AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #1 Skrevet 11. juli 2024 Jeg vet ikke om dette er riktig delforum, men prøver her. Kom innom et program på svensk TV. Et sånt halvdøvt reise/matprogram som bare sto på i bakgrunnen. La veldig godt merke til de to middelaldrende svenskenes oppførsel(en kvinne som hadde botox i hele fjeset, og en overvektig homofil mann) overfor de unge italienske mennene som viste de rundt. Det var kommentering av sexy kropper, og mer eller mindre sikling og stirring. Og det er ikke første gang jeg opplever at slikt er helt innenfor å vise på TV. Hadde det vært to middelaldrende menn som hadde blitt vist rundt av en ung kvinne, og det videre i programmet hadde blitt vist at disse mennene sto og kommenterte kroppen til denne kvinnen, så hadde disse mennene vært uten jobb dagen etter, og kanskje til og med blitt anmeldt for seksuell trakassering. Så, hvorfor er det ok å seksualisere menn, men ikke kvinner? Anonymkode: cab71...f46 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #2 Skrevet 11. juli 2024 Bare så ingen velger å tolke meg feil: Jeg er i mot all seksualisering og objektivisering av mennesker, men synes det er veldig rart at det er ok at menn blir behandlet på den måten, men ikke kvinner Anonymkode: cab71...f46 1
visp Skrevet 11. juli 2024 #3 Skrevet 11. juli 2024 Det er jo ikke akkurat representative mennesker du har observert her da, og sikkert noe som ble overdrevet for å lage "å, så kult program, thihi". Menn som står og kommenterer kvinner??? Hvor faen har du vært?? Det er vel stort sett den eneste verdi kvinner har for menn. Og du er imot all seksualisering og objektivisering av mennesker?? Ok, da var det slutt på oss for godt. Sikkert greit for jordklodens skyld da:)
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #4 Skrevet 11. juli 2024 visp skrev (Akkurat nå): Det er jo ikke akkurat representative mennesker du har observert her da, og sikkert noe som ble overdrevet for å lage "å, så kult program, thihi". Menn som står og kommenterer kvinner??? Hvor faen har du vært?? Det er vel stort sett den eneste verdi kvinner har for menn. Og du er imot all seksualisering og objektivisering av mennesker?? Ok, da var det slutt på oss for godt. Sikkert greit for jordklodens skyld da:) Jeg snakker om typ på TV og andre offentlige rom. Minner om "Me too"-sakene som kom for en del år tilbake. Fler av sakene var jo ikke noe verre enn hvordan ting ble fremstilt i dette programmet. F.eks så var det en meget kjent TV2-profil som mistet jobben pga seksuelt ladede kommentarer til yngre, kvinnelige kollegaer... Anonymkode: cab71...f46
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #5 Skrevet 11. juli 2024 Jeg synes egentlig ikke det er så greit motsatt vei heller, jeg da. I tillegg er det litt nasty med stor aldersforskjell, uansett kjønn som er ung/gammel. Men for å svare ordentlig: kanskje fordi det ene er og har alltid vært et enormt problem, mens det andre ikke har vært det på helt samme måte lg omfang? Anonymkode: b617b...ebf
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #6 Skrevet 11. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg synes egentlig ikke det er så greit motsatt vei heller, jeg da. I tillegg er det litt nasty med stor aldersforskjell, uansett kjønn som er ung/gammel. Men for å svare ordentlig: kanskje fordi det ene er og har alltid vært et enormt problem, mens det andre ikke har vært det på helt samme måte lg omfang? Anonymkode: b617b...ebf Nei, det stemmer nok at omfanget av seksuell trakassering mot kvinner har vært større enn tilsvarende mot menn. Jeg bare synes det er helt feil at kommentarer mot det ene kjønnet skal bare være "morsomt", mens tilsvarende kommentarer mot det andre kjønnet omtrent fører til politianmeldelse Anonymkode: cab71...f46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå