Gå til innhold

Dere kvinner i parforhold. Tar noen bilderr av dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ungene vil alltid se på bildene på telefonen min. Der er det tusenvis av bilder av ungene, og av mannen. Gjerne sammen. Fine øyeblikk, spontane bilder som jeg føler for å forevige. Bilder fra opplevelser, ferier, hverdagen, kjærlighet... 

Jeg ser noe spesielt. Noe som ungene kan se på når de blir store. Noe som bringer frem gode minner og samtaler.

Og mannen min? Ingenting. Ikke et eneste bilde av meg. Veldig få av ungene. Hvis han skulle finne bilder til min begravelse er det ingen. Jeg organiserer alt, men det er som om jeg ikke er der.

Jeg føler meg usynlig! Ser han ikke at jeg har det gøy? At jeg har et fantastisk øyeblikk med ungene? At jeg eksisterer?

 

Hvordan er det hos dere andre?

Anonymkode: a1448...de2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat samme her

Anonymkode: f27cb...6e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen liker å ta bilder, andre ikke.

Noen liker å skape problemer, andre ikke.

  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har masse bilder, av alt mulig. Mannen min har få. Jeg er veldig opptatt av fotografier og fotografering, hadde en far som tok masse bilder og jeg arvet alle albumene hans. Mannen min har knapt nok et fotografi av seg selv, de hadde verken kamera eller noe kultur for fotografering da han vokste opp, det eneste bilde de hadde i familien var foreldrenes brudebilde. Jeg har klart å inspirere han til å bli litt interessert i fotografering de senere årene, men han tar ikke noe bilder av meg, mest natur og ting han ser når han er ute. Han tok litt bilder av familien da han var på ferie, etter beskjed fra meg. 

Mine barn er store nå, men jeg tok masse bilder av han med barna da de var yngre. Jeg hadde dog ingenting imot å slippe å være med på noen selv. 

Anonymkode: 158c2...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva gjør du med det? Sutrer du, eller kan du formulere det positivt? 

Jeg liker å ta bilder, og jeg liker å være med på bilder. Jeg sier "la oss lage til et bilde med alle" og setter opp 10 sekunder, og flere bilder på rad (aner ikke hva riktige ord for dette er), blir en del tøys med det. Så sier jeg av og til "åh, jeg hadde elsket å ha noen bilder "in action" med meg og barna, er så flott å se tilbake på", og hva skjedde? Mannen begynte etter hvert å ta noen små bilder i ny og ne, han er ikke så flink dog, men han gjør det fordi jeg hadde uttrykt at det hadde jeg likt. 

Hvis jeg derimot hadde sagt "hvorfor tar aldri du bilder av meg?" så kan du banne på at han hadde følt seg anklaget og aldri kommet på det av seg selv. 

Anonymkode: 28ec4...e01

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så hva gjør du med det? Sutrer du, eller kan du formulere det positivt? 

Jeg liker å ta bilder, og jeg liker å være med på bilder. Jeg sier "la oss lage til et bilde med alle" og setter opp 10 sekunder, og flere bilder på rad (aner ikke hva riktige ord for dette er), blir en del tøys med det. Så sier jeg av og til "åh, jeg hadde elsket å ha noen bilder "in action" med meg og barna, er så flott å se tilbake på", og hva skjedde? Mannen begynte etter hvert å ta noen små bilder i ny og ne, han er ikke så flink dog, men han gjør det fordi jeg hadde uttrykt at det hadde jeg likt. 

Hvis jeg derimot hadde sagt "hvorfor tar aldri du bilder av meg?" så kan du banne på at han hadde følt seg anklaget og aldri kommet på det av seg selv. 

Anonymkode: 28ec4...e01

Jeg sutrer ikke, og har aldri spurt mannen om hvorfor han ikke tar bilder av meg. Har aldri sagt noe om det.

Jeg bare tenker på, og filosoferer over, hvorfor mannen min aldri føler for å dokumentere noe som helst av familielivet vårt. Han elsker oss, det vet jeg. 

Vi hadde konfirmasjon for en tid siden. Vi hadde bilder og musikk som surret og gikk. 100 % mine bilder.  

Han setter pris på det,  men det er min jobb?

Og det hadde vært fint å føle at han ser meg også.. 

Ts.

Anonymkode: a1448...de2

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg sutrer ikke, og har aldri spurt mannen om hvorfor han ikke tar bilder av meg. Har aldri sagt noe om det.

Jeg bare tenker på, og filosoferer over, hvorfor mannen min aldri føler for å dokumentere noe som helst av familielivet vårt. Han elsker oss, det vet jeg. 

Vi hadde konfirmasjon for en tid siden. Vi hadde bilder og musikk som surret og gikk. 100 % mine bilder.  

Han setter pris på det,  men det er min jobb?

Og det hadde vært fint å føle at han ser meg også.. 

Ts.

Anonymkode: a1448...de2

Han har vel aldri sagt at det er din jobb. Han har bare ikke tenkt så langt. Antar vel at du liker det da. 

Vær vokal om dine ønsker og så går det i oppfyllelse. 

Tenker du at det å bli sett handler utelukkende om at han skal lese tankene dine rundt at du vil at han skal ta fotografier av dere også? Med mindre han virkelig ikke ser deg på noen andre måter synes jeg det er en rar konklusjon. 

Anonymkode: 28ec4...e01

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Har faktisk diskutert det med søstrene mine og venninner, det er sånn der også. Blir lite bilder av oss for ettertiden. 

Anonymkode: 53596...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... vi single har også lite bilder av oss selv, hvis vi ikke tar ansvar selv. Det er ikke verre enn det.

Anonymkode: 82408...fba

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen var lik. Han tok aldri bilder av noe som helst. Da jeg sa at jeg ønsket spontane bilder av meg og barna begynte han med det. Nå gjør han det automatisk 😊

Er jo bare å legge frem ønsket på en fin måte og kanskje minne på litt underveis. Det er jo ikke slik at man ikke tar bilder for at man ikke bryr seg, men heller for at man er tilstede i øyeblikket og ikke tenker over at man kunne ha tatt bilder. 

Anonymkode: 2eba7...b1e

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er vel ikke så opptatt av det da. Uten at det har noe å si for følelsene for deg. Ene søskenet mitt er ikke opptatt av det, og det er heller ikke mannen, de har knapt bilder av barna. Det betyr ikke at de ikke er glad i dem. 

Om jeg vil ha et bilde der jeg er med spør jeg bare mannen. Som regel er jeg misfornøyd fordi han får med mer himmel enn mennesker, så forstår at han ikke tilbyr seg. Men jeg sier fra, han prøver noen ganger, til jeg er fornøyd. Og slik har vi levd fint sammen i 20 år. 

Anonymkode: 5282c...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann tok aldri bilder av noe før, har begynt å ta av barna når jeg ikke er tilstede. Men tar få av meg. Så jeg har sluttet å ta noe særlig av ham. 

Anonymkode: 47333...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med han om det.

Opplevde også det samme, men vi har ikke barn og forholdet tok slutt.

Anonymkode: 7fd8a...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar også veldig få bilder, men jeg syns også det er en uting å dra opp mobilen for å ta bilde i alle mulige situasjoner. Har man det gøy og koselig, kan man fint gjøre det ved å bare være tilstede i nuet også. Folk har altså ulike verdier og meninger rundt dette, og det ene er ikke mer riktig enn det andre. 
 

Om noe kan du jo spørre han om han ikke kan ta et bilde av deg i en situasjon der du ønsker å ha bilde av deg selv, men ikke lag styr og krangler rundt at han ikke tar mange bilder hele tiden.

Anonymkode: 6018a...69d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg sutrer ikke, og har aldri spurt mannen om hvorfor han ikke tar bilder av meg. Har aldri sagt noe om det.

Jeg bare tenker på, og filosoferer over, hvorfor mannen min aldri føler for å dokumentere noe som helst av familielivet vårt. Han elsker oss, det vet jeg. 

Vi hadde konfirmasjon for en tid siden. Vi hadde bilder og musikk som surret og gikk. 100 % mine bilder.  

Han setter pris på det,  men det er min jobb?

Og det hadde vært fint å føle at han ser meg også.. 

Ts.

Anonymkode: a1448...de2

Med andre ord, du kommuniserer ikke dine  behov. Istedetfor velger du å tenke bitre tanker som forsurer relasjonen til din mann.

På tide å tilnærme seg ekteskapet med litt mer modenhet?

 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange menn er litt sånn. Og innimellom merker jeg det samme. Jeg er så inni øyeblikket at jeg bare nyter det og mobilen ligger i vesken. Etterpå tenker jeg at jeg burde tatt et bilde🙄🤭

Be heller mannen ta bilder enn å irritere deg over det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi oppdaget det samme da jeg begynte å lage album. Vi hadde mange somrer hvor det ser ut som om mannen var alenepappa. 

Han skjerpet seg umiddelbart, og jeg ble også flinkere til å spørre om han kunne ta litt bilder.  

Anonymkode: 83c5f...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel ikke så annerledes når man ikke hadde mobil men kamera. Enten var man fotointeressert eller ikke. Kan ikke huske pappa knipset et bilde annet enn hvis mamma puttet kamera i hendene hans og stilte opp familien. Til og med da var det litt knot å få tatt bildet, og mest sannsynlig manglet det hoder på bildet han tok 😅 Alt vi har av familiebilder er det stort sett mamma og mormor som har tatt, eller noen de har bedt holde kamera.

Hos oss nå er det også sånn, typen har så få bilder på telefonen at det tar 30 sekunder å finne et bilde fra 2020. Jeg har så mange at jeg finner sjelden det jeg leter etter. Føler ikke jeg kan tvinge han til å plukke opp mobilen og knipse mer heller, det må være selv-motivert ellers blir det negativt. Så får jeg bare tåle at det finnes lite bilder hvis jeg kvelder tidlig… 🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han lever i øyeblikket, og tenker mest sannsynlig ikke over det i det hele tatt. Antall bilder sier jo absolutt ingenting om hvor mye omtanke man har for andre mennesker, så det tankesporet ville jeg lagt fra meg snarest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min mann tok aldri bilder av noe før, har begynt å ta av barna når jeg ikke er tilstede. Men tar få av meg. Så jeg har sluttet å ta noe særlig av ham. 

Anonymkode: 47333...bca

Veldig voksent. Godt forbilde for barna med passiv-aggressivitet. 

Anonymkode: 2eba7...b1e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...