-jk- Skrevet 27. august 2024 #81 Del Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er ikke alle butikker som tar kredittkort da. Så jeg har begge kortene mine på Apple pay. Men det er mye små butikker ute i distriktet som ikke tar kredittkort. Og når man bor i distriktet selv så blir det lettere å ha begge kortene der. Anonymkode: b0b9f...f96 Finnes det fortsatt butikker som verken tar kredittkort eller Vipps altså? Det må være 5+ år siden sist jeg var borti en slik... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 27. august 2024 #82 Del Skrevet 27. august 2024 Malmfrid skrev (2 timer siden): De raserte "min" bank, S`banken - fy søren så glad jeg var da jeg fikk alt overført til Bulder bank - den er nesten som S`banken var før. Bulder har jo ikke utenlandsbetaling til de fleste land engang. Vurderte de, men droppet det rimelig kjapt når jeg oppdaget alle begrensningene . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 27. august 2024 #83 Del Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner fortsatt ikke hva du snakker om. Jeg logget meg akkurat nå inn på SBanken med den ordinære bankid-appen slik jeg også gjorde det før DNB overtok. Jeg bruker ikke SBanken lenger fordi jeg ikke liker DNB, men at det er et problem å logge inn der med den vanlige bankid-appen er jo bare tull. Anonymkode: 47074...628 Enig. Jeg har BankID fra Eika og standard BankID-app. Det fungerer helt fint å logge inn i Sbanken-appen med det. Og neste gang jeg åpner appen brukes kun FaceID. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 27. august 2024 #84 Del Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her vil ikke chrome åpne bankid når jeg prøver å logge inn hos dnb. Det fungerer hos alle andre, men ikke dnb. Fikk et lånetilbud, og en sms om 'trykk på denne linken for å signere'. Vel, linken sendte meg kun til nettsiden deres. Logga inn i appen, umulig å finne fram. Gikk i annen nettleser for å logge inn. Måtte lete lenge og vel før jeg fant dokumentene. Og ikke har de beskrivende navn, de het H165002_1, H165498_1 osv. Jeg har ikke signert. Renten er jo skyhøy, 6,17% nominelt. 'Det var det beste de kunne gi meg'. Blir jo straffet fordi det er under 2 mill i boliglån. Nei takk. Anonymkode: b649e...602 I Sbanken kan du få 4,69% effektiv rente på 3 års fastrenteavtale. https://sbanken.no/lane/boliglan/fastrente?mcc=ppc-google_boliglan-brand-fastrente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #85 Del Skrevet 27. august 2024 On 7/11/2024 at 6:41 PM, AnonymBruker said: Savner dere ikke Apple Pay? Jeg har ikke brukt kort eller hatt med meg lommebok steder på over to år. Bruker kun Apple Pay, forstår ikke at folk fortsatt insisterer på å betale på gamlemåten. Litt som dem som ikke ville over til farge-TV. Anonymkode: 93c31...e9c Apple produkter er søppel så savner overhodet ikke Apple Pay, og jeg forstår DNB veldig godt som fjerner en tjeneste som fordrer at man bruker Apple produkter for å benytte tjenesten. Svaret til hi er at jeg er ikke misfornøyd med DNB, jeg er snarere veldig fornøyd med DNB. Anonymkode: 6a4ab...009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 27. august 2024 #86 Del Skrevet 27. august 2024 -jk- skrev (42 minutter siden): Bulder har jo ikke utenlandsbetaling til de fleste land engang. Vurderte de, men droppet det rimelig kjapt når jeg oppdaget alle begrensningene . Lurer på om de har til EU - men jeg overfører aldri penger til utlandet så for meg er det ikke noe tema. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 27. august 2024 #87 Del Skrevet 27. august 2024 38 minutter siden, AnonymBruker said: Apple produkter er søppel så savner overhodet ikke Apple Pay, og jeg forstår DNB veldig godt som fjerner en tjeneste som fordrer at man bruker Apple produkter for å benytte tjenesten. Svaret til hi er at jeg er ikke misfornøyd med DNB, jeg er snarere veldig fornøyd med DNB. Anonymkode: 6a4ab...009 Samsung Pay eller Google Pay er bedre? Eller FitbitPay? Eller Garmin Pay? Det er jo også tjenester som fordrer at man bruker spesifikke produkter... Coop Pay og Trumf Pay da? Annerledes? 2 hours ago, Jdz said: Har stort sett gode erfaring med DNB. De var villige til å gi meg et høyere boliglån og bedre betingelser enn noen annen bank da jegg gikk inn i kundeforhold, og har vært tilgjengelige og gitt god veiledning når jeg har hatt behov for det. Jeg byttet etter hvert til en annen bank med enda bedre betingelser, men ikke fordi jeg var misfornøyd med DNB. Jeg ville imidlertid ikke byttet tilbake uansett før DNB støtter Apple Pay. DNB har signert avtale med Apple, så det skal være på plass rimelig snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surpomp Skrevet 27. august 2024 #88 Del Skrevet 27. august 2024 newman01 skrev (11 minutter siden): Samsung Pay eller Google Pay er bedre? Eller FitbitPay? Eller Garmin Pay? Det er jo også tjenester som fordrer at man bruker spesifikke produkter... Coop Pay og Trumf Pay da? Annerledes? DNB har signert avtale med Apple, så det skal være på plass rimelig snart Nettopp dette jeg mener med at større antall betalingsløsninger henger sammen med økende risiko for svindel. Det har tydeligvis blitt et marked for betalingsløsninger etterhvert som bonuskortene har mistet sin avhengighetsskapende verdi. Vi hører stadig om nye sikkerhetshull i diverse ITsystemer og betalingsløsninger er ikke noe unntak. Tviler sterkt på at alle disse løsningene er like vanntette til enhver tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #89 Del Skrevet 27. august 2024 -jk- skrev (1 time siden): I Sbanken kan du få 4,69% effektiv rente på 3 års fastrenteavtale. https://sbanken.no/lane/boliglan/fastrente?mcc=ppc-google_boliglan-brand-fastrente Har du prøvd å gå via den linken på 'søk lån'? Du kommer rett til dnb så snart du har identifisert deg via bankid. Det er dessuten ikke gitt at man får den renten du nevner. Det står Boliglån med fastrente fra 4,48 % Priseksemplet de har med, er for lån på 2mill. Når man skal ha boliglån under 2 mill, får man i de aller fleste norske bankene høyere rente enn de som har over 2 mill... Anonymkode: b649e...602 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #90 Del Skrevet 27. august 2024 -jk- skrev (1 time siden): Bulder har jo ikke utenlandsbetaling til de fleste land engang. Vurderte de, men droppet det rimelig kjapt når jeg oppdaget alle begrensningene . De har fått utenlandsbetaling nå. Anonymkode: b649e...602 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 27. august 2024 #91 Del Skrevet 27. august 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Har du prøvd å gå via den linken på 'søk lån'? Du kommer rett til dnb så snart du har identifisert deg via bankid. Det er dessuten ikke gitt at man får den renten du nevner. Det står Boliglån med fastrente fra 4,48 % Anonymkode: b649e...602 Akkurat DET er ikke så rart siden Sbanken IKKE har nettside. De har kun app Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 27. august 2024 #92 Del Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du prøvd å gå via den linken på 'søk lån'? Du kommer rett til dnb så snart du har identifisert deg via bankid. Det er dessuten ikke gitt at man får den renten du nevner. Det står Boliglån med fastrente fra 4,48 % Priseksemplet de har med, er for lån på 2mill. Når man skal ha boliglån under 2 mill, får man i de aller fleste norske bankene høyere rente enn de som har over 2 mill... Anonymkode: b649e...602 Fra 4,48%, avhengig av antall år, ikke størrelse på lån.. Jeg har 3 års fastrente på boliglån under 2 millioner der og fikk den annonserte renten. Det var helt uproblematisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 27. august 2024 #93 Del Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): De har fått utenlandsbetaling nå. Anonymkode: b649e...602 Kun til Europa. Så om du skal overføre til f.eks USA eller Kina må man bruke andre banker. Sånt gidder jeg ikke å styre med. På toppen av det hele mangler de nettbank, har kun app. Sbanken fungerer fint via DnBs nettbank. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 27. august 2024 #94 Del Skrevet 27. august 2024 (endret) Kan man ikke bare bruke Paypal eller noe sånt om man skal sende penger til andre? Virker litt lite økonomisk at mulighet til å sende penger til USA skal være det som definerer hvor man har brukskonto, huslån, sparepenger og forsikringer... Mener ikke deg spesifikt, men på generell basis Endret 27. august 2024 av newman01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #95 Del Skrevet 27. august 2024 6 hours ago, Surpomp said: Les hva jeg skriver. Forsøkte å laste ned Sbankens app flere ganger men denne feilet hver gang ved innlogging. Denne er nå fjernet fra min mobil med tilhørende svovelstinkende banneord. Får trøste deg med at du er kvitt en håpløs app da 😅 Før jeg flyktet over til Obos-banken prøvde jeg appen noen ganger, måtte alltid gå inn på kundechaten for å finne ut hvordan ting skulle gjøres. Men det var ikke mulig å bruke banken og kundechaten samtidig... Obos har ikke kundechat i det hele tatt, men en vesentlig forskjell er at jeg heller ikke har hatt bruk for den. Ting er såpass intuitive at jeg finner frem selv. 6 hours ago, AnonymBruker said: Det eneste jeg ikke liker med DnB er kundeservicen og deres veldig dårlige og uoversiktlige app og nettside. Sånn ellers er de flinke. De gjør smarte investeringer. Anonymkode: 84509...8da Smarte investeringer for seg selv kanskje, som da de slukte sin største konkurrent. Men de lot dessverre ikke kundene beholde de gode løsningene til Sbanken. Anonymkode: cf670...96d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 27. august 2024 #96 Del Skrevet 27. august 2024 newman01 skrev (4 minutter siden): Kan man ikke bare bruke Paypal eller noe sånt om man skal sende penger til andre? Virker litt lite økonomisk at mulighet til å sende penger til USA skal være det som definerer hvor man har brukskonto, huslån, sparepenger og forsikringer... Mener ikke deg spesifikt, men på generell basis PayPal er greit om mottager støtter det, men slett ikke alle bedrifter gjør det. Faktisk vil jeg tro de fleste ikke gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 27. august 2024 #97 Del Skrevet 27. august 2024 1 minutt siden, -jk- said: PayPal er greit om mottager støtter det, men slett ikke alle bedrifter gjør det. Faktisk vil jeg tro de fleste ikke gjør det. Men er det vanlig å sende penger til amerikanske og kinesiske selskaper da? Vil ikke de fleste forbrukere i Norge forholde seg til netthandel med vanlig visatransaksjon? Jeg sliter litt med å se ulempene i det oppkonstruerte "problemet". Men om det nå skulle være slik at man har en hobby der man til stadighet sender penger med bankoverføring til kinesiske selskaper og personer kan man jo bare opprettholde kundeforholdet i en bank som har dette, og bruke f.eks Bulder til all annen aktivitet... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 27. august 2024 #98 Del Skrevet 27. august 2024 newman01 skrev (2 timer siden): Men er det vanlig å sende penger til amerikanske og kinesiske selskaper da? Vil ikke de fleste forbrukere i Norge forholde seg til netthandel med vanlig visatransaksjon? Jeg sliter litt med å se ulempene i det oppkonstruerte "problemet". Men om det nå skulle være slik at man har en hobby der man til stadighet sender penger med bankoverføring til kinesiske selskaper og personer kan man jo bare opprettholde kundeforholdet i en bank som har dette, og bruke f.eks Bulder til all annen aktivitet... Mange sender penger utenlands. F.eks til kryptobørser, for å ta ett eksempel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 27. august 2024 #99 Del Skrevet 27. august 2024 14 minutter siden, -jk- said: Mange sender penger utenlands. F.eks til kryptobørser, for å ta ett eksempel. Joda, men da er vi inne i et litt snevert behov som ikke nødvendigvis bør diktere valg av bankforbindelse for den helt gjennomsnittlige bankkunden. Jeg er 43 nå og har aldri sendt penger til noen utenlands via banken. Kanskje jeg er sær og uten spektakulære hobbyer, men jeg har nå kjøpt både bitcoin og lunacoins med kredittkort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #100 Del Skrevet 27. august 2024 Ja! Det er en bank for rike og de som er villige til å betale gebyrer. I tillegg har de kjøpt opp SBanken, og ved refinansiering nå nettopp, måtte jeg logge inn på DnB for å finne ut rente på billån… Billånet mitt står nå hos DnB, mot min vilje, samt all kreditt og annen kontoinformasjon hos SBanken osv jeg har. Jeg er rasende! Har aldri valgt DnB, og kjenner mange kjentfolk både som naboer og familie der, derfor har jeg aldri valgt kontoer der. Ikke greit! Anonymkode: 402d4...6e3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå