Gå til innhold

Hva får voksne mennesker med en hjerne til å tro på spåkoner i 2024?

Anbefalte innlegg

Jeg begriper det ikke. 

Anonymkode: b42ed...b06

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi du sitter jo på fasiten til alt, eller?

Snakk om å være dømmende

Anonymkode: a1560...f38

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg begriper det ikke. 

Fordi spåkonene gir trøst og en stabilitet til livene deres, kanskje mannen deres ikke gir dem noe oppmerksomhet. Og så gir det dem håp og omsorg, for de er avhengig av at folk kommer til dem frivillig. De er ikke som en offentlig etat som kan drite i hvordan de ordlegger seg, folk er avhengig dem uansett. De fleste vet nok at det er bullshit, men det er jo masse bullshit overalt. Feks masse snop og sjokolade på butikken, men vi spiser det likevel, selv om, hvis vi skulle fulgt ditt eksempel, så hadde alle spist brokkoli og hyllet salaten som en gud. Men sånn er det ikke. 

Anonymkode: 094e4...0a8

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi spåkonene gir trøst og en stabilitet til livene deres, kanskje mannen deres ikke gir dem noe oppmerksomhet. Og så gir det dem håp og omsorg, for de er avhengig av at folk kommer til dem frivillig. De er ikke som en offentlig etat som kan drite i hvordan de ordlegger seg, folk er avhengig dem uansett. De fleste vet nok at det er bullshit, men det er jo masse bullshit overalt. Feks masse snop og sjokolade på butikken, men vi spiser det likevel, selv om, hvis vi skulle fulgt ditt eksempel, så hadde alle spist brokkoli og hyllet salaten som en gud. Men sånn er det ikke. 

Gikk litt fort 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg begriper det ikke. 

Du er kanskje litt sneversynt? 😉 Men det er jo greit det? Det finnes de som har klarsynte evner, som får inn informasjon i form av f.eks bilder, følelser eller ord. Det betyr ikke at de ser alt og har fasiten på alt, og de bestemmer ikke selv hva de får inn av info. Kanskje du får svar fra en av de klarsynte her inne? Hvis du er oppriktig interessert i å forstå mer om dette da? 

Anonymkode: 52cef...c58

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke? Er det noe bedre å tro på flyvende enhjørninger og rosa elefanter?  :P

Anonymkode: 865a0...989

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 12.7.2024 den 12.56):

Hvorfor ikke? Er det noe bedre å tro på flyvende enhjørninger og rosa elefanter?  :P

Faktisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva får voksne mennesker med en hjerne til å tro på spåkoner i 2024

Kortere ventetid enn hos psykolog, og stort sett samme resultat; man får snakke med et levende menneske som man føler forstår en.

Anonymkode: 6b715...cc5

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begriper ikke hvordan noen kan tro at det finnes voksne mennesker uten hjerne. Da er de i så fall død. I og med at du måtte spesifisere at det gjaldt voksne mennesker med hjerne, tenker jeg.

Jeg syns også at det er kjipt at voksne mennesker er så dømmende som deg,  men her er vi.

Anonymkode: 98e31...a84

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe å skjule siden du misliker klarsynte sånn, ,ts? ;)

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 21.25):

Jeg begriper det ikke. 

Da må du bruke hjernen din. For du har vel det eller?

Anonymkode: de8b1...4f7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.7.2024 den 2.04):

Har du noe å skjule siden du misliker klarsynte sånn, ,ts? ;)

Spå meg! Kjør på. Er så utrolig spent nå😆

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er merkelig at folk bruker penger på noe man vet er tull. Virker som om noen bare ønsker å bli lurt. Spåkona ler hele veien til banken.

Men for alle del, hver sin lyst.

Anonymkode: d3ce6...189

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel de samme mekanismene som får folk til å blir religiøse, eller tro på konspirasjonsteorier.

De føler seg hjelpeløse og fortapte, og finner trøst i troen på at det finnes krefter, energier, systemer eller hva som helst som er større enn dem selv, og som kan gi forklaring og mening i en vanskelig tilværelse.

Anonymkode: 2aa19...70d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er vel de samme mekanismene som får folk til å blir religiøse, eller tro på konspirasjonsteorier.

De føler seg hjelpeløse og fortapte, og finner trøst i troen på at det finnes krefter, energier, systemer eller hva som helst som er større enn dem selv, og som kan gi forklaring og mening i en vanskelig tilværelse.

Anonymkode: 2aa19...70d

Hva om du får det vanskelig en dag? Karma har en tendens bite på alle til deres rettmessige tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 21.45):

Du er kanskje litt sneversynt? 😉 Men det er jo greit det? Det finnes de som har klarsynte evner, som får inn informasjon i form av f.eks bilder, følelser eller ord. Det betyr ikke at de ser alt og har fasiten på alt, og de bestemmer ikke selv hva de får inn av info. Kanskje du får svar fra en av de klarsynte her inne? Hvis du er oppriktig interessert i å forstå mer om dette da? 

Anonymkode: 52cef...c58

Det finnes ingen med klarsynte evner. Det er bare tull og fanteri. Hadde noen virkelig hatt disse evnene, så hadde de vært millionærer for lenge siden. Det som finnes er mennesker som utnytter andre med å påstå at de er klarsynte. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det handler nok om at man vil tro, mer enn at noen faktisk gjør det, og får du vite at fks noe positivt kan skje, så innbiller man seg det i så stor grad at man syns man ser og opplever, og så kan de tolke alt som positivt, altså endre innstilling til ting. Enkel psykologi mange som "spår" skjønner. Kanskje det faktisk gjør livet deres lettere og mer spennende? Det skulle ikke forundre meg, for de vil nok heller ikke være så ærlige mot seg selv som i å klandre seg selv for å ha betalt latterlige summer for å bli lurt. Så alt i alt er det kanskje nyttig?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...