AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #1 Skrevet 11. juli 2024 Ikke svare når man da snakker til dem eller spør om noe. Min far er sånn. Går ikke an å få kontakt om han er i dårlig humør. Ellers er han litt ego og lager kun middag til seg selv foreksempel, resten av familien må ordne seg selv. Bryr seg ikke om det går dårlig med noen i familien. Hjelper aldri noen i familien, de får klare seg selv, men andre folk derimot hjelper han gjerne. Kan være ufin og kjefte og si mye stygt, men ber aldri om unnskyldning etterpå. På turer kan han gå et sted uten å si fra og ikke svare på telefonen så vi andre må vente i en evighet før han dukker opp. Veldig gjerrig og blander seg også opp i oss andre sin pengebruk. Kan ikke snakke med han om noe for det ender bare med kjefting og bråk Jeg bor egentlig ikke der, men er der mye og er ofte med på turer, men nå vet jeg ikke om jeg gidder mer. Faren min har alltid vært sånn. Er det normalt, eller et eller annet galt? Er det bare jeg som har en sånn far? Anonymkode: 5679c...230
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #2 Skrevet 11. juli 2024 Jeg har også en sånn far. Han har bare blitt verre med årene. Gretten gammel gubbe-syndrom. Mange negative personlighetstrekk forsterkes gjerne ved høyere alder. Har inntrykk av at mange eldre menn mister filter, føler at verden "skylder" de noe, blir engstelige for helsa si/frykt for døden, er generelt sinte og bitre for at de blir eldre og kroppen ikke lenger er så sprek, frykt for at de mister innflytelse og betydning og dermed forsøker kompensere ved å dramatisere og bli negative. Utrolig slitsomt, føler virkelig med deg! Anonymkode: 73278...0f1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #3 Skrevet 11. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke svare når man da snakker til dem eller spør om noe. Min far er sånn. Går ikke an å få kontakt om han er i dårlig humør. Ellers er han litt ego og lager kun middag til seg selv foreksempel, resten av familien må ordne seg selv. Bryr seg ikke om det går dårlig med noen i familien. Hjelper aldri noen i familien, de får klare seg selv, men andre folk derimot hjelper han gjerne. Kan være ufin og kjefte og si mye stygt, men ber aldri om unnskyldning etterpå. På turer kan han gå et sted uten å si fra og ikke svare på telefonen så vi andre må vente i en evighet før han dukker opp. Veldig gjerrig og blander seg også opp i oss andre sin pengebruk. Kan ikke snakke med han om noe for det ender bare med kjefting og bråk Jeg bor egentlig ikke der, men er der mye og er ofte med på turer, men nå vet jeg ikke om jeg gidder mer. Faren min har alltid vært sånn. Er det normalt, eller et eller annet galt? Er det bare jeg som har en sånn far? Anonymkode: 5679c...230 Åh huffa meg… slike menn. De er som kvinner haha. Anonymkode: f68dd...a1c 1
Raven.Writingdesk Skrevet 11. juli 2024 #4 Skrevet 11. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke svare når man da snakker til dem eller spør om noe. Min far er sånn. Går ikke an å få kontakt om han er i dårlig humør. Ellers er han litt ego og lager kun middag til seg selv foreksempel, resten av familien må ordne seg selv. Bryr seg ikke om det går dårlig med noen i familien. Hjelper aldri noen i familien, de får klare seg selv, men andre folk derimot hjelper han gjerne. Kan være ufin og kjefte og si mye stygt, men ber aldri om unnskyldning etterpå. På turer kan han gå et sted uten å si fra og ikke svare på telefonen så vi andre må vente i en evighet før han dukker opp. Veldig gjerrig og blander seg også opp i oss andre sin pengebruk. Kan ikke snakke med han om noe for det ender bare med kjefting og bråk Jeg bor egentlig ikke der, men er der mye og er ofte med på turer, men nå vet jeg ikke om jeg gidder mer. Faren min har alltid vært sånn. Er det normalt, eller et eller annet galt? Er det bare jeg som har en sånn far? Anonymkode: 5679c...230 Dette er ikke noe jeg vil hevde er «normalt» blant menn, nei. Det du beskriver er noen som bruker humøret sitt til å utøve kontroll. Noen som er labil, uforutsigbar og utrygg. Det finnes dessverre både kvinner og menn som holder på slik og det er ikke verken normalt eller sundt. Hvis du har vokst opp med dette har du muligens måttet gå på tå, vokte deg for å tråkke på eggeskall, slik at din fars humør ikke skal skape problemer. Anbefaler seg boka «uelskbar», den finnes også på lydbok og handler om relasjonstyranner, noe din far ser ut til å være. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå