AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #21 Del Skrevet 11. juli 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Savner dere ikke Apple Pay? Jeg har ikke brukt kort eller hatt med meg lommebok steder på over to år. Bruker kun Apple Pay, forstår ikke at folk fortsatt insisterer på å betale på gamlemåten. Litt som dem som ikke ville over til farge-TV. Anonymkode: 93c31...e9c Jeg har aldri hatt Apple Pay, jeg bruker Google Pay. DNB har vært min bank siden begynnelsen av ca 2000, før det hadde jeg postbanken - som DNB kjøpte opp. Nå har de slukt S'banken også, men den brukte jeg ikke noe særlig. Så for meg gjør ikke det noenting. Noen over her nevner nettbanken til DNB. Den er jo så mye bedre enn S'banken sin. Enig at det var dumt at DNB kjøpte opp S'banken, men når det gjelder nettbanken og mobilbanken så var DNB sin den beste. Anonymkode: 30bfb...2e7 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 11. juli 2024 #22 Del Skrevet 11. juli 2024 Ville hvertfall ikke hatt dnb om jeg var eldre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #23 Del Skrevet 11. juli 2024 Hatt dnb i over 10 år, og aldri vært misfornøyd. Fikk veldig bra rente via fagforening, og da de skiftet bank fikk vi beholde renten. Vi har forhandlet rente via kontaktpersonen vår flere ganger per år, og alltid fått tilsvarende rente vi kunne fått i andre banker. Sist vi kjøpte hus fikk vi by uten finansieringsbeviset klart, da kontaktpersonen vår sa at dere vet selv hvor landet ligger, også laget han det noen dager etterpå. Anonymkode: 6d0ac...395 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #24 Del Skrevet 11. juli 2024 35 minutter siden, AnonymBruker said: Savner dere ikke Apple Pay? Jeg har ikke brukt kort eller hatt med meg lommebok steder på over to år. Bruker kun Apple Pay, forstår ikke at folk fortsatt insisterer på å betale på gamlemåten. Litt som dem som ikke ville over til farge-TV. Anonymkode: 93c31...e9c Aldri brukt Apple pay, eier ikke Apple produkter. Og i motsetning til bankene jeg får tilbud i tilbyr dnb garmin pay. Så jeg vurderer dnb må som danske bank forsvinner Anonymkode: d4180...48c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 11. juli 2024 #25 Del Skrevet 11. juli 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Her ville ikke dnb gi oss lån. Noe spesielt for å si det slik. For vi hadde egen kapital som tilsa 0 problem og begge hadde egentlig helt grei inntekt. Dro til lokalbank fikk lån med en gang. Og mye bedre kundebehandling. 1 gang i året tar de kontakt og setter opp møtte, hvor vi går gjennom lånet, renter, pensjon sparing osv. Kan og bare ta en tlf hvis det er noe, eller bare stikke innom filialen og ta en prat. Aldri mer dnb eller Norden her i huset, sure folk, bare tull og tungvind nettbank. Og fikk aldri hjelp når det var noe. Har aldri hatt så mye problemer som da vi hadde dnb Anonymkode: 1cff6...5ad Om det er Sparebanken/Eika-gruppen skal du ikke se bort ifra at du betaler noen hundretusener for mye i forvaltningsgebyr på den pensjonssparingsordningen din over en 20årsperiode. Forbrukerrådet og Finansportalen hadde en gjennomgang av forvaltningshonorarer for populære fond, og den banken lå så til de grader på sisteplass at presseansvarlig senere på dagen artikkelen ble sluppet måtte ut og fortelle at de skulle senke gebyrene noe… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonstop1 Skrevet 11. juli 2024 #26 Del Skrevet 11. juli 2024 Nei. Det er nok overdrivelser. Jeg har brukt flere forskjellige banker, og foretrekker en bank som er mer lokalt tilgjengelig enn dnb. Men syntes dnb var helt ok. Hadde en dårlig erfaring med enkeltperson som arbeidet der. Men jeg bruker ikke å holde hele bedrifter ansvarlig for en ansatts holdning. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 11. juli 2024 #27 Del Skrevet 11. juli 2024 Ingen problemer med DnB her heller. Eller jo: den idiotiske musikken om du ringer kundeservice 🤪😬🫣 Hørt det er flere som har sånn da, og jeg har ikke ringt dem på flere år. Når du kommer igjennom som er raskt så er det greit, men en snakker til en maskin hvor en skal beskrive problemet, og den forstår pent lite. Også er det denne musikken som er helt grusom, og som blir avbrutt av «reklame» litt vel ofte. Tipper som annen at jeg kunne fått bedre betingelser, men hatt kundeforhold hele livet (fulgte med fra annen bank), og litt diverse annen tilknytning. Er lurt å ha kundeforhold til flere banker også. Jeg bruker kun kort. Har hverken Apple eller Google pay, og aldri sett behovet. (Har også Vipps og sms-bank) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #28 Del Skrevet 11. juli 2024 Det sies at DNB er banken man skal eie, ikke være kunde i. Anonymkode: 4bf4e...725 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #29 Del Skrevet 11. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen over her nevner nettbanken til DNB. Den er jo så mye bedre enn S'banken sin. Enig at det var dumt at DNB kjøpte opp S'banken, men når det gjelder nettbanken og mobilbanken så var DNB sin den beste. Anonymkode: 30bfb...2e7 Har du hatt Sbanken sin nettbank de siste 5 årene, men før DnB-fusjonen? Kan ikke tro på at du virkelig synes DnB sin er bedre. Det er den jo beviselig ikke! Hvertfall ikke på mobil, der er den helt elendig. Anonymkode: 93c31...e9c 2 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #30 Del Skrevet 11. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi hadde veldig god erfaring med å få lån for dem som unge førstegangskjøpere og er fornøyd med renten som NSF-medlem. Synes kontakten vår i banken også er en veldig flott person. Grunnet boliglån har vi også alle kontoer hos dem. Jeg har ingen dårlige erfaringer. Anonymkode: 95c7b...ef1 Hvilken rente fikk dere? Nsf medlem her også. Jeg har 5,69 i effektiv rente. Anonymkode: 8303e...c9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #31 Del Skrevet 11. juli 2024 De har vært greie med meg hvertfall. Jeg fikk mer lån i DNB enn i Sparebank1, som var kjempestrenge. Til tross for at jeg var kunde i mange år, betalte jevnt og trutt på boliglånet og hadde investert en god del i aksjefond. De var også greie med avdragsfrihet da jeg ble permittert i vinter. Jeg foretrekker appen til Sparebank1 da, den er veldig bra. Og enig i at DNB er en dyr bank. Skal forhandle om renta nå og se hva de sier.. Anonymkode: cb086...d7f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #32 Del Skrevet 11. juli 2024 Jeg har vært kunde i DNB og deres forgjengere i 50 år. Har også jobbet i flere bedrifter, og jeg eier to små bedrifter nå, som også benytter DNB. Jeg har ikke hatt problemer med dem. Synes jeg får god service når jeg trenger det. Har alltid fått låne penger når jeg trenger det, og jeg har alltid betalt alle låneavdrag uten forsinkelser. Jeg er en god og trygg kunde som har kontroll på økonomien, og jeg tror det bidrar til at banken er lett å ha med å gjøre og gir meg god service. I vinter hadde jeg mye penger stående på driftskontoen til den ene bedriften min, og da ringte de fra banken og sa at det var ikke så lurt, jeg burde heller flytte pengene over på en plasseringskonto med mer renter. Det var jo god service, synes jeg. De er litt raske til å sette opp lånerenter, og litt trege på å sette rentene ned igjen, men sist jeg synes de var litt trege, var det nok med en SMS til min kundekontakt oppgitt i nettbanken, og lånerenten ble satt ned dagen etter. Har sjekket hvilke lånebetingelser jeg kan få i andre banker, men for min del har, DNB kommet likt, eller bedre ut, og da har jeg blitt i DNB. Nettbanken til DNB synes jeg fungerer godt, både privatnettbanken og bedriftsnettbanken. Sparing, aksjehandel og fondshandel synes jeg også fungerer bra, både gjennom nettbanken og i appene deres. Anonymkode: 9c4b8...97a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #33 Del Skrevet 11. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Savner dere ikke Apple Pay? Jeg har ikke brukt kort eller hatt med meg lommebok steder på over to år. Bruker kun Apple Pay, forstår ikke at folk fortsatt insisterer på å betale på gamlemåten. Litt som dem som ikke ville over til farge-TV. Anonymkode: 93c31...e9c Jeg kan aldri tenke meg til å ikke bruke ApplePay, nå som jeg har blitt vant til det. ApplePay er en dealbreaker for meg! AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er folk som ikke har fått boliglån i DNB som pleier å si det Anonymkode: 943dc...682 Hehe, DNB kastet boliglån etter oss, så det stemmer nok ikke! AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei. Det er tidligere Sbanken-kunder. Anonymkode: 93c31...e9c Jepp. Jeg har vært kunde i både DNB og Sbanken. Det er nesten imponerende hvor kjapt DNB klarte å rasere Sbanken. Anonymkode: 01b7f...fa5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #34 Del Skrevet 11. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har aldri hatt Apple Pay, jeg bruker Google Pay. DNB har vært min bank siden begynnelsen av ca 2000, før det hadde jeg postbanken - som DNB kjøpte opp. Nå har de slukt S'banken også, men den brukte jeg ikke noe særlig. Så for meg gjør ikke det noenting. Noen over her nevner nettbanken til DNB. Den er jo så mye bedre enn S'banken sin. Enig at det var dumt at DNB kjøpte opp S'banken, men når det gjelder nettbanken og mobilbanken så var DNB sin den beste. Anonymkode: 30bfb...2e7 Jeg har vært kunde i begge banker. Nettbanken brukte jeg ikke, men appen til Sbanken var suverent bedre enn DNB sin! Anonymkode: 01b7f...fa5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #35 Del Skrevet 11. juli 2024 Hvis man vil ha en dårlig og dyr bank så er det opp til en selv. Men problemet med DNB, som mange nevner, er at de sluker sine bedre konkurrenter. Jeg var kunde hos Postbanken før DNB overtok, deretter mangeårig fornøyd kunde hos Sbanken. Jeg ga DNB en sjanse med sine påstander om at det bare skulle bli fordeler ved oppkjøpet, selv om jeg ikke trodde mye på det. Etter at Sbanken ble maltraktert har jeg nå gått over til Obos-banken, den får man håpe ikke DNB får kloa i. Anonymkode: cf670...96d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #36 Del Skrevet 11. juli 2024 DnB var god å ha da jeg skulle inn på boligmarkedet for første gang og innvilget lån som gjorde at jeg i det hele tatt fikk mulighet til å kjøpe i Oslo, noe mange andre banker ikke gjorde. Byttet til Handelsbanken for ikke så lenge siden pga bedre betingelser gjennom jobb. Fikk for første gang på lenge innskuddsrenter på samtlige konti, noe DnB er ekstremt gniene på. Nettbanken ril DnB er bedre enn Handelsbanken sin, som jeg synes er en stor vits. Så oppsummert har det vært både plusser og minuser for min del Anonymkode: 77f1f...a5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #37 Del Skrevet 12. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har du hatt Sbanken sin nettbank de siste 5 årene, men før DnB-fusjonen? Kan ikke tro på at du virkelig synes DnB sin er bedre. Det er den jo beviselig ikke! Hvertfall ikke på mobil, der er den helt elendig. Anonymkode: 93c31...e9c AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har vært kunde i begge banker. Nettbanken brukte jeg ikke, men appen til Sbanken var suverent bedre enn DNB sin! Anonymkode: 01b7f...fa5 Jeg hadde Banken samtidig som DnB helt til oppkjøpet. Jeg syns DnB sin nettbank og mobilbank er bedre. Skjønner at andre har andre meninger og det er helt greit, jeg liker fortsatt DnB sin best. Har hatt Saparebanken Øst og Sparebank1 også, og DnB har mye bedre nett- og mobilbank enn dem også. Anonymkode: 30bfb...2e7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #38 Del Skrevet 12. juli 2024 bare gode erfaringer med dnb, beste nettbanken jeg har vært borti, nå har jeg sr bank da, dette grunnet avtale med LO som gir meg bedre rente både på låne og sparing, men hadde det ikke vært for det så hadde jeg glatt valgt dnb over andre banker. Største møkke av banke jeg har vært borti er sbanken(før dnb kjøpte de), i forbvindelse med lån så tok jeg kontaktr med de angående noen spørsmål jeg hadde, etter et par mailer så spurte jeg om det var mulig å kontakte de på telefon eller om de kunne ringe meg, da fikk jeg glatt nei og at de kun kommuniserte skriftlig, da ga jeg opp de temmelig fort Anonymkode: e2852...118 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #39 Del Skrevet 12. juli 2024 Innen utgangen av året får man Apple Pay hos DNB også: https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/samfunn/dnb-vil-tilby-applepay-til-norske-kunder Anonymkode: ef475...981 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #40 Del Skrevet 12. juli 2024 Jeg hjalp et eldre familiemedlem med å søke lån til å oppgradere hytta. H*n har vært DnBkunde siden postbanken forsvant inn i systemet, har god økonomi og nedbetalt bolig. De ga et helt horribelt tilbud på et byggelån hvor de skulle ha full kontroll på alle fakturaer som skulle betales og med høy rente. Den gangen ga Sbanken et tilbud om rammelån med halvparten så høy rente og de var villige til å gi høyere lån enn vedkommende ønsket. Etter at Sbanken ble slukt ende h*n med å flytte alt til Obos-banken. Der har det vært god kundeservice og h*n får rente på brukskontoen. Selv har jeg fått mye bedre kundeservice tidligere i Sbanken enn Dnb. De var enkle å få kontakt med om det var noe og jeg likte nettbanken godt. Anonymkode: 793b5...a27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå