Gå til innhold

Har menn ansvar for kvinners nytelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Særlig menn har en tendens til å være egoister.

Anonymkode: 436e5...4dc

Urimelig påstand

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er et samspill tenker jeg. Så lenge begge to er genuint opptatt av, og tenker

'Hva kan jeg gjøre for at du skal ha det så deilig som overhodet mulig?'

Har begge det som et utgangspunkt kombinert med at man er leken og nysgjerrig, så tror jeg sexen kan nå høye topper 😉

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Har menn ansvar for kvinners nytelse når en mann og kvinne har sex?

Siterer fra forskrift om samtykkende seksuell omgang med kvinner i heteroseksuelle relasjoner §6a:

Mannen skal til enhver tid sørge for at kvinnen nyter aktiviteten, og om nødvendig sjekke at hun ikke har sovnet. Dersom kvinnen er passiv og utrykksløs, og man ikke på annen måte kan forsikre seg om at hun opplever aktiviteten som positiv, plikter mannen å innhente verbal bekreftelse på at hun fortsatt samtykker i og nyter aktiviteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Som det står i overskrift. 

Har menn ansvar for kvinners nytelse når en mann og kvinne har sex?

Anonymkode: f2099...87b

Ja men det gjelder begge veier. Så viktig å finne ut hva dama vil liker og hva som gir henne orgasme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Man har vel både ansvar for egen og partneren sin nytelse, blir vel sjelden bra om man kun tenker på seg selv.

Men inntrykk av at kvinner ofte tenker at ansvaret for at sexen er bra ligger hovedsakelig på mannen 

Anonymkode: ab819...a55

Dette er fasit

Anonymkode: 7111b...ccc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AprilLudgate said:

Det har aldri skjedd at en mann ikke får orgasme av å ha sex med meg, så: ja? 🤷‍♀️

En mann får også orgasme av å knulle en pute. Er du da like god i senga som puta?

Anonymkode: 7111b...ccc

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dersom han kun tenker på seg selv og å få tømt seg vil det til slutt blir til kjip pliktsex, null sexlyst hos henne og etterhvert et helt dødt sexliv.

Anonymkode: 43c4a...780

Signerer denne. 

Kvinner har tradisjonelt sett hatt en svært submissiv rolle i sexlivet, og da kvinners orgasme heller ikke har vært nødvendig for videreføring av menneskerasen, så har kvinners seksuelle behov svært ofte blitt forsømt. Da menn er mye sterkere fysisk, så har de heller ikke vært avhengige av samtykke i forbindelse med samleie. 

I mange kulturer bedrives fremdeles omskjæring og kjønnslemlestelse av jenter for å kontrollere deres moral og seksualitet, slik at sex ikke gir dem nytelse, kun smerte. Dessverre så er disse kulturene i massiv vekst, da disse submissive kvinnene som regel må føde 8-10 barn hver, mot Vestens kvinner som føder 1-2.

Kvinner har ofte en formening om at de må se bra og sexy ut for sin partner, da menns aller viktigste krav hos en partner, er at hun ser bra ut. Spesielt unge kvinner har nok dessverre like ofte fokus på eget utseende under sex, som på å klare å slappe av og nyte og å "ta for seg". 

Jeg tenker at Vestens kvinner er på topp nå; hvor de kan oppleve å få lov til å nyte i fbm samleie, og til å velge å gå fra en partner dersom de lever i et ulykkelig forhold. Jeg syns Vestens menn skal være glade og takknemlige for å kunne leve i en periode hvor både de og partnere deres skal få lov til å oppleve gjensidig lyst og nytelse. 

Anonymkode: 00664...462

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anstrenger meg mye for at mannen skal nyte, og jeg forventer det samme i retur.

Hvis han ikke bryr seg om min nytelse er han verken den rette kjæresten eller sexpartner for meg.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

En mann får også orgasme av å knulle en pute. Er du da like god i senga som puta?

Anonymkode: 7111b...ccc

En god pute mellom beina kan være godt det 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Som det står i overskrift. 

Har menn ansvar for kvinners nytelse når en mann og kvinne har sex?

Anonymkode: f2099...87b

Den dagen en begynner å se på sex som en  jobb har en tapt. 🙈🙈🙈 

 

Anonymkode: 1aae1...b44

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

En mann får også orgasme av å knulle en pute. Er du da like god i senga som puta?

Anonymkode: 7111b...ccc

Så det er hva du pleier gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at når man er flere involverte i en seksuell setting, så har alle ansvar for å passe på at alle opplever nytelse i akten.

Anonymkode: 76f73...394

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gorgonzola skrev (7 timer siden):

Urimelig påstand

Nope. Nesten 100 prosent menn får orgasme under samleie. Tallet er 30 prosent for kvinner. Hvis vi skal ta ansvar for vår egen nytelse, hvorfor skal vi ha sex med menn? Vibrator er lettere, enklere og raskere. Og hvis alle skal ha ansvar for egen orgasme, må dere jo suge dere selv? 99,9 prosent kvinner får ikke orgasme av å suge. 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ganske enkelt:

- Menn har ansvar for kvinners nytelse og kvinners orgasme
- Menn har ansvar for egen nytelse og egen orgasme.

Sex skal alltid være på kvinnens premisser.

Anonymkode: a86c0...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både ja og nei.

 

uten at mannen vil det kan ikke kvinnen komme under sex. 
Men for å gi best mulig nytelse må jo kommunikasjon skje.

 

min nåværende partner er uten tvil den beste jeg har hatt. Jeg har behov for at han tar kontroll i fra start til slutt for å forlate «hjernen» min og han er fantastisk god med hender, munn, kroppen sin. 
til gjengjeld er jeg fri til å nyte min egen kvinnelighet og styrke. Et eksempel er at jeg ikke nødvendigvis har vært komfortabel med å ri, men nå han kommanderes meg på topp så kan jeg slippe hemninger og tanker. 

 

så uten at han tok kontroll og ville gi meg nytelse ville jeg vært i et forhold uten mye håp for orgasme. 

Anonymkode: 6056c...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har laget ny tråd der spørsmålet er om kvinner har ansvar for menns nytelse. Blir spennande å se hva folk mener om det. 
 

 

Anonymkode: f2099...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gorgonzola skrev (På 12.7.2024 den 9.15):

Føyer seg inn i rekka av "late som det ikke er forskjell på kjønn". Menn måles på prestasjoner så ja, enten man liker det eller ikke - menn har et slags ansvar for kvinners nytelse. En god elsker defineres etter hva han gjør, en god elskerinne defineres etter hvor tilgjengelig hun er. 

Dette stemmer ikke. Begge kjønn defineres selvfølgelig etter hva man gjør. Initiativ, lystnivå, lekenhet, åpenhet, naturlighet, bevegelser, ferdigheter, iver, nysgjerrighet, med mer. Det er mange faktorer i det å ha sex som selvfølgelig vil påvirke seksuell kompatibilitet, og om man synes noen er god i senga eller ikke. Det er ikke bare for kvinner å stille opp. Jeg vil påstå at menn som nøyer seg med det ikke kan ha noe seksuell forståelse. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gorgonzola skrev (På 12.7.2024 den 9.22):

Urimelig påstand

Nei. Er resultat av vår kultur. Som er urimelig ja, og fører til at sørgelig mange menn og kvinner faktisk tror at mannens tilfredsstillelse betyr mest. Hvilket fører mange egoistiske menn, og at for mange kvinner aksepterer slik egoisme. 

Hvilket igjen fører til at sexlivet til altfor mange går til h..., for selvfølgelig opprettholdes ikke kvinners motivasjon til sex på dårlige opplevelser.

Endret av Trolltunge
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge parter har like mye ansvar for hverandres nytelse, eller skal man kun tenke på seg selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...