Gå til innhold

Er virkelig DnB så fæle folk sier?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Mye er allerede nevnt, men legger også til at DNB stiller på alle WEF og Bilderberg-møter. Ville ikke hatt penger der om de ga meg 20% sparerente.

Anonymkode: d572a...94b

Da er du bra dum. 

Anonymkode: 76f74...c9e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Savner dere ikke Apple Pay? Jeg har ikke brukt kort eller hatt med meg lommebok steder på over to år. Bruker kun Apple Pay, forstår ikke at folk fortsatt insisterer på å betale på gamlemåten. Litt som dem som ikke ville over til farge-TV.

Anonymkode: 93c31...e9c

Jeg har Sbanken og bruker Apple Pay. Betaler aldri med annet enn kredittkort uansett, og bruker derfor Bank Norwegian-kortet. At jeg ikke har tilgang på Apple Pay på debetkortet betyr altså ingenting, siden det aldri brukes til noe. Men nå kommer jo Apple Pay til DnB i løpet av året da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvis du ser på massakren av Sbanken, så ja… 

Anonymkode: 01b7f...fa5

Helt enig.
SBanken var brukervennlig og enkel. DNB er motsatsen og konkurransetilsynet lukket øynene da SBanken ble kjøpt opp.
Nå må man hente ned en app, bankID på mobil er på vei ut, nettbank på PC er plundrete, får stadig spørsmål om jeg er norsk (!!), alt skal presses inn i DNB sine systemer, en mengde reklame for produkter jeg ikke trenger.

Nå har jeg opprettet konto hos konkurrenten….

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde Banken samtidig som DnB helt til oppkjøpet. 

Jeg syns DnB sin nettbank og mobilbank er bedre. 

Skjønner at andre har andre meninger og det er helt greit, jeg liker fortsatt DnB sin best. 

Anonymkode: 30bfb...2e7

Og det er greit, vi har alle ulike preferanser. Det som ikke er greit er at DNB får sluke og i praksis nedlegge en brysom konkurrent. Ikke rart de gjør det når de får lov. Men det rare er at de ikke ser ut til å ha bruk for noe av det Sbanken har stått for. Sbanken var mest populære bank i en årrekke, men datt rett til bånns etter de ble slukt. 

Anonymkode: cf670...96d

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Og det er greit, vi har alle ulike preferanser. Det som ikke er greit er at DNB får sluke og i praksis nedlegge en brysom konkurrent. Ikke rart de gjør det når de får lov. Men det rare er at de ikke ser ut til å ha bruk for noe av det Sbanken har stått for. Sbanken var mest populære bank i en årrekke, men datt rett til bånns etter de ble slukt. 

Ja, og attpåtil går DNB-direktøren ut og sier at det er bedre å ha misfornøyde kunder enn å ha likegyldige kunder. Eh nei, det er det ikke. 🤣

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, og attpåtil går DNB-direktøren ut og sier at det er bedre å ha misfornøyde kunder enn å ha likegyldige kunder. Eh nei, det er det ikke. 🤣

Haha, ja det forklarer jo mye. All omtale er god omtale? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

DNB er versting på så mange områder. Her et eksempel på noe av det, bonuser til DBN-bank-ansatte øker mens boliglånsrenten øker tilsvarende. Det er SÅ mange artikler som sier rett ut "Bytt bank" hvis du er DNB-kunde. (Og andre dyre store banker, altså. Det er flere som tar høye gebyrer og har ugunstig rente. Men DNB har vært helt oppi der i mange år blant verstingene.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/bankene-vasser-i-bonuser-dette-bor-du-gjore-na/16500095/

https://www.dn.no/privatokonomi/dnb/bank/renter/dnbs-kunder-har-ikke-vart-sa-misfornoyde-pa-20-ar/2-1-1519212

Og oppkjøpet og ødeleggingen av SBanken, jeg kan fremdeles ikke forstå at det er lov i Norge.

Anonymkode: d560b...b85

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er helt enig selv om jeg ikke brukte S'banken så veldig aktivt selv. Jeg skjønner ikke - som mange andre - hvorfor i all verden de fikk lov. S'banken ble vel for stor konkurrent muligens? 

Om de bare hadde tatt over S'banken og samtidig latt konseptet stå. Det kunne de fint gjort. Men, nei, det tjente de nok ikke nok penger på og det er jo såklart penger det står på. 

Hvorfor var det greit for S'banken å bli kjøpt opp forresten? Kunne de ikke sagt nei? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Haha, ja det forklarer jo mye. All omtale er god omtale? 

Mulig de tror det, men jeg tror ikke det stemmer når du er en bank. Spesielt ikke når man har kjøpt opp kundene Sbanken hadde, som var veldig bevisste kunder. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/12/2024 at 3:21 PM, AnonymBruker said:

Hvorfor var det greit for S'banken å bli kjøpt opp forresten? Kunne de ikke sagt nei? 

Det var et aksjeselskap, så det spørsmålet må du nesten stille til aksjonærene som eide aksjene. Selskapet var listet på Oslo børs, og DnB la 11,6 milliarder på bordet for samtlige aksjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Surpomp skrev (På 12.7.2024 den 11.05):

Helt enig.
SBanken var brukervennlig og enkel. DNB er motsatsen og konkurransetilsynet lukket øynene da SBanken ble kjøpt opp.
Nå må man hente ned en app, bankID på mobil er på vei ut, nettbank på PC er plundrete, får stadig spørsmål om jeg er norsk (!!), alt skal presses inn i DNB sine systemer, en mengde reklame for produkter jeg ikke trenger.

Nå har jeg opprettet konto hos konkurrenten….

Nå har jeg forsøkt å avslutte og tømme kontoen i SBanken, men det var sannelig ikke lett.
For det første er bankID på mobil fjernet permanent.
For det andre fikk jeg feilmelding da jeg lastet ned og forsøkte Sbankens bankIDapp
For det tredje virket ikke konkurrentens bankID app på SBanken

Da jeg ringte til DNB ville de gjerne at jeg åpnet nettbanken samtidig som jeg hadde DNBs kundebehandler på tråden.
Denne nettbanken kan som kjent bare nås fra smarttelefonen og samtale og nettbank samtidig på samme telefon ble bare kål.
Siste mulighet var å logge seg inn på SBanken via DNB med konkurrentens BanID app !!!

Aldri mer DNB / SBanken for min del. De vet ikke hva kundevennlighet er. Jeg tipper at SBanken er historie om et år….

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger jo ikke være rakettforsker for å skjønne at DNB er en dårlig bank. Det er jo bare å kaste et blikk på prislisten.

Anonymkode: 47074...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Surpomp skrev (10 timer siden):

Nå har jeg forsøkt å avslutte og tømme kontoen i SBanken, men det var sannelig ikke lett.
For det første er bankID på mobil fjernet permanent.
For det andre fikk jeg feilmelding da jeg lastet ned og forsøkte Sbankens bankIDapp
For det tredje virket ikke konkurrentens bankID app på SBanken

Da jeg ringte til DNB ville de gjerne at jeg åpnet nettbanken samtidig som jeg hadde DNBs kundebehandler på tråden.
Denne nettbanken kan som kjent bare nås fra smarttelefonen og samtale og nettbank samtidig på samme telefon ble bare kål.
Siste mulighet var å logge seg inn på SBanken via DNB med konkurrentens BanID app !!!

Aldri mer DNB / SBanken for min del. De vet ikke hva kundevennlighet er. Jeg tipper at SBanken er historie om et år….

Akkurat her er det jo du som ikke er særlig teknisk oppegående da.

Den generelle bankid-appen fungerer overalt hvor man kan logge inn med bank-Id. 

Bank-Id på mobil er fjernet permanent over alt.

Om du skal gjøre noe på telefonen samtidig som du har en samtale bruker du bare headset, eller setter på høytaler om du ikke har headset.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Akkurat her er det jo du som ikke er særlig teknisk oppegående da.

Den generelle bankid-appen fungerer overalt hvor man kan logge inn med bank-Id. 

Bank-Id på mobil er fjernet permanent over alt.

Om du skal gjøre noe på telefonen samtidig som du har en samtale bruker du bare headset, eller setter på høytaler om du ikke har headset.

Helt uenig.
Appen for min bank fungerte ikke i SBanken, men hos DNB.
Alle andre oppegående banker har pc-løsning.
Headsettet var ikke tilgjengelig . Å bruke høyttalerfunksjonen i et støyfylt lokale er dødfødt.

Hvis DNB tror at dette skaffer flere fornøyde kunder, tar de feil.
Jeg er fucked up av DNB/Sbanken.

Har derfor i tillegg flyttet pensjonsordningen min til annen bank

Endret av Surpomp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 17.31):

?

Anonymkode: 5951c...e58

Du kan jo sjekke hvis du kjenner noen eldre folk med lån i den banken, jeg garanterer deg at de betaler en mye høyere rente enn det andre banker tar. DNB utnytter folk som ikke forhandler om bedre renter. En annen ting er at det har vært en noen rettssaker mot store kundemasser som har kjøpt produkter med svært dårlig avkastning der, mange har nok følt seg lurt av den banken.

Anonymkode: b3334...950

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kun positive erfaringer med DnB. Hver gang vi har ymtet frempå om bedre betingelser i andre banker har vi blitt hørt. Vi har høy inntekt og høyt lån, og er sikkert kunder de vil ha. Har alt av bankprodukter via DnB. Alt av sparing, lån, fond, forsikringer. Har egen kontaktperson i DnB, det funker veldig bra.

Anonymkode: 52722...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surpomp skrev (14 minutter siden):

Helt uenig.
Appen for min bank fungerte ikke i SBanken, men hos DNB.
Alle andre oppegående banker har pc-løsning.
Headsettet var ikke tilgjengelig . Å bruke høyttalerfunksjonen i et støyfylt lokale er dødfødt.

Hvis DNB tror at dette skaffer flere fornøyde kunder, tar de feil.
Jeg er fucked up av DNB/Sbanken.

Har derfor i tillegg flyttet pensjonsordningen min til annen bank

Hva er det egentlig du snakker om? Bankid-appen tilhører jo ikke en spesiell bank. Den er generell og fungerer over alt hvor man kan bruke bank-Id.

Å velge å ringe banken for brukerstøtte fra et støyfullt lokale når man ikke har headset tilgjengelig er jo selvfølgelig dumt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt ut i Sbanken etter DnB sitt oppkjøp, men appen har blitt gradvis  værre og værre. Ble rett og slett forvirret av å bruke den, er avhengig av å ha god oversikt men jeg klarte ikke lenger det med DnB sin Sbanken. 

Har byttet til Bulder og for meg som vil ha en god, intuitiv og oversiktlig bankapp, er den prima og slår Sbanken ned i støvlene. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har kun positive erfaringer med DnB. Hver gang vi har ymtet frempå om bedre betingelser i andre banker har vi blitt hørt. Vi har høy inntekt og høyt lån, og er sikkert kunder de vil ha. Har alt av bankprodukter via DnB. Alt av sparing, lån, fond, forsikringer. Har egen kontaktperson i DnB, det funker veldig bra.

Anonymkode: 52722...80e

Hvilke renter har du da?

Egen kontaktperson har jeg aldri forstått poenget med. Hva bruker du det til? Jeg har selv ikke ringt en bank på mange år.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...