Gå til innhold

Hjelp! Renselsen tar seg opp etter fire uker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har blødd i fire uker nå. Har blødd lite de siste to-tre ukene, slik at det har holdt med truseinnlegg. Blødningen har vært brunaktig den siste tiden. Nå derimot, den siste uka, har det vært flere dager med friskt rødt blod igjen, og det har økt i mengde. Nå som det er fire uker siden fødsel! Skal til legen i morgen, og høre om det kan være noe galt. Vet at man kan blø i sels uker, men det bør vel ikke øke igjen etter fire uker? Noen som har opplevd lignende? Var det infeksjon? Er det jeg er redd for..

Anonymkode: 74367...fb8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ett bittelige googlesøk så skjønner du at det er HELT VANLIG…. 

Anonymkode: 645dc...cfe

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blødde i 9 uker men hos meg hadde de «glemt» en del av morkaken som resulterte i en massiv blødning etter fødsel. Jeg følte jeg blødde mye hele tiden både før og etter

Anonymkode: b78a4...571

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok bare sårskorpen som løsner. Ikke noe du trenger lege for 

Anonymkode: 42738...97b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er ett bittelige googlesøk så skjønner du at det er HELT VANLIG…. 

Anonymkode: 645dc...cfe

Vanlig at det øker igjen etter fire uker? Når jeg googler ser det ut som om det bør minke.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Første blødde jeg 6-7 uker med og andre 8 uker. Det er helt normalt og sårskorpene løsner gjerne etter 3-4 uker og øker blødningene (eller som noen har nevnt kan det jo ligge igjen noe).

Anonymkode: e70fd...e50

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har blødd i fire uker nå. Har blødd lite de siste to-tre ukene, slik at det har holdt med truseinnlegg. Blødningen har vært brunaktig den siste tiden. Nå derimot, den siste uka, har det vært flere dager med friskt rødt blod igjen, og det har økt i mengde. Nå som det er fire uker siden fødsel! Skal til legen i morgen, og høre om det kan være noe galt. Vet at man kan blø i sels uker, men det bør vel ikke øke igjen etter fire uker? Noen som har opplevd lignende? Var det infeksjon? Er det jeg er redd for..

Dette er helt vanlig. Gjerne i sammenheng med at man øker hvor mye man er i aktivitet, belastning på bæring, hvor mye man beveger seg etc.. Samt at skorpen etter morkaken løsner rundt den tiden. 

Helt ufarlig, helt normalt. Hatt det sånn med alle mine 4 barn. 

Anonymkode: 70a66...e75

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg økte de etter 6 uker etter begge fødsler. Var mensen...

Anonymkode: 02fd4...31a

AnonymBruker
Skrevet

Glemte å skrive at økt blødning sammenfalt med 6ukerskontroll, så det var gynekolog som stadfestet mensen. Ville uansett tatt en prat med jordmor/lege/gyn for å avklare om det er slik eller sånn😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For min del blødde jeg fra renselse og rett til mensen. Det kan være noe slikt for deg og. Første tanke er ikke infeksjon, infeksjon kjennes ved feber, slapphet, nedsatt allmenntilstand. 

Anonymkode: f7472...b48

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skjedde akkurat det samme her. Trodde mensen var tilbake, men det var det ikke. Må ha vært en del av renselsen for det var ikke noe galt. 

Anonymkode: ba7ca...339

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Glemte å skrive at økt blødning sammenfalt med 6ukerskontroll, så det var gynekolog som stadfestet mensen. Ville uansett tatt en prat med jordmor/lege/gyn for å avklare om det er slik eller sånn😊

Jeg gikk til gyn rett etter dagene med blødning for å sjekke i uke 5. Hun avkreftet mens (og hun hadde rett for den er fortsatt uteblitt 5 mnd etter). 

Anonymkode: ba7ca...339

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg blødde i 9 uker men hos meg hadde de «glemt» en del av morkaken som resulterte i en massiv blødning etter fødsel. Jeg følte jeg blødde mye hele tiden både før og etter

Anonymkode: b78a4...571

Måtte du til behandling for å slutten blø?

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet man om det er mensen eller renselse?

Anonymkode: 3b629...35f

Skrevet

Ryddet for innlegg signert helsepersonell. 

_popcorn_, adm

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 23.37):

Hvordan vet man om det er mensen eller renselse?

Anonymkode: 3b629...35f

Du må bare se det an, hvor lenge du blør. Hos de fleste går renselse over etter 6 uker. 

Anonymkode: f7472...b48

AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig, men hos meg var dette mensen. Fullammet.. måtte bare vente og se og jada, 4 uker senere fikk jeg blødning igjen. Så da visste jeg det var mensen. Etter det har jeg hatt helt regelmessig mens og eggløsning utenom en gang da eggløsning uteble og mensen ble forsinket. 

Anonymkode: 60058...1fd

AnonymBruker
Skrevet

Kan legge til at første gang jeg fødte fikk jeg ikke tilbake mensen før 8 mnd enda jeg bare delammet.. 

Anonymkode: 60058...1fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...