Surpomp Skrevet 27. august 2024 #61 Del Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva er det egentlig du snakker om? Bankid-appen tilhører jo ikke en spesiell bank. Den er generell og fungerer over alt hvor man kan bruke bank-Id. Å velge å ringe banken for brukerstøtte fra et støyfullt lokale når man ikke har headset tilgjengelig er jo selvfølgelig dumt. Anonymkode: 47074...628 Les hva jeg skriver. Forsøkte å laste ned Sbankens app flere ganger men denne feilet hver gang ved innlogging. Denne er nå fjernet fra min mobil med tilhørende svovelstinkende banneord. Hos min konkurrerende bank fungerte det i første forsøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #62 Del Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 18.41): Savner dere ikke Apple Pay? Jeg har ikke brukt kort eller hatt med meg lommebok steder på over to år. Bruker kun Apple Pay, forstår ikke at folk fortsatt insisterer på å betale på gamlemåten. Litt som dem som ikke ville over til farge-TV. Anonymkode: 93c31...e9c Jeg har ikke klart meg uten. Mobilen er så lett å ha med seg. Pengeboken glemmer jeg ofte på korte turer. Jeg kommer ikke til å skifte bank bare på grunn av det altså. Anonymkode: b0b9f...f96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surpomp Skrevet 27. august 2024 #63 Del Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke klart meg uten. Mobilen er så lett å ha med seg. Pengeboken glemmer jeg ofte på korte turer. Jeg kommer ikke til å skifte bank bare på grunn av det altså. Anonymkode: b0b9f...f96 Når antallet betalingsmuligheter stiger, øker også risiko for svindel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #64 Del Skrevet 27. august 2024 -jk- skrev (På 12.7.2024 den 10.56): Jeg har Sbanken og bruker Apple Pay. Betaler aldri med annet enn kredittkort uansett, og bruker derfor Bank Norwegian-kortet. At jeg ikke har tilgang på Apple Pay på debetkortet betyr altså ingenting, siden det aldri brukes til noe. Men nå kommer jo Apple Pay til DnB i løpet av året da. Er ikke alle butikker som tar kredittkort da. Så jeg har begge kortene mine på Apple pay. Men det er mye små butikker ute i distriktet som ikke tar kredittkort. Og når man bor i distriktet selv så blir det lettere å ha begge kortene der. Anonymkode: b0b9f...f96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #65 Del Skrevet 27. august 2024 Det eneste jeg ikke liker med DnB er kundeservicen og deres veldig dårlige og uoversiktlige app og nettside. Sånn ellers er de flinke. De gjør smarte investeringer. Anonymkode: 84509...8da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #66 Del Skrevet 27. august 2024 On 7/11/2024 at 6:49 PM, AnonymBruker said: Ja tenk at ikke alle har iphone. Like gammeldags som svart/hvitt TV å ha samsung tydeligvis 🤣 Må være litt trasig å ha lite strøm på mobilen når man er avhengig av den for å både låse opp teslaen og betale på butikken. Sikkert helt utenkelig at noen av oss går rundt med både bilnøkler og bankkort i lomma. Anonymkode: 95c7b...ef1 Vet ikke, det har jeg aldri opplevd. Går ut døra med kun mobil i lommene. Hvor ofte går man egentlig tom for batteri på telefonen? Trur ikke min har vært skrudd av siden jeg fikk den for 2 år siden. Anonymkode: 84509...8da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #67 Del Skrevet 27. august 2024 Surpomp skrev (34 minutter siden): Les hva jeg skriver. Forsøkte å laste ned Sbankens app flere ganger men denne feilet hver gang ved innlogging. Denne er nå fjernet fra min mobil med tilhørende svovelstinkende banneord. Hos min konkurrerende bank fungerte det i første forsøk. Men hva har dette med bank-Id appen å gjøre? "For det andre fikk jeg feilmelding da jeg lastet ned og forsøkte Sbankens bankIDapp For det tredje virket ikke konkurrentens bankID app på SBanken" Man bruker jo den generelle bankid-appen over alt og ikke en "bankid-app" for hver hver bank. Anonymkode: 47074...628 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surpomp Skrevet 27. august 2024 #68 Del Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men hva har dette med bank-Id appen å gjøre? "For det andre fikk jeg feilmelding da jeg lastet ned og forsøkte Sbankens bankIDapp For det tredje virket ikke konkurrentens bankID app på SBanken" Man bruker jo den generelle bankid-appen over alt og ikke en "bankid-app" for hver hver bank. Anonymkode: 47074...628 Nettopp derfor viser jeg fingeren til SBanken. De krevde åpenbart egen app (som i tillegg ikke fungerte) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 27. august 2024 #69 Del Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 17.31): ? Anonymkode: 5951c...e58 Jeg må si jeg personlig ikke har noen negative erfaringer med DnB. Heller tvert om Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #70 Del Skrevet 27. august 2024 Vi har forskjellige behov for banktjenester, hvis noen får inn lønna si og bruker kun kort og betaler regninger så er det lite forskjell på banker. Hvis du derimot trenger personlig hjelp. f.eks treng penger til lån så kan de fleste banker gi et tilsagn på dagen, mens i dnb tar det flere dager da kunderådgiverne som regel må rådslå seg med folk i oslo før de kan gi tilsagn til lån. Dnb sine kundeveiledere og rådgivere er bare degradert til selgere av mange dårlige forsikringer og spareavtaler, banken stoler ikke såpass på dem at de kan gi kundene tilsagn til lån. Egentlig en ganske kynisk sjappe som tar veldig godt betalt for dårlige forsikringer og låneavtaler. Anonymkode: b3334...950 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #71 Del Skrevet 27. august 2024 Maleficenta skrev (9 minutter siden): Jeg må si jeg personlig ikke har noen negative erfaringer med DnB. Heller tvert om Hva slags erfaringer har du da? Fortell gjerne hva du er så fornøyd med. Anonymkode: b3334...950 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #72 Del Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvilke renter har du da? Egen kontaktperson har jeg aldri forstått poenget med. Hva bruker du det til? Jeg har selv ikke ringt en bank på mange år. Anonymkode: 47074...628 Vi bandt renten på 3,5 for noen år siden, og er svært fornøyd med det for å si det forsiktig.. Kontaktpersonen er for alle spørsmål om bank, fordeling lån/rammelån osv, og ved salg og kjøp av bolig går ting ekstra raskt og smidig. Vi fikk overført fastrentelånet til ny bolig, noe vi ellers ikke ville fått. Vi har mange konti tilknyttet både bedrift og privat. DnB har ulike kundeprogrammer ut fra inntekt/formue, er i Saga-gruppen. Det finnes et par høyere nivåer også, vet ikke hvilke betingelser de får. Anonymkode: 52722...80e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 27. august 2024 #73 Del Skrevet 27. august 2024 De raserte "min" bank, S`banken - fy søren så glad jeg var da jeg fikk alt overført til Bulder bank - den er nesten som S`banken var før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra200 Skrevet 27. august 2024 #74 Del Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 18.41): Savner dere ikke Apple Pay? Jeg har ikke brukt kort eller hatt med meg lommebok steder på over to år. Bruker kun Apple Pay, forstår ikke at folk fortsatt insisterer på å betale på gamlemåten. Litt som dem som ikke ville over til farge-TV. Anonymkode: 93c31...e9c Jeg har Apple Pay med DnB 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 27. august 2024 #75 Del Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 17.37): Mange eldre husker skandalen iallefall og for mange yngre har de vært den eneste banken man ikke har giddi å kontakte i boliglånsprosessen fordi de har vært så voldsomt firkanta i forhold til mange andre banker. Tipper mange av de som har fått nei fra DnB sliter med låna akkurat nå, men det er selvfølgelig ikke relevant. Anonymkode: 87e7e...c6e Helt omvendt. Der jeg har fått avslag i andre banker har det vært lett å få i dnb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #76 Del Skrevet 27. august 2024 Surpomp skrev (1 time siden): Nettopp derfor viser jeg fingeren til SBanken. De krevde åpenbart egen app (som i tillegg ikke fungerte) Jeg skjønner fortsatt ikke hva du snakker om. Jeg logget meg akkurat nå inn på SBanken med den ordinære bankid-appen slik jeg også gjorde det før DNB overtok. Jeg bruker ikke SBanken lenger fordi jeg ikke liker DNB, men at det er et problem å logge inn der med den vanlige bankid-appen er jo bare tull. Anonymkode: 47074...628 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #77 Del Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi bandt renten på 3,5 for noen år siden, og er svært fornøyd med det for å si det forsiktig.. Kontaktpersonen er for alle spørsmål om bank, fordeling lån/rammelån osv, og ved salg og kjøp av bolig går ting ekstra raskt og smidig. Vi fikk overført fastrentelånet til ny bolig, noe vi ellers ikke ville fått. Vi har mange konti tilknyttet både bedrift og privat. DnB har ulike kundeprogrammer ut fra inntekt/formue, er i Saga-gruppen. Det finnes et par høyere nivåer også, vet ikke hvilke betingelser de får. Anonymkode: 52722...80e At du har bundet renten sier jo ikke noe om rentenivået hos DNB. Binde renten kan man jo over alt og hva man får i rente da avhenger av når man gjør det. Hvilken rente har du på diverse kontoer da? Ei jeg kjenner har f.eks. bedriftskonto hos DNB, med 0,00% rente... Hun var også fornøyd med DNB og egen rådgiver... der hun satt med 600 000 på denne kontoen uten at den "fantastiske" egne rådgiveren sa et pipp om at det vel var liiiiiiitt dumt... Anonymkode: 47074...628 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 27. august 2024 #78 Del Skrevet 27. august 2024 Har stort sett gode erfaring med DNB. De var villige til å gi meg et høyere boliglån og bedre betingelser enn noen annen bank da jegg gikk inn i kundeforhold, og har vært tilgjengelige og gitt god veiledning når jeg har hatt behov for det. Jeg byttet etter hvert til en annen bank med enda bedre betingelser, men ikke fordi jeg var misfornøyd med DNB. Jeg ville imidlertid ikke byttet tilbake uansett før DNB støtter Apple Pay. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #79 Del Skrevet 27. august 2024 Her vil ikke chrome åpne bankid når jeg prøver å logge inn hos dnb. Det fungerer hos alle andre, men ikke dnb. Fikk et lånetilbud, og en sms om 'trykk på denne linken for å signere'. Vel, linken sendte meg kun til nettsiden deres. Logga inn i appen, umulig å finne fram. Gikk i annen nettleser for å logge inn. Måtte lete lenge og vel før jeg fant dokumentene. Og ikke har de beskrivende navn, de het H165002_1, H165498_1 osv. Jeg har ikke signert. Renten er jo skyhøy, 6,17% nominelt. 'Det var det beste de kunne gi meg'. Blir jo straffet fordi det er under 2 mill i boliglån. Nei takk. Anonymkode: b649e...602 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 27. august 2024 #80 Del Skrevet 27. august 2024 Surpomp skrev (3 timer siden): Når antallet betalingsmuligheter stiger, øker også risiko for svindel. Svindelrisikoen er mye lavere med Apple Pay da det ikke brukes noen PIN-kode som folk kan få med seg at du trykker inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå