AnonymBruker Skrevet 11. juli #1 Del Skrevet 11. juli Min AMH min synker veldig fort, og samtidig er jeg midt i et krevende studie og samboer ferdigstiller sin utdanning i utlandet. Vi står i kø til Riksen. MÅ man sette inn offentlig med en gang, eller kan man velge å ha innsettet senere? Altså å ha egguttak + befruktning og fryse ned? Anonymkode: e449d...484 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli #2 Del Skrevet 11. juli Hvis du gjennomgår behandling og får embryo som er gode nok til å fryses - så kan du ha innsett seinere. Men vit at mange ikke får noe å fryse ned, særlig da fersk innsett gjøres dag 2 eller 3, mens det som fyses som regel dyrkes til dag 5 ( varierer fra klinikk til klinikk) Man MÅ ingenting. Hvordan riksen praktiserer slike tilfeller må du nesten snakke med dem om. Dere vil muligens miste deres prioritering og måtte vente når dere eventuelt ønsker innsett - men det varierer fra klinikk til klinikk. Så du må snakke med Riksen. De er ganske sær. Anonymkode: df68c...d8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli #3 Del Skrevet 11. juli Nei, i utgangspunktet ikke. Riksen driver ikke med behandling for å ha embryo på vent. De tilfellene der embryo fryses ned er fordi de er overtallige eller ved medisinsk indikasjon hos kvinnen (f.eks. overstimulering). Men det dere derimot kan gjøre er å fryse embryo via privatklinikk og få disse overført til rikshospitalet for senere forsøk. Anonymkode: 45b8c...bec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli #4 Del Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis du gjennomgår behandling og får embryo som er gode nok til å fryses - så kan du ha innsett seinere. Men vit at mange ikke får noe å fryse ned, særlig da fersk innsett gjøres dag 2 eller 3, mens det som fyses som regel dyrkes til dag 5 ( varierer fra klinikk til klinikk) Man MÅ ingenting. Hvordan riksen praktiserer slike tilfeller må du nesten snakke med dem om. Dere vil muligens miste deres prioritering og måtte vente når dere eventuelt ønsker innsett - men det varierer fra klinikk til klinikk. Så du må snakke med Riksen. De er ganske sær. Anonymkode: df68c...d8a Riksen fryser ned to eller tredagers. Og setter inn da også. Gjorde de med meg i alle fall. Anonymkode: 85944...4e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli #5 Del Skrevet 11. juli AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Riksen fryser ned to eller tredagers. Og setter inn da også. Gjorde de med meg i alle fall. Anonymkode: 85944...4e0 Som sagt det varierer fra klinikk til klinikk og er også basert på individuelle vurderinger - så ts må snakke med Riksen for å få svar for hva som er aktuelt for henne. Anonymkode: df68c...d8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli #6 Del Skrevet 12. juli Jeg vet at st Olavs har tillatt høstesykluser der det er svært lav amh eller annen medisinsk grunn til at kvinnen snart vil være helt infertil, men ikke i uendelighet selvsagt. De høster slik at det er noen på frys før de må sette inn. Merk at dette er kun der det er medisinsk grunn til å gjøre dette pga tidsaspektet. Anonymkode: b70cb...0ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli #7 Del Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (21 timer siden): Riksen fryser ned to eller tredagers. Og setter inn da også. Gjorde de med meg i alle fall. Anonymkode: 85944...4e0 Ja, men det er jo noe annet dersom man ikke har noen intensjon om å sette inn, men bare vil spare til senere. Anonymkode: 6502d...f51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli #8 Del Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, men det er jo noe annet dersom man ikke har noen intensjon om å sette inn, men bare vil spare til senere. Anonymkode: 6502d...f51 Det er sant. Til TS vil jeg anbefale å prøve å bli gravid nå og så kan studiene tas senere eller likt dom graviditet. Du kan utsette, pause og få mer penger ved å bli gravid nå. Det kommer til å gå. Anonymkode: 85944...4e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli #9 Del Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 22.56): Riksen fryser ned to eller tredagers. Og setter inn da også. Gjorde de med meg i alle fall. Anonymkode: 85944...4e0 Jeg har og vært hos Riksen og på meg høstet de til dag 5 og 6, den de satte inn var på dag 5 og de to de fryste ned var på dag 6. Så tror det individuelle vurderinger som de tar. Anonymkode: 4e27c...216 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli #10 Del Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har og vært hos Riksen og på meg høstet de til dag 5 og 6, den de satte inn var på dag 5 og de to de fryste ned var på dag 6. Så tror det individuelle vurderinger som de tar. Anonymkode: 4e27c...216 Ja hvis en får ut mange så gjør de det slik som hos deg. Jeg fikk ikke ut så mange så da frøs de ned det ene jeg fikk på dag 2 eller så var det 3. Anonymkode: 85944...4e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå