Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Håper noen som har peiling på dette (og ingen andre helst 😏) kan svare meg på følgende:

Kan det være banker som er villig til å gi forbrukslån til noen uten fast inntekt (aap), men som vil motta arv ila høsten? 

Jeg sliter med økonomien akkurat nå, fordi jeg må ut med flere ekstrautgifter som kom veldig ubeleilig i samme periode (tannlege, bilverksted m.m.)

Nå er det derimot bare noen måneder til jeg får inn arv fra salg av mammas leilighet, så jeg har prøvd å Google muligheten for forbrukslån/korttidslån i min situasjon, men finner ingen info..

Noen som vet om en bank jeg kontakte? 🙃

Anonymkode: 9fa4e...2ff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruk kredittkort? 

Anonymkode: c58e1...4fe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er leiligheten solgt enda? Om ikke vil du neppe få lån. Selvom du tror den blir solgt er nok ikke ditt ord nok for bankene. 

Anonymkode: 26ff0...f71

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Bruk kredittkort? 

Anonymkode: c58e1...4fe

Herregud.... Blir så frustrert av enkelte som svarer her inne...

Tror du ikke jeg hadde gjort det om det var en mulighet...???? 

Jeg har ikke kreditkort!! Har aldri hatt, for jeg liker ikke å bruke penger på kreditt. Når man mottar aap, får man heller ikke kredittkort. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vist leiligheten er solgt og du kan bevise dette ovenfor banken så kanskje, men du trenger jo da å snakke med et menneske og ikke bare digital søknad. 

Anonymkode: c7305...06e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjekk på AAP og trengte 25 000 til depositum på leilighet. Jeg kunne jo tatt en Nav garanti men det fristet langt mindre enn å be om lån i banken. Dette var min lokal bank som jeg har hatt hele livet. Nå vet jeg ikke hvor mye penger du ønsker å låne men jeg fikk innvilget basert på at jeg aldri har hatt en betalingsanmerkning og AAP inntekt. Noen måneder senere fikk jeg en deltidsjobb på 50% som selvsagt kom beleilig med tanke på å betale ned lånet fortere. 25 000 er kanskje ikke så mye ut ifra din situasjon, det vet jeg jo ikke men jeg fikk iallefall innvilget det. Men jeg ringte til banken min (synes alltid det er best i slike situasjoner uansett).

Anonymkode: 58682...03b

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Du virker økonomisk fornuftig, og alle kan havne i en slik klemme. Så lenge du har kontroll, og kommer til å betale det ned og avslutte lånet når du får arven, så vil jeg gi deg et råd. Det er rett og slett å ta kontakt med diverse banker muntlig. Altså å ringe dem og forklare situasjonen. Da har du i hvert fall langt større sjans enn når du sender inn søknadsskjemaer på nett. En annen mulighet, som jeg kanskje hadde startet med, er å kontakte NAV og forklare situasjonen. Det kan godt være at du kan få noe stønad der når inntekten din er såpass lav. Jeg ville forsøkt det først, jeg.

Lykke til! 🙂 

Anonymkode: 90acb...e04

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei!

Du virker økonomisk fornuftig, og alle kan havne i en slik klemme. Så lenge du har kontroll, og kommer til å betale det ned og avslutte lånet når du får arven, så vil jeg gi deg et råd. Det er rett og slett å ta kontakt med diverse banker muntlig. Altså å ringe dem og forklare situasjonen. Da har du i hvert fall langt større sjans enn når du sender inn søknadsskjemaer på nett. En annen mulighet, som jeg kanskje hadde startet med, er å kontakte NAV og forklare situasjonen. Det kan godt være at du kan få noe stønad der når inntekten din er såpass lav. Jeg ville forsøkt det først, jeg.

Lykke til! 🙂 

Glemte å si at jeg har hørt at bank norwegian kan være verdt å sjekke ut. Som en mer "villig" bank.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg har ikke kreditkort!! Har aldri hatt, for jeg liker ikke å bruke penger på kreditt. Når man mottar aap, får man heller ikke kredittkort. 

Hvorfor får man ikke kredittkort med AAP? Med AAP så har man hatt en inntekt før, og de fleste sitter med diverse lån som de fortsatt klarer å betjene. Kredittkort får du nok ikke dersom du allerede har veldig mye lån. Jeg har selv veldig lav kreditt på disse nå pga høyt bolig- og studielån. 

Anonymkode: 582d5...c4e

AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

1: man får kredittkort

2: aap er fast inntekt

3: ta en liten tenkerunde med deg selv. Hva er forskjellen på kredittkort og forbrukslån. (Ta den tiden du trenger) 

4: tenk også litt over hvordan man svarer folk som prøver hjelpe. Være nedtalene er en ting. Og svare de som at du allerede vet svaret på spørsmålet ditt selv er noe annet. 

5: man kommer langt med normal folkeskikk

Anonymkode: 38587...cf8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ventet med å reparere bilen til jeg faktisk hadde penger.

Det er greit å tenke at hvis man ikke har råd, så har man ikke råd.

Hvis du ikke har jobb heller, så ser ikke hvorfor den bilen bare kan stå de få månedene

Dessverre er det mange banker som oppmuntrer til å ta opp forbrukslån på 600 000 kroner til 25 % rente for uforutsette utgifter eller ferieturer. Dette fører nesten garantert til personlig konkurs, og slike lån burde ikke være tillatt.

Anonymkode: fa008...e3d

• Liker 1
Gjest takinova
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Gå inn og søk på kredittkort. I verste fall får du nei. Da søker du hos neste tilbyder. Det er en kjappere prosess enn forbrukslån.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

1: man får kredittkort

2: aap er fast inntekt

3: ta en liten tenkerunde med deg selv. Hva er forskjellen på kredittkort og forbrukslån. (Ta den tiden du trenger) 

4: tenk også litt over hvordan man svarer folk som prøver hjelpe. Være nedtalene er en ting. Og svare de som at du allerede vet svaret på spørsmålet ditt selv er noe annet. 

5: man kommer langt med normal folkeskikk

Anonymkode: 38587...cf8

AAP regnes ikke som fast inntekt

I og med at den eneste sikkerheten en forbruksbank har er fast inntekt, er det dessverre ikke mulig å søke om slike lån dersom du får AAP.

Anonymkode: 7f8bf...c06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...