AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #1 Skrevet 11. juli 2024 Har hørt at det kan være fordelaktig å droppe Paracet når man er syk med feber, for eksempel. Stemmer dette? Anonymkode: e2eff...6b3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #2 Skrevet 11. juli 2024 Jeg tar aldri Paracet når man har feber, og det er vel heller ikke anbefalt med mindre feberen er høy. La kroppen hamle opp selv, å unngå Paracet unødvendig er alltid lurt. Anonymkode: 742c4...9a9
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #3 Skrevet 11. juli 2024 Min datter (ungdom) var syk med feber, mulig halsbetennelse. Vi ventet med Paracet for å la feberen jobbe. Men så fikk hun veldig vondt for å svelge, og vi dro på legevakta. Sykepleier som skrev oss inn spurte om vi hadde gitt Paracet, jeg svarte at vi hadde avventet - han *himlet med øynene* og sukket, og tastet helt tydelig oppgitt dette inn til legen. Legen slo fadt halsbetennelse, og brukte pedagogisk stemme for å forklare meg at sånt må man ha medisin mot. Man må gi Paracet, og nå måtte hun skrive antibiotika, og antibiotika trengs mot bakterier... som om jeg var en slags medisinmotstander. LONG STORY SHORT: Bare å gi Paracet. Anonymkode: 428f1...a14
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #4 Skrevet 11. juli 2024 Paracet og hvile er det man trenger. Anonymkode: fae31...ce1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #5 Skrevet 11. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Min datter (ungdom) var syk med feber, mulig halsbetennelse. Vi ventet med Paracet for å la feberen jobbe. Men så fikk hun veldig vondt for å svelge, og vi dro på legevakta. Sykepleier som skrev oss inn spurte om vi hadde gitt Paracet, jeg svarte at vi hadde avventet - han *himlet med øynene* og sukket, og tastet helt tydelig oppgitt dette inn til legen. Legen slo fadt halsbetennelse, og brukte pedagogisk stemme for å forklare meg at sånt må man ha medisin mot. Man må gi Paracet, og nå måtte hun skrive antibiotika, og antibiotika trengs mot bakterier... som om jeg var en slags medisinmotstander. LONG STORY SHORT: Bare å gi Paracet. Anonymkode: 428f1...a14 Samme her. Har latt kroppen jobbe. Fikk kjeft fordi det gikk utover melkeproduksjonen til babyen - skulle ha tatt paracet. Hadde brystbetennelse og tok ikke paracet. Osv. Nå er jeg mye rausere på det. Til ungene også, når de en sjelden gang er febersyke. Anonymkode: b1511...c2c
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #6 Skrevet 11. juli 2024 Feber i seg selv er ikke farlig, men det er heller ikke farlig å ta en Paracet hvis man føler man trenger det. Anonymkode: d7562...232
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå