Gå til innhold

Hvorfor er ikke særboerskap mer populært?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Med tanke på at man slipper en god del drama og utfordringer man ellers ville erfart om
man bodde sammens, hvorfor er ikke særboerskap mer populært egentlig?

Anonymkode: e4bd5...463

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi de fleste vil være kjærester, ikke pulevenner. 

Anonymkode: cab4b...25d

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er upraktisk når man har barn, og er dyrere enn å bo sammen. Ut over det høres særboerskap NYDELIG ut.

Anonymkode: a446d...9cc

  • Liker 7
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fordi de fleste vil være kjærester, ikke pulevenner. 

Anonymkode: cab4b...25d

Særboer sier ingenting om kjæreste status på akkurat samme måte som samboere ikke sier noenting om kjæreste status. Begge deler handler om boform. Mange er gift og særboere foreksempel 

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til å være mest populært blant godt voksne.
En praktisk tilnærming når man har barn, hus og jobb på hver sin kant, og hverdagskabalen blir for komplisert om man prøver å smelte alt inn i samme bolig.
Skulle jeg gått inn i et nytt forhold så måtte det ha blitt et særboerskap.

  • Liker 10
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Fordi de fleste vil være kjærester, ikke pulevenner. 

Anonymkode: cab4b...25d

Greide du ikke gjøre en større innsats for trolleri og provosering? Prøv igjen senere. 

Anonymkode: 36d6f...c58

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi de fleste vil bo med kjæresten sin? Det er også billigere. Dessuten er sunne forhold uten drama

Anonymkode: cc1a0...492

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke populært? 

Jeg foretrekker å være særboer fremfor samboer fordi jeg trenger mye alenetid. Det er godt å faktisk kunne savne sin kjære, ikke tråkke oppå hverandre daglig. 

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste nordmenn som lever sammen er fornøyde med det. Er vel så enkelt. 

Så er det dem som av ulike grunner trives med alternativet særboerskap. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg gått inn i et forhold, som ville vært første gang siden 2012,
så hadde jeg insistert på særboerskap. Orker ikke gneldring og lenker på friheten,
og så trenger jeg virkelig alenetid

ts

Anonymkode: e4bd5...463

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trives i mitt eget selskap, men jeg har et eget hobbyrom jeg kan trekke meg tilbake til. Så er det ganske mye billigere å bo sammen, og mer praktisk syns jeg. Kan ikke si vi har hatt noe drama, snakker om ting og finner løsninger ganske kjapt.

Anonymkode: 69f39...d71

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skulle jeg gått inn i et forhold, som ville vært første gang siden 2012,
så hadde jeg insistert på særboerskap. Orker ikke gneldring og lenker på friheten,
og så trenger jeg virkelig alenetid

ts

Anonymkode: e4bd5...463

Hvis det er tankene dine om et forhold, skjønner jeg ikke hvorfor du vil være i et forhold uavhengig av samboerskap eller særboerskap.

Jeg ble særboer med min eksmann, men bor sammen med min nye ektemann. For meg er det uaktuelt med særboerskap. Jeg liker veldig godt den tosomheten som skapes gjennom samboerskapet, i tillegg til at jeg føler det er riktig og viktig. Mannen min er min viktigste støttespiller, og jeg for han. Vi kan avlaste hverandre med tanke på hans sønn med spesille behov, og vi står i det sammen. I tillegg er det all intimitet og hverdagsglede som vi koser oss over. Vi elsker hverdagen hvor vi bor sammen, vasker tøy og planlegger handling av mat, matlaging, og alle de store og små oppgavene vi står sammen om. Det er fint å skape et hjem og en base sammen.

Det er verken gneldring eller ufrihet. Vi krangler sjeldent, og prøver å være rause med hverandre. Jeg passer på han, han passer på meg. Men vi gir også rom og gleder oss over hverandres glede. Jeg oppmuntrer til at han skal ha det hyggelig med sine kompiser, akkurat som han gleder seg over min tid med venninner. Det har aldri vært en diskusjon å ikke kunne få egentid eller tid med venner. Men, det at man står såpass fritt gjør at man ironisk nok vil være mest mulig sammen. En som gjør at jeg får leve så fritt, gir meg så mange gode følelser at jeg får jo bare lyst til å være med ham, og han med meg. Men sånn blir det kanskje når man er så opptatt at den andre har det godt og fint. Og vi tar interesse i hverandre og hverandres interesser. Vi koser oss ofte med å lære bort til hverandre. Det skapes bånd gjennom dette også.

Gneldring og lenker har faktisk aldri slått meg. Eller som en kamerat av mannen nylig sa i bryllupet; det er ikke lenker, men en ny type frihet. Det er noe sant i det, for det å finne en livspartner som ser hele deg føles både unikt og befriende. Jeg har aldri trengt å fortrenge eller skjule deler av meg selv. Det føles fantastisk.

 

  • Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Med tanke på at man slipper en god del drama og utfordringer man ellers ville erfart om
man bodde sammens, hvorfor er ikke særboerskap mer populært egentlig?

Anonymkode: e4bd5...463

Barn

Boligpriser

Ønske om faktisk å bo sammen

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ha foretrukket særboerskap, vi har mitt og ditt hus, mine og dine barn og så videre, men omstendigheter gjorde at jeg fikk meg offisiell samboer likevel under corona. Han har enda sitt, men er her likevel så... men oss i mellom tror jeg forhold har godt av en pause fra hverandre. Vi trenger å savne hverandre av og til

Anonymkode: 1b8af...ae8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fordi de fleste vil bo med kjæresten sin? Det er også billigere. Dessuten er sunne forhold uten drama

Anonymkode: cc1a0...492

Hvordan er det drama å være særboere? Drama skaper du vel selv enten du velger å bo med noen eller ikke. 

Anonymkode: 8e35d...12f

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan er det drama å være særboere? Drama skaper du vel selv enten du velger å bo med noen eller ikke. 

Anonymkode: 8e35d...12f

Det er ts som påstår at man slipper drama ved å ikke bo sammen, så skjønner ikke hvorfor du siterer meg

Anonymkode: cc1a0...492

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syns særboerskap og situationship blir for like i mine øyne så nei takk. Men skjønner at flere velger denne måten å være sammen på. 

Anonymkode: d6c6b...e25

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg ikke har tid. I en travel hverdag med jobb, ekstrajobb og unger, har jeg ikke tid til å pendle mellom huset til typen og mitt hus. Jeg blir ikke irritert av å sove i samme seng som typen, og trives med å dele hverdagen med noen.

Anonymkode: 03100...5e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cornix skrev (6 timer siden):

Er det ikke populært? 

Jeg foretrekker å være særboer fremfor samboer fordi jeg trenger mye alenetid. Det er godt å faktisk kunne savne sin kjære, ikke tråkke oppå hverandre daglig. 

 

Anonymkode: 45e38...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan aldri bli « din kjære « hvis du er redd for å bo sammen

Anonymkode: 45e38...b2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...