Gå til innhold

1,4 mill var single i 2021, hva det er nå er ikke godt å vite, men regner med det vil øke.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det flere som tenker at single livet er bedre enn å være i forhold?

Sliter med å finne noen?

Hva om halvparten i Norge blir single? 

Anonymkode: 9b645...52d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis halvparten av befolkningen er single, mens fortsatt bare ca 15% av kvinner ikke får barn, blir det i hvert fall veldig mange alenemødre og betaer som overtar suvenirene deres fra mer attraktive menn. 😄

Anonymkode: 6cede...1e9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Er det flere som tenker at single livet er bedre enn å være i forhold?

Sliter med å finne noen?

Hva om halvparten i Norge blir single? 

Anonymkode: 9b645...52d

Ja, jeg syns singellivet er bedre :) opplever også at yngre kvinner sier det, selvrealisering og om det skjer at man finner seg en mann så er det hyggelig, men er ingen nødvendighet for å leve et godt liv. 😊

Anonymkode: a9712...7aa

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvis halvparten av befolkningen er single, mens fortsatt bare ca 15% av kvinner ikke får barn, blir det i hvert fall veldig mange alenemødre og betaer som overtar suvenirene deres fra mer attraktive menn. 😄

Anonymkode: 6cede...1e9

Jeg skjønner hvorfor du singel. 😊 

Anonymkode: a9712...7aa

  • Liker 18
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg skjønner hvorfor du singel. 😊 

Anonymkode: a9712...7aa

Å, det gjør jeg også. Vær du trygg.

Anonymkode: 6cede...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Å, det gjør jeg også. Vær du trygg.

Anonymkode: 6cede...1e9

Supert 😊 godt at du har selvinnsikt til å forstå at du er en surpomp med dårlige holdninger 😊

Anonymkode: a9712...7aa

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde jo vært interessant å sett ration over ufrivillige enslige menn og selvvalgte enslige kvinner. Tenker de fleste kvinnene er gamle enker.

Anonymkode: 1e7c0...b94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det hadde jo vært interessant å sett ration over ufrivillige enslige menn og selvvalgte enslige kvinner. Tenker de fleste kvinnene er gamle enker.

Anonymkode: 1e7c0...b94

Og ufrivillig single kvinner 

Anonymkode: 4ce49...f46

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sykt mange som er singel i dag. Mange er nok singel fordi de ønsker det selv, men jeg tror de fleste lever i ufrivillig singelhet. Hvorfor det er slikt er komplekst, men den største grunnen er dagens datingmarked med disse appene som styrer showet. Apper som ikke har interesse i å spleise folk, men for å tjene penger. Der mennesker kan møte hverandre med usannsynlige krav og drømmer, hvor nær sagt ingen innfrir fordi tilgjengeligheten på appene er så voldsom. 

Opplegget er så umenneskelig, arrangert og kunstig at få lykkes oppi dette. 

I tillegg ligger appene i bakgrunnen for folk som er i forhold. Det er mange i forhold som tenker at de ønsker å utforske dagens marked, hvor de oppriktig tror de kan få bedre enn de har. Ofte viser realiteten seg å være motsatt, men da er det for sent. 

Appene er en distraksjon både for single og opptatte. Det har ført til et evig kaos der de flotteste gjør hva de vil med hvem de vil, mens resten er frustrerte eller har kapitulert. 

Dette har igjen ført til polarisering mellom kjønnene, som har sørget for ytterlig eskalering.

Jeg kan ikke få sagt det nok, datingapper er et forbanna makkverk. Et samfunnsproblem. Mennesker skal ikke være så tilgjengelige for hverandre. Man mister fotfestet helt. 

Det kommer opp en ny generasjon som har vokst inn i dette teknologiske tullet med påfølgende polarisering, og man vet ikke hvordan det vil gå med de. Men jeg spår at det ikke blir bedre.

Endret av Bombasi
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og ufrivillig single kvinner 

Anonymkode: 4ce49...f46

For å være helt ærlig tenker jeg at dette er en veldig, veldig liten gruppe, spesielt i aldersgruppen som er fruktbare.

Anonymkode: 1e7c0...b94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

For å være helt ærlig tenker jeg at dette er en veldig, veldig liten gruppe, spesielt i aldersgruppen som er fruktbare.

Anonymkode: 1e7c0...b94

Stemmer ikke. Vi er mange ufrivillig single damer her i Oslo hvertfall, nesten ingen av mine jevnaldrende venninner har barn eller kjæreste. De fleste menn er bare ute etter å tømme seg dsv, dette er jo grunnen til at det er mange single. Menn flest vil ikke være i forhold, de vil pule rundt. 

Anonymkode: c6a85...6fa

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Stemmer ikke. Vi er mange ufrivillig single damer her i Oslo hvertfall, nesten ingen av mine jevnaldrende venninner har barn eller kjæreste. De fleste menn er bare ute etter å tømme seg dsv, dette er jo grunnen til at det er mange single. Menn flest vil ikke være i forhold, de vil pule rundt. 

Anonymkode: c6a85...6fa

Min erfaring og. Jeg har gitt opp det med å date. :) 

Anonymkode: a9712...7aa

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min erfaring og. Jeg har gitt opp det med å date. :) 

Anonymkode: a9712...7aa

Er så synd at det er sånn. Tviler ikke på at det finnes NOEN seriøse rundt om, men det er dsv ikke nok til alle oss damer som vil ha noe seriøst :( 

Menn skylder på kvinner for at det er så mange single, men hallo det er jo menn som velger å multidate, multipule og kaste bort tid på tull. Hvis man vil ha et seriøst forhold så kan man ikke ha trekant med Eli, Kari og Irina ene dagen og bli sugd av Henriette dagen derpå. For å sette det på spissen.

Og før noen menn blir krenket, JA jeg vet at det finnes damer som sikkert multidater og ligger med flere menn. Men merkelig nok kjenner jeg ingen damer som holder på sånn, kjenner kun til damer som er ordentlige og vil ha kjæreste! 

Anonymkode: c6a85...6fa

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det flere som tenker at single livet er bedre enn å være i forhold?

Sliter med å finne noen?

Hva om halvparten i Norge blir single? 

Anonymkode: 9b645...52d

Hvis du leser alle trådene på samlivsforumet her på KG så tenker jeg noen ganger at jeg synes det må være greit å være singel. 

Men nei, jeg synes jo egentlig ikke det. Hvis man finner den rette, tar hensyn til hverandre og er gode venner og kjærester, så et livet bedre i tospann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Er så synd at det er sånn. Tviler ikke på at det finnes NOEN seriøse rundt om, men det er dsv ikke nok til alle oss damer som vil ha noe seriøst :( 

Menn skylder på kvinner for at det er så mange single, men hallo det er jo menn som velger å multidate, multipule og kaste bort tid på tull. Hvis man vil ha et seriøst forhold så kan man ikke ha trekant med Eli, Kari og Irina ene dagen og bli sugd av Henriette dagen derpå. For å sette det på spissen.

Og før noen menn blir krenket, JA jeg vet at det finnes damer som sikkert multidater og ligger med flere menn. Men merkelig nok kjenner jeg ingen damer som holder på sånn, kjenner kun til damer som er ordentlige og vil ha kjæreste! 

Anonymkode: c6a85...6fa

En slik situasjon du beskriver så går jo dere alle etter samme type menn, og hvilken type menn er det? Jo, de aller mest attraktive...

Anonymkode: 42fd2...d7f

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Stemmer ikke. Vi er mange ufrivillig single damer her i Oslo hvertfall, nesten ingen av mine jevnaldrende venninner har barn eller kjæreste. De fleste menn er bare ute etter å tømme seg dsv, dette er jo grunnen til at det er mange single. Menn flest vil ikke være i forhold, de vil pule rundt. 

Anonymkode: c6a85...6fa

Det kan jeg bekrefte. Jeg traff mange single kvinner fra Oslo på Singelfestivalen 2024.

Endret av Serafin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trives overhodet ikke som singel....😒 Men er stygg, overvektig, ufør og ikke interessert i ONS, så da får jeg vel forbli singel da...  😄

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (4 minutter siden):

Trives overhodet ikke som singel....😒 Men er stygg, overvektig, ufør og ikke interessert i ONS, så da får jeg vel forbli singel da...  😄

Det finnes mange single  menn med samme beskrivelse som leter etter dame.

Anonymkode: c46cc...107

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, jeg syns singellivet er bedre :) opplever også at yngre kvinner sier det, selvrealisering og om det skjer at man finner seg en mann så er det hyggelig, men er ingen nødvendighet for å leve et godt liv. 😊

Anonymkode: a9712...7aa

Studier sier jo også at mange kvinner er lykkelige single, det samme gjelder ikke menn. Og menn forstår ikke hvorfor kvinner vil være single, fordi de ikke takler det selv. Den der "crazy single cat lady" greia deres er gjennomskua - det er de som redde for å bli alene. Vi kan gjerne ende opp singel med mange katter uten at vi lider noen nød. Menn får det som oftest bedre i forhold, det samme gjelder ikke kvinner. I tillegg får vi ofte mer jobb også (mer rydding vasking organisering og logistikk i hjemmet)

  • Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten, det er heller ikke vi som går rundt og dreper folk om vi ikke får oss noe.. 

  • Liker 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...