet inn i et nabolag jeg ofte befinner meg i…

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt usikker på hvilket underforum som passet, men saken er følgende:

For noen år tilbake befant jeg meg i et svært destruktivt forhold med en psykisk syk og slem mann. Denne relasjonen holdt på å ødelegge meg helt. Det var ingen fysisk vold, men definitivt psykisk vold. Har følt meg i stor fare gjentatte ganger. 

Selv om personen gikk i terapi ble det aldri bedre. Da min mor døde brått og eksen latterliggjorde dette, ble det en slags «wake up call» for meg. Jeg innså at  «forholdet» var skadelig og klarte å bryte kontakten helt. Personen har i ettertid forsøkt å kontakte meg gjentatte ganger, men jeg har aldri svart tilbake. Jeg blokkerte ham også fra sosiale medier og mulighet for å ringe/sende sms. Jeg har også fjernet mitt navn og min nye adresse fra 1880 og Gule sider, så han aner ikke hvor jeg bor og med hvem. 

Like etter at jeg brøt kontakten og innså at jeg fortjente bedre, startet jeg å date igjen. Traff da drømmemannen, som jeg i dag er gift med og har to barn sammen med. Opplysninger om min sivilstatus er kun synlig for venner på Facebook. Jeg har også vært nøye med å ikke ha profil- eller bakgrunnsbilder der som viser bryllup eller barn. Rett og slett fordi jeg er redd or hva min eks kan finne på. 

Hittil har min eks vært bosatt i en helt annen kant av byen enn meg og mine slektninger. Jeg vet at han aldri drar til bydelen der vi bor, så jeg har vært ganske trygg på at jeg ikke møter på han her.  Frem til nå….

Nå har det seg slik at nabohuset til min far har fått nye eiere og de leier ut leilighetene der. En dag jeg og ungene besøkte min far, ser jeg tilfeldig på postkassestativet at eksens navn er på en av de nye postkassene! Det er ingen andre som har dette navnet og min far har også beskrevet utseendet på den nye naboen, så dette er min 100 % sikkert min eks.

Ble umiddelbart fysisk dårlig av å vite at han nå bor i området, og nå vet jeg ikke om jeg tør å besøke min egen far pga frykten for å treffe på han. 

Hva ville dere gjort? Dette er som sagt ikke snakk om en person som har gjort noe straffbart mot meg juridisk sett. Men han er manipulerende,slem og sleip. Vet 100 % sikkert at han vil vil gripe muligheten til å «plage» meg igjen om han får øye på meg.  Hvordan gripe dette an? 

Anonymkode: 1aa50...77b

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dersom han skulle begynne å plage deg kan du be om besøksforbud, går han løs på deg eller er truende eller noe sånt kan du be om voldsalarm!

Anonymkode: d13b9...146

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke, du får liksom ikke fengslet eller gitt folk besøksforbud preventivt,altså før folk har gjort noe galt. Du får sikkert masse andre svar av hysteriske kvinnfolk her

Du virker litt som en person som tenker litt mye. Du virker jo å ha kontroll på hvor eksen din til enhver tid er

Snakk med mannen din, kanskje han kan tenke litt rasjonelt. 

Anonymkode: 9add0...c93

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

For noen år tilbake befant jeg meg i et svært destruktivt forhold med en psykisk syk og slem mann. Denne relasjonen holdt på å ødelegge meg helt. Det var ingen fysisk vold, men definitivt psykisk vold. Har følt meg i stor fare gjentatte ganger. 

Selv om personen gikk i terapi ble det aldri bedre. Da min mor døde brått og eksen latterliggjorde dette, ble det en slags «wake up call» for meg. Jeg innså at  «forholdet» var skadelig og klarte å bryte kontakten helt. Personen har i ettertid forsøkt å kontakte meg gjentatte ganger, men jeg har aldri svart tilbake. Jeg blokkerte ham også fra sosiale medier og mulighet for å ringe/sende sms. Jeg har også fjernet mitt navn og min nye adresse fra 1880 og Gule sider, så han aner ikke hvor jeg bor og med hvem. 

Like etter at jeg brøt kontakten og innså at jeg fortjente bedre, startet jeg å date igjen. Traff da drømmemannen, som jeg i dag er gift med og har to barn sammen med. Opplysninger om min sivilstatus er kun synlig for venner på Facebook. Jeg har også vært nøye med å ikke ha profil- eller bakgrunnsbilder der som viser bryllup eller barn. Rett og slett fordi jeg er redd or hva min eks kan finne på. 

Hittil har min eks vært bosatt i en helt annen kant av byen enn meg og mine slektninger. Jeg vet at han aldri drar til bydelen der vi bor, så jeg har vært ganske trygg på at jeg ikke møter på han her.  Frem til nå….

Nå har det seg slik at nabohuset til min far har fått nye eiere og de leier ut leilighetene der. En dag jeg og ungene besøkte min far, ser jeg tilfeldig på postkassestativet at eksens navn er på en av de nye postkassene! Det er ingen andre som har dette navnet og min far har også beskrevet utseendet på den nye naboen, så dette er min 100 % sikkert min eks.

Ble umiddelbart fysisk dårlig av å vite at han nå bor i området, og nå vet jeg ikke om jeg tør å besøke min egen far pga frykten for å treffe på han. 

Hva ville dere gjort? Dette er som sagt ikke snakk om en person som har gjort noe straffbart mot meg juridisk sett. Men han er manipulerende,slem og sleip. Vet 100 % sikkert at han vil vil gripe muligheten til å «plage» meg igjen om han får øye på meg.  Hvordan gripe dette an? 

Kjenner litt til hva du føler her. Var selv i et destruktiv forhold hvor jeg ga alt for at det skulle fungere. I retrospektiv er jeg glad for at jeg gikk videre(bare 4 måneder siden).

Skal nevnes at hun sjonglerte mellom meg og en annen mann. Hun er nå sammen med han og elsker å proklamere det opp i fjeset mitt. Verste er at han bor i samme nabolag som meg. Har møtt de noen ganger når jeg har gått tur. Veldig sårt! 

min løsning har vært og finne nye ruter i området. Samt blokkere det manipulerende og utspekulerende menneske. De finner alltids ut en vei for å ta kontakten igjen noe jeg har opplevd flere ganger 

Anonymkode: 20ffb...4ec

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå som du er gift og har to barn, har han nok mistet interessen.

De fleste menn unngår damer med barn, så lenge de ikke er nødt til å date alenemødre pga egne unger. 

Ikke overtenk før det i det hele tatt har skjedd noe som helst.

Anonymkode: b3221...697

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du treffer ham så kjør spillet hans, se på ham og si at du ikke kjenner ham og ikke aner hva han snakker om.

Anonymkode: 435de...04d

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes du skal ta dette opp med mannen din først og fremst så han skjønner hva dette dreier seg om. 

Du har jo gått videre.  Og kan fortsette å avvise han om han prøver å kontakte deg.

Og du kan bestemme deg for at han ikke skal gå innpå deg. 

Prøver han å snakke med deg, sier du bare at dere har ingenting å snakke om også går du. Si fra også til din far, slik at han er forberdt på evnt at han tar kontakt med han. Og si fra at det er veldig viktig at han ikke sier noe om deg til denne mannen. 

Fortsetter han å prøve å ta kontakt. Evnt be om besøksforbud. Og om du ikke får det i første omgang. Fortsett å be om det om han fortsetter å prøve å ta kontakt 

Værste kan ofte være ventetide på første møtet. Da du ikke har helt kontroll på hvordan du reagerer

Anonymkode: 87ce8...d6c

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva du føler har ingen betydning.. Om det er en reell fare så må du få det dokumentert for deretter å ta det med politiet. 

Tenk om mennesker skulle bli fratatt ytringsfrihet og bevegelsesfrihet basert på hva folk føler. 

Selv Hollywood lager ikke slike filmer. 

Sånn er det med den saken. 

Anonymkode: 6a41c...e0b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville informert pappa OG mannen min om han, så pappa ikke delte noe om meg, eller at han har en datter! 
Jeg vet pappa hadde støttet meg, og jeg måtte også sagt at til pappa at det eneste han skulle gjort, var å holde seg unna mannen🤣

Også ville jeg rett og slett ikke besøkt pappa‘en min🤷‍♀️ Heller bedt pappa hjem til meg..

Anonymkode: 6b8e0...91d

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dersom han skulle begynne å plage deg kan du be om besøksforbud, går han løs på deg eller er truende eller noe sånt kan du be om voldsalarm!

Anonymkode: d13b9...146

Da må hun vel nesten ilegge seg selv besøksforbud i nabolaget han bor. Det er vel ikke snakk om at han har begynt å oppsøke henne.

Anonymkode: f5b26...6a3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ville ikke brydd meg med mindre han fortsetter å utsette deg for vonde ting. Da er det bare å dokumentere. De gangene du er der så har du kamera eller opptak klart.

Min voldelige eks er nabo med faren min, så jeg forstår deg. Men min eks har bare latt som at han ikke kjenner meg, så jeg får fred. 

Anonymkode: 50b72...3a5

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Oddsen for at han har lagt deg bak seg er ganske høy. Jeg hadde ikke brukt mer energi på den fyren før det evt var nødvendig.

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ville ikke brydd meg med mindre han fortsetter å utsette deg for vonde ting. Da er det bare å dokumentere. De gangene du er der så har du kamera eller opptak klart.

Min voldelige eks er nabo med faren min, så jeg forstår deg. Men min eks har bare latt som at han ikke kjenner meg, så jeg får fred. 

Anonymkode: 50b72...3a5

Å lære seg til å være klar for opptak o.l. vil jeg tro er svært dumt. Man må prøve å komme seg videre, ikke dyrke traumene videre.

Anonymkode: 32545...c67

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...