Gå til innhold

Hva lønner det seg å kjøpe i Sverige?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier.. hva lønner det seg å kjøpe i Sverige for tiden?  Og hvilken svenske produkter er gode? For eksempel hvilken gulost osv? 
Og hva finnes i Sverige som man bare mååå ha og man ikke får tak i i Norge?

Anonymkode: cc383...2f9

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Som overskriften sier.. hva lønner det seg å kjøpe i Sverige for tiden?  Og hvilken svenske produkter er gode? For eksempel hvilken gulost osv? 
Og hva finnes i Sverige som man bare mååå ha og man ikke får tak i i Norge?

Anonymkode: cc383...2f9

Først og fremst alkoholholdige varer, kjøtt, brus og tobakk/snus.
Øvrige varer har øket så mye i pris de siste årene at de like godt kan kjøpes i Norge
Mye godt i Sverige som man ikke finner i Norge, men også mye ræl.
Svensk lammekjøtt kan feks ikke måle seg med det norske.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Som overskriften sier.. hva lønner det seg å kjøpe i Sverige for tiden?  Og hvilken svenske produkter er gode? For eksempel hvilken gulost osv? 
Og hva finnes i Sverige som man bare mååå ha og man ikke får tak i i Norge?

Anonymkode: cc383...2f9

Synes svenskene har bedre utvalg på oster og internasjonale varer

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TLR skrev (4 minutter siden):

Synes svenskene har bedre utvalg på oster og internasjonale varer

Hvilken oster er bedre i Sverige? Har kjøpt noen vanlige guloster men synes de er tørre og litt flate i smaken. Tak gjerne imot forslag 😊 

Anonymkode: cc383...2f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en gigapose med kyllinglår på ica, 50kr. Så kjøtt, alkohol og sånt. 

Anonymkode: f9c96...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surpomp skrev (13 minutter siden):

Først og fremst alkoholholdige varer, kjøtt, brus og tobakk/snus.
Øvrige varer har øket så mye i pris de siste årene at de like godt kan kjøpes i Norge
Mye godt i Sverige som man ikke finner i Norge, men også mye ræl.
Svensk lammekjøtt kan feks ikke måle seg med det norske.

Ja ikke sant, typisk at jeg ikke drikker verken bruk eller alkohol, eller bruker snus eller tobakk 😅 bor 20 min fra grensa så hadde håpet på noen supre tips jeg ikke selv har kommet på.. men kanskje det ikke er noe poeng å handle i Sverige 🙃

Anonymkode: cc383...2f9

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja ikke sant, typisk at jeg ikke drikker verken bruk eller alkohol, eller bruker snus eller tobakk 😅 bor 20 min fra grensa så hadde håpet på noen supre tips jeg ikke selv har kommet på.. men kanskje det ikke er noe poeng å handle i Sverige 🙃

Anonymkode: cc383...2f9

Da gjenstår nok bare fransk ost og kjøtt i de fleste varianter; andebryst, kyllingfilet, grillmat, kjøttdeig (unntatt lammekjøtt)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja ikke sant, typisk at jeg ikke drikker verken bruk eller alkohol, eller bruker snus eller tobakk 😅 bor 20 min fra grensa så hadde håpet på noen supre tips jeg ikke selv har kommet på.. men kanskje det ikke er noe poeng å handle i Sverige 🙃

Anonymkode: cc383...2f9

Strepsils koster rundt 60-70 kr, det er jo et varp, ett lite ett hehe

Anonymkode: f9c96...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvilken oster er bedre i Sverige? Har kjøpt noen vanlige guloster men synes de er tørre og litt flate i smaken. Tak gjerne imot forslag 😊 

Anonymkode: cc383...2f9

De har noen gode oster i fra Holland 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ofte i sverige og handler alltid med dette:

Svensk kjøttdeig, pakket i butikk. Import er billigere.

Bacon.

Kyllingfilet.

Påleggsskinke.

Brus, chips og godteri.

Drottningsylt. Veldig godt syltetøy som er dyrt i Norge.

Dressinger og sauser. Kebabdressinger, hvitløksdressing, bernaise. BBQ sauser. Mye bedre utvalg og mye billigere.

Kebabkjøtt.

Hamburger.

Krydderpølser.

Västerbottenost kjøper vi innimellom. Det er ikke billig, men veldig godt. Godt i pai for eksempel. 

Krydder. Det er myyye billigere enn i Norge. Kjøper på ICA eller ÖoB.

Alt av utstyr og mat til baby (bortsett fra bleier).

Syns de generelt har bedre utvalg på alt. Så vi kjøper mange ganger ting som ikke nødvendigvis er billigere, men som vi syns smaker bedre eller har lyst til å prøve. 

Anonymkode: 4b1d1...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvilken oster er bedre i Sverige? Har kjøpt noen vanlige guloster men synes de er tørre og litt flate i smaken. Tak gjerne imot forslag 😊 

Anonymkode: cc383...2f9

Syns ikke de har så veldig mye bedre utvalg av oster. Når det gjelder vanlig hvitost, liker jeg best Synnøve eller Tine sine. Vi har kjøpt svensk hvitost mange ganger før, men jeg syns de smuldrer opp så lett. "Fine" oster er ikke noe billigere enn i Norge syns jeg. Ikke noe veldig mye bedre utvalg heller. Jeg syns de har veldig godt utvalg på Meny og Coop Mega. Men kan hende det er LITT billigere i sverige? Har ikke kjøpt så mye av det.

Revet ost kjøper jeg ofte i sverige, da. Der er det billigere og bedre utvalg. Men jeg liker norsk påleggsost best. 

Anonymkode: 4b1d1...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Det har blitt dyrere i Sverige, så man kan like godt kjøpe i Norge» er jo ganske teit. For det har blitt dyrere i Norge også. Så vanlige forbruksvarer og tørrvarer lønner seg som regel også alltid. Ingen regel uten unntak. 
 

dopapir, såper/vaskemidler, internasjonal mat, sjokoladepålegg, kjøtt, ost (masse å spare på feta, parmesan og mozzarella), en del frukt og grønt er mye billigere. (Poteter er ikke lov) 

Vi sparer også mye på klær og sko! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilken oster er bedre i Sverige? Har kjøpt noen vanlige guloster men synes de er tørre og litt flate i smaken. Tak gjerne imot forslag 😊 

Anonymkode: cc383...2f9

Vesterbotten 🤩

https://vasterbottensost.com/en/assortment/nationalosten-3/?_gl=1*13hvrjx*_up*MQ..*_ga*MTM3MzU3NTI4My4xNzIwNzc4ODQ4*_ga_FBWNFQN0R5*MTcyMDc3ODg0OC4xLjEuMTcyMDc3ODg1Ny41MS4wLjMyMjUzMTEzNA..

Anonymkode: 7da33...10a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brus / energidrikker. Snus/tobakk/røyk hvis man bruker sånt. Kjøttdeig og generelt kjøtt. De har veldig godt kebabkjøtt og sånn kyllingkjøtt som i pose som er stekt og bare trengs å varmes - veldig godt i salater eller i pitabrød med tilbehør.

De har også mye dressinger som man ikke finner her, som er gode. 

Anonymkode: c17a1...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskemidler og noen apotekvarer er det en del å spare på.

Har du f.eks en katt som er mye ute, så kan det være lurt å plukke med seg markkur, f.eks. i Norge må til dyrlegen for å få resept først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvilken oster er bedre i Sverige? Har kjøpt noen vanlige guloster men synes de er tørre og litt flate i smaken. Tak gjerne imot forslag 😊 

Anonymkode: cc383...2f9

Styr unna de store, runde husholdningsostene. Men dra innom Lidl. Masse gode kvalitetsoster til overkommelige pris. Men utvalget varier. De har vekselvis uker som er "Italiensk" "Fransk" "Gresk" etc. Drar du innom for eksempel på fransk uke, finner du mye godt, som ville kostet en formue her hjemme. 

Anonymkode: d6003...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sententia skrev (5 timer siden):

«Det har blitt dyrere i Sverige, så man kan like godt kjøpe i Norge» er jo ganske teit. For det har blitt dyrere i Norge også. Så vanlige forbruksvarer og tørrvarer lønner seg som regel også alltid. Ingen regel uten unntak. 
 

dopapir, såper/vaskemidler, internasjonal mat, sjokoladepålegg, kjøtt, ost (masse å spare på feta, parmesan og mozzarella), en del frukt og grønt er mye billigere. (Poteter er ikke lov) 

Vi sparer også mye på klær og sko! 

Hvorfor er det ikke lov? 
Jeg kjøper alltid poteter i Sverige i vinterstiden.

Anonymkode: 35d4c...42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TLR skrev (6 timer siden):

De har noen gode oster i fra Holland 

Holland 🤣

Anonymkode: 55767...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor er det ikke lov? 
Jeg kjøper alltid poteter i Sverige i vinterstiden.

Anonymkode: 35d4c...42b

Fordi man ønske å begrense eller forhindre spredningen av potetsykdommer. Poteter er omtrent det enste man kan dyrke i Norge så det monner. Poteter for konsumpsjon (for å spise) er ikke sjekket for slikt (ufarlig for mennesker) men alt som skal i jorden er det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skrue skrev (2 timer siden):

Fordi man ønske å begrense eller forhindre spredningen av potetsykdommer. Poteter er omtrent det enste man kan dyrke i Norge så det monner. Poteter for konsumpsjon (for å spise) er ikke sjekket for slikt (ufarlig for mennesker) men alt som skal i jorden er det.

Ny lærdom. https://www.mattilsynet.no/import/import-og-innforsel-av-planter-med-mer/regler-for-import-av-matpotet

Anonymkode: dcef5...f02

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...