Gå til innhold

En eller to hunder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en liten søt hund. Røytefri. Ingen ekstra husarbeid med støvsuging eller noe. 
snerten og god. Vurderer å anskaffe oss en til, samme rase. Slik at de har noen å leke med. Har en valp jeg kan hente neste uke om jeg vil. 
mer det galskap eller en god ide? 

Anonymkode: ef177...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt mer styr å gå tur med to, men ellers er det flott. 

Anonymkode: a1a96...51e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har en liten søt hund. Røytefri. Ingen ekstra husarbeid med støvsuging eller noe. 
snerten og god. Vurderer å anskaffe oss en til, samme rase. Slik at de har noen å leke med. Har en valp jeg kan hente neste uke om jeg vil. 
mer det galskap eller en god ide? 

Anonymkode: ef177...61c

Om det er galskap eller ei kommer helt an på livssituasjonen din, noe du ikke skriver noe om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Litt mer styr å gå tur med to, men ellers er det flott. 

Anonymkode: a1a96...51e

De er jo så lette at de trekker jo ikke. Men floker seg nok sammen vil jeg tro. 
vi har stor eiendom som er inngjerdet så det er god plass til å løpe rundt. 
vi er 4 i familien så trenger ikke gå alene 

Anonymkode: ef177...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorma skrev (Akkurat nå):

Om det er galskap eller ei kommer helt an på livssituasjonen din, noe du ikke skriver noe om.

Normal livssituasjon med store barn på skole, og jeg på jobb 4 dager i uka. 

Anonymkode: ef177...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Normal livssituasjon med store barn på skole, og jeg på jobb 4 dager i uka. 

Anonymkode: ef177...61c

Du må gjøre det som passer din livssituasjon. Ikke hva som passer uføretrygdede mennesker på kvinneguiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angret aldri for at jeg skaffet nr to. Har også små søte. De har så mye selskap i hverandre og så har de hverandre når jeg må ut av huset.

Anonymkode: 3750b...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Angret aldri for at jeg skaffet nr to. Har også små søte. De har så mye selskap i hverandre og så har de hverandre når jeg må ut av huset.

Anonymkode: 3750b...8fb

Så bra, det er det jeg også tenker. At de har hverandre å både leke med, sove med, og Bryne seg på. 
koselig for de når jeg er ute av huset og de er alene 

Anonymkode: ef177...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorma skrev (4 minutter siden):

Du må gjøre det som passer din livssituasjon. Ikke hva som passer uføretrygdede mennesker på kvinneguiden.

Uføre folk har hvertfall tid til dyrene sine og er hjemme med de hver dag. Jeg må være borte fra de på jobb. Men da henger de rundt hjemme og stort sett sover 

Anonymkode: ef177...61c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galskap. Dropp ny valp og kvitt deg med første hunden

Anonymkode: a9bc0...f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uføre folk har hvertfall tid til dyrene sine og er hjemme med de hver dag. Jeg må være borte fra de på jobb. Men da henger de rundt hjemme og stort sett sover 

Anonymkode: ef177...61c

Hva uføre mennesker har tid til og ikke er ikke av betydning når TS er i arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Galskap. Dropp ny valp og kvitt deg med første hunden

Anonymkode: a9bc0...f2e

Hæ? Kvitte meg med eldste hunden? Hvorfor det? Han er gammel, men frisk 

Anonymkode: ef177...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi syntes det var mindre jobb med 2. De lekte sammen, sov sammen og hadde liksom litt sin «hundeboble» i vår hverdag.

Syntes det var mye mer glede i å se dem leke og løpe sammen ute. Yngste hunden er igjen alene nå og vi synes liksom han er veldig alene nå.

Det er litt dyrere å ha to og det er litt mer styr med to bånd på tur (vi gikk uten så fort anledningen bød seg), men absolutt ikke mer jobb - bare mer kos! 🥰

Endret av Anononyma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så bra, det er det jeg også tenker. At de har hverandre å både leke med, sove med, og Bryne seg på. 
koselig for de når jeg er ute av huset og de er alene 

Anonymkode: ef177...61c

Ja, de aktiviserer seg en del sammen. Økonomisk må du tenke det dobbelte (mat, forsikring, utstyr og veterinærbesøk). De små spiser generelt lite så er ikke så dyre i drift sånn sett, og du har trolig en del som kan passe av utstyr.

Anonymkode: 3750b...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, de aktiviserer seg en del sammen. Økonomisk må du tenke det dobbelte (mat, forsikring, utstyr og veterinærbesøk). De små spiser generelt lite så er ikke så dyre i drift sånn sett, og du har trolig en del som kan passe av utstyr.

Anonymkode: 3750b...8fb

Vi har allerede to hunder nå, men den eldste begynner å bli gammel, de spiser lite de små. Det er veterinær besøk en gang i året som koster pluss forsikring. 
ellers har vi alt her 

Anonymkode: ef177...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gammel hund og unghund og i starten lekte de men etter hvert ble det slutt på felles lek. Turene må tilpasses den gamle for den unge har ganske mye energi og den gamle har ikke det. Det verste er at det er vanskelig å ta den unge men ut for å trene, den gamle vil alltid være med ut på tur og har de sorgfulle øynene hvis ikke den får bli med (jo eldre jo mere trist blikk).

Anonymkode: 4c04a...3f0

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vil si at det viktigste er at den første hunden er vel-oppdratt, og ikke har noen unoter den kan lære videre. Valpen vil jo lære fra den eldre hunden. Ser ofte folk skaffe seg hund nummer 2 når den første de har ikke er sosialisert/trent skikkelig, eller gneldrer på alt osv...  Også blir det dobbelt opp med problemer. Så ja, så lenge det er i orden, dere har plass og en stabil hverdag er det jo ikke noe problem. Jeg syns det er kjempe koselig med to hunder, de har mye glede og selskap i hverandre.

Anonymkode: 65960...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Vi har allerede to hunder nå, men den eldste begynner å bli gammel, de spiser lite de små. Det er veterinær besøk en gang i året som koster pluss forsikring. 
ellers har vi alt her 

Anonymkode: ef177...61c

Du har allerede to og vurderer en tredje? Da hadde jeg heller ventet til den gamle gikk bort.

Anonymkode: 3750b...8fb

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du har allerede to og vurderer en tredje? Da hadde jeg heller ventet til den gamle gikk bort.

Anonymkode: 3750b...8fb

Ja det er det jeg murer litt på. 
Den eldste er stor, mens den lille og evt nye er bare småtasser, mye mindre enn en katt. 
 

Anonymkode: ef177...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to hunder og full jobb. 

Mine er mer krevende raser, men jeg elsker å gå tur i skog og fjell, så det er vinn vinn🏃‍♀️➡️⛰️

 

Anonymkode: e15c3...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...