Gå til innhold

Er virkelig DnB så fæle folk sier?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja! Det er en bank for rike og de som er villige til å betale gebyrer. I tillegg har de kjøpt opp SBanken, og ved refinansiering nå nettopp, måtte jeg logge inn på DnB for å finne ut rente på billån… Billånet mitt står nå hos DnB, mot min vilje, samt all kreditt og annen kontoinformasjon hos SBanken osv jeg har. Jeg er rasende! Har aldri valgt DnB, og kjenner mange kjentfolk både som naboer og familie der, derfor har jeg aldri valgt kontoer der. Ikke greit! 

Anonymkode: 402d4...6e3

Som skrevet tidligere i tråden; om et års tid er Sbanken blitt historie. Da er alt overført til DNB med tvang.

Konkurransetilsynet sov i timen da DNB kjøpte opp Sbanken.
Banken som var meget populær fordi de hadde kommet lengst i intuitive, effektive og brukervennlige løsninger.
Nå er det enda mindre konkurranse i bankmarkedet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DnB er den griskeste, dyreste og dårligste banken i Norge. 

Alltid tidlig(st) ute med rentehevelser, gjerne sist ut med rentenedsettelser. Høye gebyrer, gebyrer på det aller meste, biased rådgivning, lave innskuddsrenter, dårlig nettbankløsning osv. 

Jeg kan ikke skjønne hvorfor folk har valgt eller velger DnB når man i dag kan velge og vrake mellom banker. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste erfaring jeg har med DNB er:

1) De ikke ville gi meg boliglån, fordi de ikke ga noen boliglån der jeg bor. Ikke noen krise ettersom jeg fikk tilbud fra mange andre banker som hadde mer tilstedeværelse i området. 

2) Jeg var Sbanken kunde, helt til de ble fusjonert med DNB. Valgte å avvikle mitt kundeforhold etter DNB tok over. 

Anonymkode: 559f0...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og, for øvrig, vet ikke om det ble nevnt her i tråden - men det var ikke konkurransetilsynet som ga grønt lys. De satte faktisk foten ned. 

Det var konkurranseklagenemda som ga DNB medhold. Er du misfornøyd med utfallet, så kan du rette all skyld på konkurranseklagenemda. 

Anonymkode: 559f0...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Surpomp said:

Banken som var meget populær fordi de hadde kommet lengst i intuitive, effektive og brukervennlige løsninger.
Nå er det enda mindre konkurranse i bankmarkedet.

Det vil nesten være rart om ingen nye banker prøver å kopiere sbankens løsninger, siden DNB ikke vil ha dem. 

Anonymkode: cf670...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...
AnonymBruker

Jeg har slettet alle kort men har fortsatt kontoer i Sbanken, og får email. Se emailen som jeg har fått i dag 😂
image.thumb.png.8717cac6124c82d55424168799210955.png

Hva er galt?

• Sbanken ville aldri, ADLRI oppfordret folk å bruke kredittkort. Bruk kredittkort for å bestille ferie. 👿
  • Sbanken hadde en vel fungerende bank. Den beste app faktisk. Vlle aldri sendt email med "sbanken logo sbanken logo" i tekst. 😅

Anonymkode: 2b952...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg synes ikke det. Jeg er Dnb kunde på vanlige bankting, men jeg flyttet riktignok boliglånet mitt fra dem til en annen bank. Og faktisk gjorde jeg det to ganger, fordi to ganger lovet Dnb meg en viss rente, bare for å sette den opp tre måneder etterpå eller noe slikt. To ganger. Så renten ble høyere enn konkurrentene, som jeg kunne få andre steder. Og dette var før rentenivået begynte å stige i hele Norge. Så jeg ble sur og flyttet boliglånet mitt siste gangen til Bulder Bank og der har jeg vært siden og er fornøyd. Grei rente.

Men faktisk så ringte Dnb meg her for noen uker siden og lurte på om jeg ville flytte boliglånet mitt tilbake til dem.... for tredje gang!? Jeg hadde som vanlig full kontroll i hodet på hva lånesaldoen og renten min var, og jeg fortalte rett og slett fyren i telefonen at jeg tror ikke Dnb kan meg noen VARIG bedre rente enn dette. Han måtte innrømme at det var "omtrent den renten han hadde tenkt å tilby". Ingen gidder vel å bytte bank når det ikke er noe å tjene på sparte renter, så jeg takket nei.

Men jeg har ikke noe i mot Dnb til å ha Mastercard, vanlig brukskonto og et par småsparekontoer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...