Gå til innhold

Hva savner du, og hva savner du ikke når du er i utlandet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor dra på ferie, når alt er galt... 

Anonymkode: 28a84...e26

Alt er ikke galt, bare lister opp noen punkter som jeg kommer til å sette stor pris på når jeg kommer hjem igjen (og som jeg ikke tenker over når jeg kun befinner meg hjemme - man ser ting fra et nytt perspektiv når man komer vekk fra hverdagsliv og rutiner).

Imidlertid er fordelene med å reise mye større enn disse ulempene. Vi bor rett ved fantastiske strender som er mer eller mindre folketomme. Kokospalmer og nydelig vegetasjon. Fra verandaen ser vi aper, fargerike fugler, og andre dyrearter som ikke finnes hjemme. Folk er skikkelig hyggelig, særlig mot barna.  Maten er fantastisk. Det er så billig at vi kan spise ute 3 ganger om dagen, og dermed slippe matlaging og oppvask. Osv osv.

Kommer til å savne dette stedet OG kommer til å sette ekstra stor pris på noen ting når jeg reiser hjem igjen. 

Anonymkode: d6697...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg liker best med å komme hjem er å sette meg på min egen do og dusje i min egen dusj. Men jeg går ikke rundt og savner det når jeg er på reise.

Anonymkode: 7dee2...276

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner senga mi og savner dyne i land de bare har tepper. Ellers savner jeg kaldt vann i springen som smaker godt og er trygt å drikke (dette finnes bare i Norge, til og med i Danmark smaker vannet vondt, selv om det er trygt å drikke). Savner også at det er kjøligere om natten. Ellers savner jeg ingenting utenom at det er hyggelig å komme hjem til det vante og tv jeg skjønner hva de sier og pcen da. 

Anonymkode: c4769...9ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste er rent drikkevann i springen om det ikke går an å drikke. Trivest som regel veldig godt borte å skulle ønske jeg var tøff nok til å flytte til utlandet 

Anonymkode: 1ecfe...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ja, men ofte så kan man ikke det.

Anonymkode: 6032d...638

Som oftest kan du det. Selv i London. Men det smaker ikke godt. 

Anonymkode: eb0d8...e20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Savner senga mi og savner dyne i land de bare har tepper. Ellers savner jeg kaldt vann i springen som smaker godt og er trygt å drikke (dette finnes bare i Norge, til og med i Danmark smaker vannet vondt, selv om det er trygt å drikke). Savner også at det er kjøligere om natten. Ellers savner jeg ingenting utenom at det er hyggelig å komme hjem til det vante og tv jeg skjønner hva de sier og pcen da. 

Anonymkode: c4769...9ae

Er det ikke som oftest motsatt? Skal to uker til Italia nå. Og etter et-par varme netter gleder  jeg meg til å være tilbake i et land som har aircondition som standard. 

Anonymkode: eb0d8...e20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Savner:

 

God melk

trygt og godt kjøtt

Trygt vann

Fine høstfarget fjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner frisk luft og friskt vann. Kan også savne butikkansatte med folkeskikk. Liker ikke pågående selgere 

Anonymkode: 0a302...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Savner frisk luft og friskt vann. Kan også savne butikkansatte med folkeskikk. Liker ikke pågående selgere 

Anonymkode: 0a302...628

Slutt å reise til syden-destinasjoner

1. Sveits og østerrike - overgår til og med Norge

2. Frankrike - perfekt for en introvert Nordmann som elsker å bli oversett. 

Anonymkode: eb0d8...e20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...