Gå til innhold

Spørsmål om jakt og fiske. Hva er det som er morsomt med å være på ekstremt gode jaktområder/fiskeområder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser en del rikinger som betaler store summer for å jakte og fiske i områder hvor man er garantert å få mye flott fangst ved lite arbeid. Selv har jeg aldr drevet med jakt før. Men lurer på hva som er det morsomme når man nærmest ikke må jobbe for å få byttet. Samme gjelder med fiske. 

Tenker på de som betaler flere hundretusen for å få fisket noen timer i en god elv på et godt tidspunkt. Eller de som  betaler tilsvarende store summer for å være nærmest garantert at de får skutt noen flotte dyr i løpet av timene de jakter. 

Mulig dette er et dumt spørsmål. Men det er fortsatt noe jeg lurer på. 

Anonymkode: 754cd...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på det samme, bortsett fra at man på ingen måte er garantert noe godt utbytte. 

Mange av disse stedene koster helt vanvittig mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status, og så kan de egentlig ikke fiske. De hadde aldri klart å finne gode fiskeplasser eller skjønt hvor fisken står i elven. 

Anonymkode: 0ba64...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er jeger og har egentlig ikke skjønt det.

For meg er jakt å gå ut i skogen finne en finn plass å sitte  tenne et bål , og håpe at hunden hundefører slipper finner et dyr,  at dyret enten kommer tuslende på posten jeg sitter. Eller at hunden jobber så bra at hundefører kan smyge seg innpå å få et bra skyddhold, noe som er en kunst, siden elgen hører og kjenner lukt av menneske raskt hvis vinden er rett.

Mange av mine finne miner i skogen er å sitte ved bålet å plutselig ha rådyr bare få meter unna, uten at dyret har merket meg, eller haren som plutselig kommer hoppende. Og det at en vet at en trenger ikke skytte , en kan å sitte der å nytte det som skjer rundt en

Ja jeg har en drøm å dra til alaska eller Canada men ditt hadde jeg ikke trengt å jakte,men bare fått oppleve naturen og å se dyra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jakte gir meg også veldig mye. Det er samspillet mellom hund, viltet og kameratene som er jakt for meg. Bryr meg overhode om det blir med «kjøtt» hjem, men hvis det skulle bli med kjøtt hjem så spises det med veldig god samvitighet😊I år har jeg villreinsjakt i Rondane men har ikke noen jaktkamerat å dra sammen med, så hvis det er noen her inne som vil bli med så hadde det vært fint, både kvinner og menn😊j

Endret av robert.
Feilstavet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

robert. skrev (På 23.7.2024 den 12.18):

Å jakte gir meg også veldig mye. Det er samspillet mellom hund, viltet og kameratene som er jakt for meg. Bryr meg overhode om det blir med «kjøtt» hjem, men hvis det skulle bli med kjøtt hjem så spises det med veldig god samvitighet😊I år har jeg villreinsjakt i Rondane men har ikke noen jaktkamerat å dra sammen med, så hvis det er noen her inne som vil bli med så hadde det vært fint, både kvinner og menn😊j

Det har vi nå aldri prøvd på her i huset. Vært altid elg, rådyr og lit harejakt. Vet mannen til tider har sagt han kunne tenkt seg, men ikke kommet så langt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...