AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #1 Skrevet 11. juli 2024 En jeg studerte sammen med hadde en kjæreste med familie på Slemdal og var med ham på familietreff, 1 skoledag, konfirmasjoner osv. Hun påpekte at så mange av barna på Slemdal hadde regelmessige "pene" trekk. Husker jeg blåste litt av dette da, men i dag tenker jeg at hun nok hadde et poeng i denne observasjonen. Om du ser på menn med mye penger, folk i finans, advokater, idrettsutøvere som tjener bra osv , så har de nesten uten unntak damer som ser godt ut. Gjerne en del bedre ut en snittet. Så det er kanskje noe i at barn og ungdom som bor i dyre strøk på gruppenivå er penere? Anonymkode: 5eda9...226
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #2 Skrevet 11. juli 2024 Hjelper ikke med pen mor om far er "stygg". Man får ikke pene barn, selv om man har penger. Bare ta en titt på kjendisbarn. Noen er normalt pene. Noen ligner sin mindre pene og rike far. Noen ligner sin mor, før alle operasjonene. Anonymkode: b8182...e4a 11 5
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #3 Skrevet 11. juli 2024 Stygge menn får stygge barn. Anonymkode: 08489...89e 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #4 Skrevet 11. juli 2024 Enig i observasjonen din. Men det vil sikkert jevne seg ut nå når så mange lurer naturen ved å operere eller tar på tonn med sminke. Anonymkode: 9b794...71c 4
DoorKnob Skrevet 11. juli 2024 #5 Skrevet 11. juli 2024 Rike menn tar jo som regel de peneste damene, og rike folk bor jo som regel på vestkanten. Det er derfor rimelig å anta at vestkantfolk i snitt er mer attraktiv enn folk fra andre kanter. 5 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #6 Skrevet 11. juli 2024 Har ihvertfall lagt merke til penere hud, hår og negler på folk på vestkanten. I tillegg til flere godt trente og dyrere kledd (selvom jeg ikke liker stilen). Giftig stress gjør en stygg. Det er kanskje flere på vestkanten som er forskånet fra dette med alle hytteturene, pt-timene og yoga og pilates. Anonymkode: d374d...6a7 9 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #7 Skrevet 11. juli 2024 Pene og rene! Både på Oslo vest og i Bærum øst. Vi kan tulle med det, men det er en del sant i det likevel. Og så vet jo vi kloke kvinner at det er det indre som betyr noe. Anonymkode: e40f2...863 1 2
velociraptor Skrevet 11. juli 2024 #8 Skrevet 11. juli 2024 (endret) Velstelte, har råd til frisør, manikyr, kledelige klær som passer, godt sunt kosthold, trening. Da ser man penere ut enn om man må leve på bønner og mcdonalds, stygge polyesterklær, ikke har råd til trening eller yoga, ikke har råd til hudbehandlinger og dyre kremer, etc. Endret 11. juli 2024 av velociraptor 6 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #9 Skrevet 12. juli 2024 Jeg vil ikke si at alle barn fra ressurssterke miljø nødvendigvis er klassisk vakre, men de vil oftere se sunne ut - rette tenner, sunt hår, i god form. Så har selvsagt bekledning også innvirkning på hvordan man fremstår. Anonymkode: 13930...1cd 5 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #10 Skrevet 12. juli 2024 De er ofte penere kledd, men ansiktstrekkene vil jeg ikke si er penere. Er det små barn dere diskuterer her siden noen kommenterer de er renere enn barna på østkanten? Største forskjellen på øst og vest er hvor mye innvandring har påvirket Anonymkode: f326b...fb8 4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #11 Skrevet 12. juli 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Stygge menn får stygge barn. Anonymkode: 08489...89e Stygge menn med mye penger får gjerne (ikke alltid) barn med pene damer. Dermed 50/50 sjanse for stygge barn. Mens stygge menn uten penger ofte (men ikke alltid) får barn med jevn-stygge damer, så bortimot 100% sjanse for stygge barn. Samme for damer - de som er stygge og fattige får seg likeens menn, de som er stygge og rike, eller bare pene, får seg gjerne penere menn. Hiv på at folk med mye penger også kan betale for å fikse på utseendet (tannlege, frisør, fine klær, personlig trener) og gjerne har et høyere fokus på å se bra ut enn oss som bruker hele dagen på å prøve å få pengene til å rekke til - så vil jeg påstå at en gjennomsnittlig skoleklasse (spesielt videregående) i et "bedre" strøk BURDE ha flere pene elever enn i et "fattig" strøk. Anonymkode: a6284...970 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #12 Skrevet 13. juli 2024 Interessant. Kan være noe i det. Men en del av de med god råd jukser seg jo penere, med oppblåste lepper.. Anonymkode: 7480a...a8e 3
Thyra Skrevet 13. juli 2024 #13 Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Interessant. Kan være noe i det. Men en del av de med god råd jukser seg jo penere, med oppblåste lepper.. Anonymkode: 7480a...a8e De blir jo ikke penere med oppblåste lepper.. 7
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #14 Skrevet 13. juli 2024 Vel, kvinnene er nå i all fall penere på vestkanten, sies det. Mener til og med det er noe forskning på det, det var i all fall noe oppslag om dette i mediene en stund som satt fyr på kommentarfelt. Årsaken var dels at de gjerne tar mer vare på seg selv gjennom trening og skjønnhetspleie og sånt, men også noe med at rikdom/status tiltrekker seg vakre kvinner, så de flytter til Frogner. Noe sånt. Så gir det seg vel litt at barna blir penere også, arver foreldrenes pene trekk. Eller mors da, far trenger vel bare være rik 😅 Synes nordmenn er et ganske pent folkeslag generelt da. Og litt bingo der det jo, jeg har sett noen stygge kjendisbarn men det blir for slemt å poste bilder. Anonymkode: 2b996...e0f 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #15 Skrevet 13. juli 2024 Om hver mann finner seg en pen kvinne, blir jo snittet bedre på sikt. Jeg bor på østkanten, men er enig i at vestkanten har penere barn og særlig ungdommer jevnt over. Særlig om man sammenligner mot bygda, hvor mange barn er overvektige. Anonymkode: e5678...193 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #16 Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om hver mann finner seg en pen kvinne, blir jo snittet bedre på sikt. Jeg bor på østkanten, men er enig i at vestkanten har penere barn og særlig ungdommer jevnt over. Særlig om man sammenligner mot bygda, hvor mange barn er overvektige. Anonymkode: e5678...193 På bygda er det fortsatt sunt med vafler med brunost, rømmegrøt med sukker og kanel, loff med smør og sukker på, saft, pinup, kongen av danmark, knekk og kandissukker 🙂 Anonymkode: b8182...e4a 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #17 Skrevet 13. juli 2024 Du har noen poenger. Jeg ser på min familie (jeg kjenner flere ledd bakover og flere grener): Den delen av familien min som slekter fra handelsfolk, prester og adelsmenn har flere pene folk (inkludert en tremenningen som har jobbet som modell). Flere av etterkommerne er pene, har høye utdannelser og mye penger. Den delene av familien som slekter fra leilendinger og fattige bønder har stort sett et litt dårligere utseende (noen er, synd og si det, stygge), flere er overvektige (også kraftig overvektige), har lavere utdanning og strammere økonomi. Det finnes gode og dårlige folk i begge gruppene, så denskilles mest av utseende og økonomi. Hvor folk har bosatt seg per i dag styres av jobb og økonomi, så da kan man tenke seg resultatet. Anonymkode: 5a362...e30
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #18 Skrevet 13. juli 2024 De tar ihvertfall generelt godt vare på seg selv. Sunt kosthold, trening, kler seg pent, tar vare på huden, håret, god holdning osv. Synes ikke de generelt er penere, men flinkere til å ta vare på ytre og indre. Anonymkode: 7caf8...9ac 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #19 Skrevet 13. juli 2024 On 7/11/2024 at 7:01 PM, AnonymBruker said: Hjelper ikke med pen mor om far er "stygg". Man får ikke pene barn, selv om man har penger. Bare ta en titt på kjendisbarn. Noen er normalt pene. Noen ligner sin mindre pene og rike far. Noen ligner sin mor, før alle operasjonene. Anonymkode: b8182...e4a Nå er det ikke akkurat sånn at alle rike menn er stygge, og dermed får stygge barn selv med pen kone. Slemdal, Vinderen og Bygdøy ++ er områder der hus og penger ofte går i arv. Mange som bor der har familie som har bodd der i generasjoner. De færreste har råd til å kjøpe hus der om det ikke er penger i familien. Vi snakker ikke første generasjon med rike mennesker som gifter seg med pene mennesker, men langt tilbake i tid. Jeg befinner meg ofte i områdene jeg skeiver om og må si det er over snittet pene mennesker der, både blant menn og kvinner. Veldig ofte er begge foreldrene velutdannede (leger, advokater, børsmeglere er vanlige yrker), det er altså ikke bare en av partene som er vellykket økonomisk og utdanningsmessig. Utfra observasjoner vil jeg si at folk er slankere, høyere, mer veltrente og velkledde enn gjennomsnittet i Norge. De er jo også stort sett over gjennomsnittet vellykket når det kommer til utdanning og karriere, og dette henger også sammen med utseende. Pene mennesker har større sjanse til å tjene mer, få bedre karakter og få lederjobb. Anonymkode: 24013...505 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #20 Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Du har noen poenger. Jeg ser på min familie (jeg kjenner flere ledd bakover og flere grener): Den delen av familien min som slekter fra handelsfolk, prester og adelsmenn har flere pene folk (inkludert en tremenningen som har jobbet som modell). Flere av etterkommerne er pene, har høye utdannelser og mye penger. Den delene av familien som slekter fra leilendinger og fattige bønder har stort sett et litt dårligere utseende (noen er, synd og si det, stygge), flere er overvektige (også kraftig overvektige), har lavere utdanning og strammere økonomi. Det finnes gode og dårlige folk i begge gruppene, så denskilles mest av utseende og økonomi. Hvor folk har bosatt seg per i dag styres av jobb og økonomi, så da kan man tenke seg resultatet. Anonymkode: 5a362...e30 Og hvis du ser på kongelige , de vi kjenner til i Europa. Så er nesten ingen overvektige. Ja noen er i litt "godt hold" men de aller fleste er slanke. Anonymkode: 5eda9...226
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå