Gå til innhold

Er dette en god deal?( Recliner hos Jysk)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jysk har nå halv pris på en recliner og jeg dro til to butikker for å prøve den, men de hadde den ikke utstilt, men kun flatpakket på butikkenes lager.

Jeg sa jeg gjerne skulle ha prøvd den, og fikk da vite at jeg kan bestille den hjem til meg mot en frakt på opp mot 1000 kr, og hvis den ikke er god å sitte i får jeg "gratis" retur, dvs at bring henter den. 

Tenkte at dette var en god deal, men begynte å tenke at hvis jeg må returnere den så taper jeg jo opp mot 1000 kroner?

Hvis jeg tar den med hjem i en taxi (som ville ha kostet meg 250-300 kroner) så får jeg ikke returnere den gratis hvis den ikke passer meg, og da må jeg leie varebil og to og sterke menn til å hente den hos meg i 3 etg og kjøre stolen til Jysk (den veier 27 kg)

Hva gjør jeg?

 

Anonymkode: 7bd86...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jysk har nå halv pris på en recliner og jeg dro til to butikker for å prøve den, men de hadde den ikke utstilt, men kun flatpakket på butikkenes lager.

Jeg sa jeg gjerne skulle ha prøvd den, og fikk da vite at jeg kan bestille den hjem til meg mot en frakt på opp mot 1000 kr, og hvis den ikke er god å sitte i får jeg "gratis" retur, dvs at bring henter den. 

Tenkte at dette var en god deal, men begynte å tenke at hvis jeg må returnere den så taper jeg jo opp mot 1000 kroner?

Hvis jeg tar den med hjem i en taxi (som ville ha kostet meg 250-300 kroner) så får jeg ikke returnere den gratis hvis den ikke passer meg, og da må jeg leie varebil og to og sterke menn til å hente den hos meg i 3 etg og kjøre stolen til Jysk (den veier 27 kg)

Hva gjør jeg?

 

Anonymkode: 7bd86...bdb

Ts her

"Gratis" var feil ord. Mente at hvis jeg henter ut den flatpakkede stolen selv, så må jeg også betale for returen til butikken.

Anonymkode: 7bd86...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jysk har nå halv pris på en recliner og jeg dro til to butikker for å prøve den, men de hadde den ikke utstilt, men kun flatpakket på butikkenes lager.

Jeg sa jeg gjerne skulle ha prøvd den, og fikk da vite at jeg kan bestille den hjem til meg mot en frakt på opp mot 1000 kr, og hvis den ikke er god å sitte i får jeg "gratis" retur, dvs at bring henter den. 

Tenkte at dette var en god deal, men begynte å tenke at hvis jeg må returnere den så taper jeg jo opp mot 1000 kroner?

Hvis jeg tar den med hjem i en taxi (som ville ha kostet meg 250-300 kroner) så får jeg ikke returnere den gratis hvis den ikke passer meg, og da må jeg leie varebil og to og sterke menn til å hente den hos meg i 3 etg og kjøre stolen til Jysk (den veier 27 kg)

Hva gjør jeg?

 

Anonymkode: 7bd86...bdb

Da må du evt hente den selv i butikken. Jeg handlet en del på jysk -til hytta riktignok. Men alltid sett på kundeanmeldelsene og vurdert ut fra de. Egentlig aldri vært misfornøyd. Alltid bestilt med frakt og tatt sjangsen.

Anonymkode: 9bfb8...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Da må du evt hente den selv i butikken. Jeg handlet en del på jysk -til hytta riktignok. Men alltid sett på kundeanmeldelsene og vurdert ut fra de. Egentlig aldri vært misfornøyd. Alltid bestilt med frakt og tatt sjangsen.

Anonymkode: 9bfb8...fb2

Denne stolen har fått en del dårlige anmeldelser der de skriver at skruer løsner osv, men også gode anmeldelser.

Jeg har dårlig rygg og nakke, så det jeg er mest interessert i er å finne ut om den passer for meg.

Løse skruer kan man ta på reklamasjon.

Ts

Anonymkode: 7bd86...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Denne stolen har fått en del dårlige anmeldelser der de skriver at skruer løsner osv, men også gode anmeldelser.

Jeg har dårlig rygg og nakke, så det jeg er mest interessert i er å finne ut om den passer for meg.

Løse skruer kan man ta på reklamasjon.

Ts

Anonymkode: 7bd86...bdb

Har du dårlig rygg og nakke så kjøper du en ergonomisk stol som du får prøvd, ikke en billig en fra jysk. 

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenestolene til Jysk er dritt. Vonde å sitte i. Deler løsner. Kunstskinn sprekker osv.

Anonymkode: 598b3...b20

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spør om de kan finne ut hvilken butikk de har stolen utstilt i og dra dit? 

Anonymkode: e76bb...f80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoler og sofa fra Jysk er av skikkelig dårlig kvalitet. Etter et par uker så sitter du rett på rammeverket, styr unna!!

Anonymkode: 27b8d...d84

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri kjøpt en recliner på Jysk.

Anonymkode: 52acb...844

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Spør om de kan finne ut hvilken butikk de har stolen utstilt i og dra dit? 

Anonymkode: e76bb...f80

Dette er en modell som skal ut av sortimentet, derfor er det visst ingen Jysk butikker i min kommune eller nabokommunen som har den utstilt, men kun på lager i butikken.

Ts

Anonymkode: 7bd86...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn heller en recliner i nærheten av der du bor på finn.no

Anonymkode: 52acb...844

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde funnet en annen butikk og et annet produkt om jeg var deg. Dette hørtes unødvendig styrete ut. 

Anonymkode: d869c...811

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg ikke hatt et sittemøbel fra Jysk om jeg fikk det gratis. Elendig kvalitet. Gå for Finn eller IKEA om du vil ha noe rimelig. 

Anonymkode: 85821...e31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å kjøpe møbler på Jysk er risikosport 😬 Har stort sett dårlig erfaring med møbler derfra 😬

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde aldri kjøpt en recliner på Jysk.

Anonymkode: 52acb...844

Helt enig. 

Anonymkode: 2e9c9...c0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jysk har nå halv pris på en recliner og jeg dro til to butikker for å prøve den, men de hadde den ikke utstilt, men kun flatpakket på butikkenes lager.

Jeg sa jeg gjerne skulle ha prøvd den, og fikk da vite at jeg kan bestille den hjem til meg mot en frakt på opp mot 1000 kr, og hvis den ikke er god å sitte i får jeg "gratis" retur, dvs at bring henter den. 

Tenkte at dette var en god deal, men begynte å tenke at hvis jeg må returnere den så taper jeg jo opp mot 1000 kroner?

Hvis jeg tar den med hjem i en taxi (som ville ha kostet meg 250-300 kroner) så får jeg ikke returnere den gratis hvis den ikke passer meg, og da må jeg leie varebil og to og sterke menn til å hente den hos meg i 3 etg og kjøre stolen til Jysk (den veier 27 kg)

Hva gjør jeg?

 

Anonymkode: 7bd86...bdb

Hadde jeg vært deg, hadde jeg funnet en stol som er av god kvalitet og som er laget med tanke på god støtte for rygg. Og så kjøper du den brukt.  Ikke hast med det og hiv deg på et tilbud på 50% ( det er ikke SÅ bra tilbud en gang, ikke for en modell som skal tas ut av produksjon. ) Finn en type stol som er god for din rygg ( dra å prøv stressless Comfort lenestoler, feks. )  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har noe liknende tips til deg, som andre. Søk den opp på Finn.no! Da kan du se hvordan det ser ut i virkeligheten, og kanskje kan du også dra og prøvesitte den, og som bonus, får du den kanskje enda billigere. 

Anonymkode: 5877d...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt to ulike reclinere fra Jysk og de har ikke vært gode å sitte i, samt ble fort dårlige/ødelagt. Hadde styrt unna og spesielt hvis du har problem med ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...