Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2006 #1 Skrevet 15. februar 2006 Kan et borettslag trekke seg ut av boligbyggelaget det hører inn under?
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2006 #2 Skrevet 15. februar 2006 Det er ikke noe pålagt å ha forretningsfører(boligbyggelag), bare at forretningsfører-oppgavene blir utført. Så hvis et borettslag trekker seg fra et boligbyggelag så må styret ta alle oppgavene selv. ....men det er sjelden eller aldri at et borettslag makter eller har kunnskaper nok til dette. Så er det greit å få den støtte og hjelp fra et boligbyggelag Hilsen en leder i et borettslag som iallfall ikke har slike planer
Brunhilde Skrevet 16. februar 2006 #3 Skrevet 16. februar 2006 Det burde det vel stå noe om i Borettslagsloven. Sjekk litt der, du.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2006 #4 Skrevet 16. februar 2006 Takk, Brynhild, jeg har loven i papirutgave, men finner ikke noe som omhandler forholdet mellom borettslag og boligbyggelag. Du gjest som er borettslagleder: det er vel mer enn forretningsføreroppgaven som knytter BBL og borettslag sammen? Hva med felleslån? Eller eie av tomta? BBL har jo også tatt på seg arbeidet med å utvikle prosjektet (dette er et noenlunde nytt borettslag).
Gjest gjesten Skrevet 16. februar 2006 #5 Skrevet 16. februar 2006 Det er mulig å trekke seg ut av det BBL som man tilhører. Selv står blokken min i OBOS og i fjor så styret på muligheten for å bli et såkalt " selvstendig borettslag". Problemet var her at det ville medføre store kostnader generelt, og føre til mye mer arbeid for styret enn om man bare ble værende i OBOS. Vet ikke om dette kunne være et delvis svar på ditt spørsmål? Ta en telefon til ditt boligbyggelag, så kan de kanskje hjelpe deg til å få svar?
Brunhilde Skrevet 18. februar 2006 #6 Skrevet 18. februar 2006 Takk, Brynhild, jeg har loven i papirutgave, men finner ikke noe som omhandler forholdet mellom borettslag og boligbyggelag. Du gjest som er borettslagleder: det er vel mer enn forretningsføreroppgaven som knytter BBL og borettslag sammen? Hva med felleslån? Eller eie av tomta? BBL har jo også tatt på seg arbeidet med å utvikle prosjektet (dette er et noenlunde nytt borettslag). ← Det er Brunhilde, ikke Brynhild og om du hadde trykket på linken min i forrige innlegg hadde du kommet rett til det punktet som omhandler oppløsing... Det krever for eksempel to generalforsamlingsvedtak, men klikk på linken du...for du kan vel lese nynorsk?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå