Gå til innhold

Umulig å få tannlegetime


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ikke vært til tannlegen på 3 år. Har veldig tannlegeskrekk og har derfor gått altfor sjeldent. 
Nå begynner det å gjøre veldig vondt i en tann, men det lar seg lindre med Ibux. Så jeg tar Ibux flere ganger for dag.

Ringte til alle tannlegekontorene i byen og ingen tar inn nye pasienter.

Hva skal jeg gjøre? Jeg fungerer jo nå greit, men når jeg ikke tar smertestillende gjør det veldig vondt, og det kommer ikke til å gå over av seg selv…:(

 

 

Anonymkode: 389ac...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring offentlig tannhelsetjeneste og spør hva du skal gjøre når ingen tar inn nye pasienter. Kanskje du får kommet til dem. 

Anonymkode: c33e5...1c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær forsiktig så du ikke tar for mye ibux. Det kan gi magesår og andre plager hvis man tar for mye. Da er det nesten bedre å ta paracet, hvis du har effekt av paracet på smertene. Og syns det er rart at ingen av de tar inn nye pasienter. Men de må vel kunne ta inn deg til akutt time hvis det blir veldig ille?

Anonymkode: 7738d...b84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med prøve et tannlegekontor i en annen kommune? Det kan hende de har mye å gjøre. De er også mennesker.

Det meste er sprengt nå. Både psykiatrien, helsevesenet og alt og det rammer tannlege og andre yrkesgrupper fordi mange i psykiatrien kan å ha dårlig tannhelse.

 

Anonymkode: bebcf...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært akkurat der du er nå. Fikk til slutt hjelp i en bykommune 12 mil unna. I mellomtiden prøvde jeg alt mulig. Og én ting som faktisk hjalp, var kryddernellik. Hel kan tygges rett i tanna, men syntes "pasta" laget av krydderpulver og presset inn i tanna hjalp mest. 

Anonymkode: e60db...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Alle tannleger har hjelpeplikt når det er akutt. De bryter loven om de nekter deg hjelp. 

https://www.tannlegetidende.no/journal/2013/5/dntt-517415/Fritt_tannlegevalg_og_plikten_til_å_yte_øyeblikkelig_hjelp

Anonymkode: 45f1e...40d

Leste du artikkelen?

Akutt hjelp i TS’ tilfelle kan være noe så enkelt som en resept på smertestillende. Og det kan ivaretas av annet helsepersonell, feks fastlege.  
 

«Ved vurderingen av hva som er «påtrengende nødvendig» må det legges vekt på om det er fare for liv eller for alvorlig forverring av helsetilstanden»

TS har ikke skrevet noe om en abscess, problemer med å puste, svelgeproblemer, feber, redusert gapeevne eller lignende. Så da er det ikke AKUTT-akutt. Det høres ut som karies som nærmer seg nerven. Det bør fikses ja, men det betyr ikke at tannlegen skal flytte en eller flere av de pasientene som allerede står i timeboken for TS. Så mye høres det ikke ut som det haster, rent medisinsk/odontologisk. 
 

Det er «lettere» å få hastetime hvis du er pasient hos en fast tannlege som kjenner deg, ikke hvis du bare ringer rundt når du har vondt. Dessverre. 

Anonymkode: d9e95...a33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...