Gå til innhold

Har menn ansvar for kvinners nytelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som det står i overskrift. 

Har menn ansvar for kvinners nytelse når en mann og kvinne har sex?

Anonymkode: f2099...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har begge ansvar. 

Anonymkode: 6d2bb...d6c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Som det står i overskrift. 

Har menn ansvar for kvinners nytelse når en mann og kvinne har sex?

Anonymkode: f2099...87b

Ja etter min mening.

  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er opptatt på do. 

Anonymkode: e087d...a6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så klart.

Anonymkode: 9fba6...01b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har vel både ansvar for egen og partneren sin nytelse, blir vel sjelden bra om man kun tenker på seg selv.

Men inntrykk av at kvinner ofte tenker at ansvaret for at sexen er bra ligger hovedsakelig på mannen 

Anonymkode: ab819...a55

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge kjønn har ansvar for å kommunisere hva de liker og ikke liker, samt eventuelle behov og da spesielt viktige behov. Med viktige behov mener jeg for eksempel trygge rammer om man har opplevd overgrep (og da også kommunisere hvilke rammer man trenger) og det man virkelig trenger for at opplevelsen skal bli bra. 

Setter man det fullstendig på spissen så har ingen ansvar for noen, men når man først ligger sammen så skulle en jo tro at man bryr seg om at partneren har det bra. Noen ser ut til å ha inntrykk av at det bare er mannen som skal ha ansvar. Dette henger kanskje i tråd med at en del menn ikke bryr seg om kvinnens nytelse og ikke gjør noe som helst for at opplevelsen skal bli bra for henne også. Dette er også de samme mennene som mener at de ikke kan se på en dame i 1 sekund etter #metoo. De overdramatiserer det de hører og opptrer hysteriske. Disse kan bare fortsette å tenke på sin egen nytelse, for de vil nok ikke ro i land så mange sengepartnere uansett - men får egoet "boostet" av en prostituert i stedet (og de har ikke skjønt at alt er et skuespill...). 

De som er gode i senga er de som byr på seg selv samtidig som de tar hensyn til partneren sin. Kvinner som menn, menn som kvinner. Det ville aldri falt meg inn å kjøre en fullstendig egoistisk stil i senga der jeg bare er låst i eget hode. Jeg tenner på at mannen nyter både meg og sexen, jeg tenner på å gi han nytelse og tilfredsstille han.

Jeg har ikke sex med menn som ikke tenner på det samme, og som ikke har min nytelse i beste interesse når jeg ligger der naken med han. Jeg er veldig interessert i han og hva han liker, jeg forventer det eksakt samme tilbake. 

 

Anonymkode: 0bb2f...3fa

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snu på det.... Skal man kun være opptatt av egen nytelse når man har sex....? Hvem har ansvar for nytelsen i en seksuell relasjon....? 

Om det er mann og kvinne eller andre konstellasjoner.... 

Handler ikke (god) sex om å ønske nytelse for alle parter...? 

Vet ikke hvordan det er for deg men jeg liker en partner som leser mine signaler... Jeg kan til og med finne på å spørre hva partner liker....! Fordi vi begge elsker å se hverandre nyte.... Jeg må vel si vi har et felles ansvar for felles nytelse.... 

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det lønner seg.

Anonymkode: 4d41b...34c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som det står i overskrift. 

Har menn ansvar for kvinners nytelse når en mann og kvinne har sex?

Anonymkode: f2099...87b

Har kvinner ansvar for menns nytelse, eller må han stå til ansvarlig for det selv? 

Anonymkode: f4a71...dd3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, sottovoce said:

Snu på det.... Skal man kun være opptatt av egen nytelse når man har sex....? Hvem har ansvar for nytelsen i en seksuell relasjon....? 

Om det er mann og kvinne eller andre konstellasjoner.... 

Handler ikke (god) sex om å ønske nytelse for alle parter...? 

Vet ikke hvordan det er for deg men jeg liker en partner som leser mine signaler... Jeg kan til og med finne på å spørre hva partner liker....! Fordi vi begge elsker å se hverandre nyte.... Jeg må vel si vi har et felles ansvar for felles nytelse.... 

 Sånn her også. Det definerer mye av den gode seksuelle kjemien vi alltid har hatt, at begge gledes (og tenner på) den andres nytelse. Ikke noe vi tenker på som "ansvar", men som noe selvfølgelig nødvendig for å ha virkelig god sex. Jeg vil si det følger av at begge har god seksuell forståelse. Og er det vi legger i å oppfatte hverandre som gode i senga, gode elskere for hverandre.

 Vi har aldri opplevd tørkeperioder eller manglende lyst over noe tid (gjennom 17 år) og jeg tenker det handler en del om de positive forventningene til sex vi også gir hverandre gjennom å helt uanstrengt og naturlig gledes over og ta del i den andres nytelse og tilfredsstillelse.

 Dessverre virker det som mange ikke opplever det sånn. Får inntrykk av i noen par er man mer i hver sine verdener når man har sex, og mye av det noen av oss tar for gitt og opplever hver gang, er det andre som bare må se langt etter. 

 

 

Anonymkode: 7aea2...ecc

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en investering i et godt sexliv. Betaler man ikke innsatsen, kommer heller ikke avkastningen. 

Anonymkode: 94f63...730

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingens «ansvar», men for at sexen skal bli god bør jo begge være opptatt av den andres nytelse. Altså går dette begge veier. Sex er samspill.

Jeg hadde ikke orket å ha sex med en mann som ikke tok hensyn til hva jeg liker og trenger, men kun fokusert på egen nytelse. Derfor tar jeg også hensyn til hva min partner liker og trenger for å oppleve maksimal nytelse under sex. 

Anonymkode: 2803c...8bb

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge har ansvar for hverandres nytelse. Det er snakk om et samspill og dele noe godt sammen. Har aldri vært med en mann som ikke er opptatt av min nytelse og som tenner på den. Men jeg har kun vært med menn som elsker meg.

Anonymkode: a0dba...23c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Som det står i overskrift. 

Har menn ansvar for kvinners nytelse når en mann og kvinne har sex?

Anonymkode: f2099...87b

Jeg mener de som forsømmer ansvaret i sexen skulle ha stått i gapestokk, så kanskje de har lært litt😅

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk får gjøre som de vil, men hvis det skal bli et godt forhold som begge trives i, da må begge parter være opptatt av den andres nytelse under sex, samtidig som begge må kommunisere hva man trenger for å nyte mest mulig. Og ikke bare da, men på alle områder i livet må begge være opptatt av å legge til rette for at den andre har det bra. 

Et forhold hvor den ene parten bare tenker på seg selv og "tapper" den andre for tjenester, det har ingen fremtid. Slike forhold bør avsluttes snarest mulig.

Anonymkode: 1934e...a9c

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei. Det har begge. Sex handler om kommunikasjon, verbalt og nonverbalt, og et best for begge parter om det er som en dans hvor begge er opptatt av å få den andre til å skinne. 

Dersom han kun tenker på seg selv og å få tømt seg vil det til slutt blir til kjip pliktsex, null sexlyst hos henne og etterhvert et helt dødt sexliv.

Anonymkode: 43c4a...780

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har aldri skjedd at en mann ikke får orgasme av å ha sex med meg, så: ja? 🤷‍♀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føyer seg inn i rekka av "late som det ikke er forskjell på kjønn". Menn måles på prestasjoner så ja, enten man liker det eller ikke - menn har et slags ansvar for kvinners nytelse. En god elsker defineres etter hva han gjør, en god elskerinne defineres etter hvor tilgjengelig hun er. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min var en egoist og brydde seg aldri om min nytelse da vi hadde sex. Etter mange frustrerte år dumpa jeg han og så fant jeg mannen min. Han bryr seg om min nytelse, og nå er vi gift. :)

Begge har ansvaret for sin egen nytelse, men det er jo kjempeviktig å bry seg om at den andre skal ha det godt. Særlig menn har en tendens til å være egoister.

Anonymkode: 436e5...4dc

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...