Gå til innhold

Hvor lang tid før du følte du kjente partnerens "sanne jeg"?


AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Jeg er blitt sammen med en fyr som virker veldig fin. Jeg skriver virker, fordi jeg forstår at han fortsatt er der at han prøver å vise seg fra sin beste side til meg. Vi har kjent hverandre i litt over 3 måneder. Mot meg er han stabil i humøret, emosjonelt tilgjengelig, opptatt av mine behov, stiller meg spørsmål og følger opp ting vi har snakka om tidligere osv. 

Jeg tok opp en vanskelig ting med ham før vi ble sammen, at han var veldig rotete og at jeg kunne slite med å flytte sammen med noen som hadde det sånn hjemme (jeg er ganske rotete selv...) Han tok det ganske seriøst, og litt tungt nesten, men gikk veldig inn for å forbedre seg, og har brukt mye tid på å organisere leililigheten etter dette. Det har vært ryddig da jeg kom på besøk etter dette.

Jeg sa til ham at jeg satt pris på at han var så stabil i humøret og ikke "moody". Han fortalte meg at han kunne være i litt dårlig humør da han bodde med eksen, siden det var et dårlig forhold. Men at han likte meg så godt, så han er i godt humør når han er med meg. 

Vi har begge barn, og jeg vil forsikre meg om at jeg virkelig kjenner denne fyren før vi møter hverandres barn. Tenker å vente minst et halvt år til. Det viktigste er at jeg ikke er usikker på hvordan han virkelig er, eller vil forandre seg. 

Hva er deres erfaring. Opplevde dere at partneren deres viste sitt "sanne jeg" litt senere i forholdet?

Med min eks har jeg aldri blitt overrasket. Han var svært autentisk helt fra starten. 

Anonymkode: 09df7...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alltid rundt 6 måneder her. 

Anonymkode: 735df...7c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre måneder er ingenting. 2 år vil jeg si er en god tommelfingerregel.

Anonymkode: e6d3c...b90

  • Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker et par år. I tillegg bør du ha sett partneren i situasjoner som er litt krevende også. Men jo flere forhold man har bak seg, jo bedre vil man være til å spotte røde flagg. Mine foreldre hadde et veldig toxic forhold gjennom hele oppvekst min, så jeg luket veldig fort ut menn som hadde lignende personlighetstrekk som faren min. Dessverre lærte jeg på den harde måten at det finnes en del andre personlighetstrekk jeg også burde skjønt at var røde flagg. Neste eks hadde langt færre "feil", men nok til at jeg ikke orket han i lengden heller. 

Anonymkode: d1db9...6a1

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en uke med kjæresten nå. Vi har vært ærlig og ufiltrert fra dag én. Vi har også møtt hverandres barn og hatt overnattinger og turer sammen. 
 

Vi har like verdier, moraler og syn på barneoppdragelse. 
 

Nå er vi på syvende måned og skal snart på en ukes ferie med alle barna. 
 

Vi er veldig trygg på hverandre og har allerede vært igjennom krevende og stressende situasjoner, og det har bare ført oss nærmere hverandre(også hissige diskusjoner)

Anonymkode: 41fcd...af9

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter vi fikk barn. Tok 2 år før vi fikk barn. Da kom de egoistiske og negative egenskapene tydeligere frem. Er nok sånn for de fleste pga at man er sliten osv.

Anonymkode: 70908...041

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Etter en uke med kjæresten nå. Vi har vært ærlig og ufiltrert fra dag én. Vi har også møtt hverandres barn og hatt overnattinger og turer sammen. 
 

Vi har like verdier, moraler og syn på barneoppdragelse. 
 

Nå er vi på syvende måned og skal snart på en ukes ferie med alle barna. 
 

Vi er veldig trygg på hverandre og har allerede vært igjennom krevende og stressende situasjoner, og det har bare ført oss nærmere hverandre(også hissige diskusjoner)

Anonymkode: 41fcd...af9

😅 

Denne burde du nesten hente fram igjen om et par år. 

Anonymkode: 99508...fcb

  • Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si 2-3 år. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt over 3 år som samboere kanskje?

Vi trengte noen skikkelige kriser og krangler før jeg virkelig følte at "alle" barrierer var brutt ned hos oss begge. Og det var utrolig deilig når det var gjort.

Jeg kan jo fremdeles oppdage nye ting ved han over 10år senere... Men overraskelsene er nok ikke fult så store lenger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han jeg nå har vært sammen med i 20 år følte jeg at jeg kjente fra andre-tredje møte. Han var bare ekte, ikke noe påtatt, ikke et eneste rødt flagg, sine små særegenheter uten å prøve å skjule det, var ærlig selv om han merket jeg mente noe annet, og alt slikt. Selvfølgelig ble vi dypere og dypere kjent over de neste årene, og er nå der at vi vet hva den andre ønsker og tenker. Men ikke en eneste gang etter første par ukene sammen har det dukket opp en tanke om "oi, er det slik du egentlig er". 

I tidligere forhold har jeg sett røde flagg ganske raskt, og blitt mer og mer sikker i løpet av få uker. Med ene var første tegn at han var litt nedlatende mot en servitør - det vil snu seg mot deg etterhvert. En annen snakket positivt om barn og å beholde om uhellet var ute, men merket jo på andre kommentarer at det ikke var det han kom til å mene om vi faktisk befant oss i situasjonen en gang, og lyver man på enkelte områder så gjelder det mange områder. Så for meg er en eneste missmatch mellom hva man sier til deg og hva man egentlig mener en dealbreaker. 

Anonymkode: c6467...f55

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 år ca

Anonymkode: ec447...0dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det kommer helt an på utfordringene man står i og hva man møter. Jeg visste det ganske raskt, etter bare et par måneder.

Det handler mye om at vi har måtte stå sammen om hans barn med spesielle behov og alvorlige diagnoser. Man merker fort hva man er laget av og hvordan man skal takle både kriser og stressende situasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter kort tid hadde vi til sammen mista 2 foreldre, det gjorde litt at vi fikk sett hva den andre og vi selv var lagd av. Da var han åpen og nær med meg i sorgen, og vi sørget på veldig like måter.

Men jeg vil likevel si at da han fikk panikk et år seinere, at jeg virkelig fikk se hva han er lagd av og fikk vist hvem jeg er. Han tåler mye av vanskelige situasjoner og emosjonell smerte, men det å synke inn i nærhet og små framtidsplaner med meg, gjorde ham utrygg. Han er avhengig av at jeg er rolig og setter klare grenser når han blir sånn. At han er utrygg er jo ikke en fin sannhet, men en nyttig en. 

Anonymkode: 54388...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten 20 år. Kom frem sider jeg aldri hadde sett. 

Anonymkode: a2ef0...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg har kjent mannen min i 20 år og bodd sammen med ham i 17 år nå, og det har ikke kommet noen store overraskelser eller personlighetsendringer noen gang. Det kan ha noe å gjøre med at vi møttes som venner og han var ikke særlig interessert i et forhold med meg, så han hadde ingen grunn til å "vise sin beste side" i starten uansett. 

Anonymkode: 53188...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Med eksen kom det fram noen ganske stygge sider etter at det ble slutt etter 4 år. Men jeg var ung og naiv og hadde oversett alle de røde flaggene.

Med mannen min tok det veldig kort tid. Føler jeg har kjent han som han er helt fra starten, han er veldig åpen og ærlig. Vært sammen i 16 år.

Anonymkode: 5449d...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min var drømmemannen og så fantastisk i starten! Han var også ekstremt rotete og det ble ikke bedre. Det føltes som om å ha en rotete ungdom i hus. Ellers tok det et par år før hans samme jeg kom. Han var verdens beste fyr, men etter hvert kom de negative sidene frem. Han tåler ikke at noen har forventinger til han. Han ville bestemme alt og når han ikke fikk viljen sin ble han som en 5 åring. Han klarer ikke regulere følelsene sine når rullegardina går ned uansett om barna er i nærheten eller andre folk! Ingen har vært så stygg mot meg før. Det hjelper ikke at han hadde mange gode kvaliteter når den emosjonelle biten er helt ute å kjører! Han var ikke den gode mannen jeg traff. Han har lite empati og er ekstremt egoistisk og tok ikke hensyn til mine meninger eller følelser. Anbefaler deg bruke god tid siden du har barn. Eksen min kuttet ut sine bonusbarn dagen det ble slutt, noe jeg aldri trodde han kom til å gjøre. Unner ingen oppleve et sånt  forhold og brudd og en drittsekk av en eks! 

Anonymkode: e686d...d6e

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var etter cirka to år.

Da vi etter ni år fikk barn sammen viste det seg at flere sider av han hadde ligget i "dvale".

I tillegg må man ta inn i beregningen at folk kan forandres svært mye over lengre tid, selv grunnleggende trekk.

Anonymkode: 5e3a5...c10

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

😅

Denne burde du nesten hente fram igjen om et par år. 

Anonymkode: 99508...fcb

Ja, hadde vært gøy det.
 

Når jeg sier jeg ser hans sanne jeg så betyr det ikke at jeg har opplevd alle sider av han i forskjellige situasjoner.

Men jeg har sett og vet hvordan han håndterer tøffe og stressende situasjoner. Hvordan han er når han irriterer meg og hvordan han takler diskusjoner.

Jeg ser hvordan han er rundt barna og familien. Alle disse tingene pluss måten han følger opp ord med handling, hvordan han stiller opp om jeg trenger han; hvordan vi kan prate sammen om absolutt alt uten filter gjør at jeg vet hans sanne jeg. 
 

 

Anonymkode: 41fcd...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...