Gå til innhold

Til den store mannen som klikket på meg på butikken i dag.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men du hadde jo faktisk plass til å gå forbi ham uten å gjøre noe vesen ut av det. 30 cm på hver side er rikelig. Hvorfor trengte du mer enn det? 

Anonymkode: bc7a7...27c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bacteria skrev (3 timer siden):

Han kunne uansett ikke tatt livet av deg inne på butikken, slapp av. Hva sa han egentlig da? Skjelte deg ut, gikk det på utseende, misogyni, rasisme?
Får man angst for livet av en så «ufarlig» men så klart ekkel, hendelse har man virkelig ikke opplevd mye motgang i livet. Ts, du er voksen.

Du vet at ikke alle mennesker er rasjonelle? Folk sliter med ting, og av og til sprekker fasaden. Enten er dette en stakkar som totalt mangler oppdragelse, eller så sliter han enormt psykisk. 

Ok, så ts skal ta seg sammen, men duden sliter psykisk. Merkelig mentalitet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 23.29):

I dag skulle jeg bruke en selvbetjeningskasse på butikken.

Det var tre selvbetjeningskasser på hver side, og ikke så bredt mellom de to radene med kasser.

De to første kassene var opptatt og midt i passasjen mellom de to neste ledige kassene stod du som var en mann på minst 2 meter, veldig bredbygd og snakket i tlf/earpods.

Jeg hadde cirka 30 cm på hver side hvis jeg skulle smyge meg forbi, noe jeg ikke ønsket, så jeg sa "unnskyld" for at du skulle flytte deg.

Du var ferdig med å handle og reagerte ikke, så jeg sa "unnskyld" en gang til og du reagerte ikke.

Til slutt tok jeg deg på armen og sa; "unnskyld, jeg skulle gjerne kommet forbi", og da eksploderte du som et lemen og ropte at jeg kunne fint gå forbi uten at du trengte å flytte deg.

Jeg sa da at jeg ikke ønsket å gå sidelengs for å komme til ledig kasse, og at jeg bare spurte om du kunne flytte deg siden du var ferdig med kassen og snakket i tlf.

Du ropte og skjelte meg ut og fortalte vedkommende du snakket med på telefonen,om "kjerringen" som ikke kunne gå forbi deg ved kassen.

Du ropte så høyt at halve butikken hørte deg.

Hva var problemet ditt egentlig?

😬

Anonymkode: 3d45a...12f

Hvorfor er det et tema at han er stor? Mener du underforstått at han som stor / tykk tar unødvendig mye plass kontra en tynn som oppfører seg likedan? 

Kanskje han nettopp tok det slik. Om det var plass til å gå forbi kunne du jo gjort det. Ønsker ikke bære kurven sidelengs er noe av det rareste jeg har hørt..  

Han trengte ikke skjelle deg ut heller, men du oppførte deg også vanskelig. 

Anonymkode: 62880...71a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (3 timer siden):

Han kunne uansett ikke tatt livet av deg inne på butikken, slapp av. Hva sa han egentlig da? Skjelte deg ut, gikk det på utseende, misogyni, rasisme?
Får man angst for livet av en så «ufarlig» men så klart ekkel, hendelse har man virkelig ikke opplevd mye motgang i livet. Ts, du er voksen.

Du vet at ikke alle mennesker er rasjonelle? Folk sliter med ting, og av og til sprekker fasaden. Enten er dette en stakkar som totalt mangler oppdragelse, eller så sliter han enormt psykisk. 

Kunne han ikke det? 
https://www.klartale.no/norge/2017/09/28/mann-domt-for-drap-pa-maxbo/

https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/domt-til-tvungen-psykisk-helsevern-etter-knivdrapet-pa-havard-pedersen-1.14369411

https://www.nrk.no/sorlandet/domt-til-fengsel-i-11-ar-for-drapet-pa-sorlandssenteret-1.14098879

Anonymkode: e2807...9b0

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor vanskelig er det å smyge seg sidelengs forbi et menneske en gang i skuddåret da? 

Anonymkode: 341d9...780

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (3 timer siden):

Han kunne uansett ikke tatt livet av deg inne på butikken, slapp av. Hva sa han egentlig da? Skjelte deg ut, gikk det på utseende, misogyni, rasisme?
Får man angst for livet av en så «ufarlig» men så klart ekkel, hendelse har man virkelig ikke opplevd mye motgang i livet. Ts, du er voksen.

Du vet at ikke alle mennesker er rasjonelle? Folk sliter med ting, og av og til sprekker fasaden. Enten er dette en stakkar som totalt mangler oppdragelse, eller så sliter han enormt psykisk. 

Sånne folk er ikke vel bevart. De har ingenting å gjøre ute blant folk. Voksne folk skal kunne regulere følelsene sine. Dette var ikke en 3 åring på 2 meter. Hvorfor får ts kjeft, fordi hun reagerer på at en mann er unormalt aggressiv UTEN GRUNN?

Forstår godt at du reagerer, ts.

Anonymkode: 77752...c8f

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men du hadde jo faktisk plass til å gå forbi ham uten å gjøre noe vesen ut av det. 30 cm på hver side er rikelig. Hvorfor trengte du mer enn det? 

Anonymkode: bc7a7...27c

Nei 30 cm er ikke mye plass når man har handlekurv i den ene hånden og bag i den andre, dessuten måtte jeg gått sidelengs og strøket meg inntil både mannen og kassen for å komme meg forbi.

Ts

Anonymkode: 3d45a...12f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor vanskelig er det å smyge seg sidelengs forbi et menneske en gang i skuddåret da? 

Anonymkode: 341d9...780

Men hvorfor skulle jeg skvise meg sidelengs forbi denne mannen?

Man må jo kunne gi beskjed, og folk må også kunne klare å ta imot et høflig spørsmål om å flytte seg.

Ts

Anonymkode: 3d45a...12f

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor er det et tema at han er stor? Mener du underforstått at han som stor / tykk tar unødvendig mye plass kontra en tynn som oppfører seg likedan? 

Kanskje han nettopp tok det slik. Om det var plass til å gå forbi kunne du jo gjort det. Ønsker ikke bære kurven sidelengs er noe av det rareste jeg har hørt..  

Han trengte ikke skjelle deg ut heller, men du oppførte deg også vanskelig. 

Anonymkode: 62880...71a

Størrelsen på mannen er jo det vesentlige her.

Han var høy og veldig bredbygd og da tar man jo selvfølgelig større plass, enn en tynn liten flis.

Du synser og tror du vet hvordan han var og hvor liten plass det var, men det vet du ingenting om.

Jeg gjorde ikke noe galt og mannen var ferdig å handle for lengst, og stod midt mellom kassene og snakket i telefonen uten å flytte seg.

Ts

Anonymkode: 3d45a...12f

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (6 timer siden):

Han kunne uansett ikke tatt livet av deg inne på butikken, slapp av. Hva sa han egentlig da? Skjelte deg ut, gikk det på utseende, misogyni, rasisme?
Får man angst for livet av en så «ufarlig» men så klart ekkel, hendelse har man virkelig ikke opplevd mye motgang i livet. Ts, du er voksen.

Du vet at ikke alle mennesker er rasjonelle? Folk sliter med ting, og av og til sprekker fasaden. Enten er dette en stakkar som totalt mangler oppdragelse, eller så sliter han enormt psykisk. 

Han kunne ikke tatt livet hennes i butikken? Naive du....

Anonymkode: 3ec86...4f7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du må takke de på rett måte.
Var utfor en slik sinnatagg en gang. Jeg sa bare "hysj, hør på denne", slapp en kjempefis, og så gikk jeg. Funket som bare det. Mannen stod stum igjen med et overrasket blikk. 

Anonymkode: ad384...829

🤣🤣🤣

Anonymkode: 3ec86...4f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er sikkert vant med at hans med hans store vesen kan ture frem som han vil fordi andre lett føler seg truet. Sannsynligvis hadde han ikke likt det dersom du smøg deg forbi og kom til å dytte til han heller. Idiot er det vi kaller slike mennesker når ikke de klarer å styre temperamentet ovenfor fremmede normalt høflige mennesker.

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duff skrev (7 minutter siden):

Han er sikkert vant med at hans med hans store vesen kan ture frem som han vil fordi andre lett føler seg truet. Sannsynligvis hadde han ikke likt det dersom du smøg deg forbi og kom til å dytte til han heller. Idiot er det vi kaller slike mennesker når ikke de klarer å styre temperamentet ovenfor fremmede normalt høflige mennesker.

Dette. Han ville bare lage kvalm fordi han kunne og fordi han vanligvis kommer unna med det. 

Jeg hadde først spurt om det går bra med ham og hvis han hadde fortsatt å kjefte ville jeg påpekt at jeg håper samtalepartner på tlf melder bekymring til fastlegen da dette er svært avvikende atferd. For deretter å ignorere ham. Bøller kan drite å dra. 

Anonymkode: 3d279...3c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du må takke de på rett måte.
Var utfor en slik sinnatagg en gang. Jeg sa bare "hysj, hør på denne", slapp en kjempefis, og så gikk jeg. Funket som bare det. Mannen stod stum igjen med et overrasket blikk. 

Anonymkode: ad384...829

:hoho: Fantastisk! Det hadde vært gøy og gjort foran ei sur, snobbete og snerpete kjerring 😂 selv om jeg neppe hadde turt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 23.29):

I dag skulle jeg bruke en selvbetjeningskasse på butikken.

Det var tre selvbetjeningskasser på hver side, og ikke så bredt mellom de to radene med kasser.

De to første kassene var opptatt og midt i passasjen mellom de to neste ledige kassene stod du som var en mann på minst 2 meter, veldig bredbygd og snakket i tlf/earpods.

Jeg hadde cirka 30 cm på hver side hvis jeg skulle smyge meg forbi, noe jeg ikke ønsket, så jeg sa "unnskyld" for at du skulle flytte deg.

Du var ferdig med å handle og reagerte ikke, så jeg sa "unnskyld" en gang til og du reagerte ikke.

Til slutt tok jeg deg på armen og sa; "unnskyld, jeg skulle gjerne kommet forbi", og da eksploderte du som et lemen og ropte at jeg kunne fint gå forbi uten at du trengte å flytte deg.

Jeg sa da at jeg ikke ønsket å gå sidelengs for å komme til ledig kasse, og at jeg bare spurte om du kunne flytte deg siden du var ferdig med kassen og snakket i tlf.

Du ropte og skjelte meg ut og fortalte vedkommende du snakket med på telefonen,om "kjerringen" som ikke kunne gå forbi deg ved kassen.

Du ropte så høyt at halve butikken hørte deg.

Hva var problemet ditt egentlig?

😬

Anonymkode: 3d45a...12f

At kansje han har demens?

Anonymkode: 43908...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg at var veldig ubehagelig, ts. Jeg har en sånn type på treningssenteret. Vet at han har mishandlet eksen sin, og ellers har sinneproblemer, så det er klart at det er ubehagelig når han blir sint og kjefter. 

Anonymkode: ff91a...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Størrelsen på mannen er jo det vesentlige her.

Han var høy og veldig bredbygd og da tar man jo selvfølgelig større plass, enn en tynn liten flis.

Du synser og tror du vet hvordan han var og hvor liten plass det var, men det vet du ingenting om.

Jeg gjorde ikke noe galt og mannen var ferdig å handle for lengst, og stod midt mellom kassene og snakket i telefonen uten å flytte seg.

Ts

Anonymkode: 3d45a...12f

DU sier han er stor, DU sier det er plass, DU sier du ikke vil bevege deg sidelengs for å passere vedkommende. Du gjorde ikke noe galt, men du var heller ikke spesielt samarbeidsvillig. Han overreagerte, og du synes han gikk så langt over streken at du skriver syteinnlegg om det. Uten å se at DU også var litt mer vanskelig enn nødvendig. 

BARE FORDI han ble sint, er du liksom alldeles uslyldig oppi dette? Nei, du er også vanskelig. 

Anonymkode: 62880...71a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

DU sier han er stor, DU sier det er plass, DU sier du ikke vil bevege deg sidelengs for å passere vedkommende. Du gjorde ikke noe galt, men du var heller ikke spesielt samarbeidsvillig. Han overreagerte, og du synes han gikk så langt over streken at du skriver syteinnlegg om det. Uten å se at DU også var litt mer vanskelig enn nødvendig. 

BARE FORDI han ble sint, er du liksom alldeles uslyldig oppi dette? Nei, du er også vanskelig. 

Anonymkode: 62880...71a

Dette er ett forum hvor vi kan diskutere mellommenneskelige relasjoner, ts kan ta opp hva hun vil og moddene rydder det som er imot reglene.

Anonymkode: 475b7...35e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nedrig å ha så dårlig selvkontroll.  Jeg skammer meg på hans vegne. 

Anonymkode: 6e882...c5b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

At kansje han har demens?

Anonymkode: 43908...bd4

Han var i 30 årene og det er vel ikke så vanlig med demens da?

Ts

Anonymkode: 3d45a...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...