Gå til innhold

Covid eller bare luftveisinfeksjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært syk i snart 2 uker. Det gikk veldig på lungene, hoste og hodepine, slapp og tom. 
Tok en hjemmetest andre dagen med sykdom og den var neg. Lurer likevel på om det kan være covid jeg har. For symptomene er veldig like. 
hver gang jeg puster inn og fyller lungene med luft må jeg hoste. Er så lei. 
Prøver å gjøre litt husarbeid og er utslitt etterpå. 

Anonymkode: bcb71...97b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Luftveisinfeksjoner er så mangt, og det er ikke slik at alle andre virus annet enn covid er ufarlig eller ikke kan føre til at man blir veldig syk eller lenge syk. Man kan også få bronkitt av en virusinfeksjon. 

Anonymkode: 26747...8c0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kikhoste kanskje? Det er ikke farlig for voksne, kun for babyer, små barn og svært skrøpelige. Dessverre er det forsent å ta antibiotika dersom du har hatt det så lenge, så hold ut og vit at det går over :)

Anonymkode: fb48d...6b2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kikhoste kanskje? Det er ikke farlig for voksne, kun for babyer, små barn og svært skrøpelige. Dessverre er det forsent å ta antibiotika dersom du har hatt det så lenge, så hold ut og vit at det går over :)

Anonymkode: fb48d...6b2

Er vi ikke vaksinert mot dette? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser oå Helse-Norge at jeg er vaksinert mot kikhoste i 2020 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde samme symptomer med covid, og testet negativ på hurtigtest. Men pcr testen testet positivt, så du kan jo dra til legen og få tatt det. 

Anonymkode: f5e51...3c8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde samme symptomer med covid, og testet negativ på hurtigtest. Men pcr testen testet positivt, så du kan jo dra til legen og få tatt det. 

Da sitter jeg på venterommet og skal inn til legen, så får jeg høre hva han har å si 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Da sitter jeg på venterommet og skal inn til legen, så får jeg høre hva han har å si 

Hvis du tar pcr test, så tar det noen dager før man får svar. Den sjekker også flere ting enn covid :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...