Gå til innhold

Pleier du å lese hovedinnlegget før du svarer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ikke hvis det er lengre enn 5-6 setninger. Synes at å skrive lange avhandlinger er respektløst. 

Anonymkode: a9a51...094

Det er frivillig å svare. Synes det er mye mer respektløst å svare flåsete og idiotisk fordi en ikke har fått med seg poenget. Om en ikke ønsker lese alt kan du ha selvrespekt nok til å la være å lese det, og gå ut av tråden. 

Til TS, ja, hvis jeg svarer leser jeg naturligvis alt. 

Anonymkode: 3c1b1...bcf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor velger du å svare da? Dette må du forklare?

Anonymkode: 3a226...4a8

Fordi det ofte ikke er nødvendig å lese mer enn dette. Work smarter, not harder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Så det er ikke respektløst å ikke svare på det personen trenger hjelp til?! 😵‍💫 bare svare for å svare ett eller annet altså?! 🤯 jezzes så mange rare folk det finnes her inne 🙇‍♀️🤢🤮

Anonymkode: 3a226...4a8

Jeg svarer bare ikke. Går ut av tråden. Hva er rart med det? 

Anonymkode: a9a51...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser oftere hovedinnlegget enn alle kommentarene. Jeg ser av og til at diskusjonen er noe helt annet enn det jeg svarer på når jeg har svart og kommer til slutten av alle kommentarene. Skal innrømme at jeg ofte hopper ut av lange og kompliserte hovedinnlegg uten å svare, eller at jeg sier ifra at jeg ikke leste alt 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.11 skrev (18 timer siden):

Det kommer an på hvor langt hovedinnlegget er. Helt ærlig, noen ganger leser jeg bare første og siste avsnitt. 

Dette. 

Anonymkode: 85520...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til svarer jeg kun på overskrifta og har lest bare den. Av og til leser jeg hovedinnlegget og så spør de etter noe annet enn i overskrifta og atter en gang svarer jeg kun på overskrift. Hvis hovedinnlegg er presist kan jeg svare på det. 

Anonymkode: f6e9e...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig gjør jeg det, uansett hvor langt det er. Noe de fleste ikke gjør her inne.

Anonymkode: 19304...722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motelvibes skrev (På 11.7.2024 den 15.58):

Anbefaler Malta, fantastiske strender der.

😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man delta i tråden så må man nødvendigvis lese HI. Jeg mener også at flere rundtomkring på forumet bør lese mer enn bare HI før de svarer også, siden det ofte kommer mer informasjon ettersom folk svarer. Noe av det mest irriterende jeg ser på forumet her er folk som hopper inn i en tråd som er mange sider lang og svarer bare på HI uten å ha lest svar og evt. nye innlegg fra TS. 

Jeg leser HI og er det interessant eller noe jeg kan svare på eller bidra med så leser jeg også alle innleggene før jeg velger å svare på noe. 

Anonymkode: 3ffab...3dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter og begriper meg ikke på folk som føler seg kallet til å svare på et innlegg de bare har lest halvveis. Drit nå i det! Det er bare irriterende. Ideelt sett ser jeg helst at folk leser alle svar også før de poster også, så slipper man en debatt som bare går i ring med en haug gjentagelser og ingen tilføyelser. Men noen tråder er så lange at man ikke kan forvente at alle innlegg leses før man selv poster, men lurer litt på hvorfor synes det er morsomt å være den ørtende papegøyen som skriver nøyaktig det samme som 30 andre før deg. 

Får føye til at alt er relativt. I noen tilfeller er det greit å se hva som er den rådende meningen i et spørsmål. Så da er det naturlig med likelydende svar, men tilfør gjerne noe nytt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skal man delta i tråden så må man nødvendigvis lese HI. Jeg mener også at flere rundtomkring på forumet bør lese mer enn bare HI før de svarer også, siden det ofte kommer mer informasjon ettersom folk svarer. Noe av det mest irriterende jeg ser på forumet her er folk som hopper inn i en tråd som er mange sider lang og svarer bare på HI uten å ha lest svar og evt. nye innlegg fra TS. 

Jeg leser HI og er det interessant eller noe jeg kan svare på eller bidra med så leser jeg også alle innleggene før jeg velger å svare på noe. 

Anonymkode: 3ffab...3dd

Tommel opp herfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.11 skrev (På 12.7.2024 den 4.22):

Fordi det ofte ikke er nødvendig å lese mer enn dette. Work smarter, not harder.

Tvilsomt at bidraget ditt er særlig smart når man mangler relevant info, noe som er veldig sannsynlig når man hopper over store deler av innlegget. 

Å henge på KG er uansett en adspredelse for de fleste, og ikke en jobb. Oppleves det som tungt og slitsomt å bidra med noe meningsfullt her inne, er det bedre å logge av enn å være til irritasjon for andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, ElectricScum said:

Tvilsomt at bidraget ditt er særlig smart når man mangler relevant info, noe som er veldig sannsynlig når man hopper over store deler av innlegget. 

Å henge på KG er uansett en adspredelse for de fleste, og ikke en jobb. Oppleves det som tungt og slitsomt å bidra med noe meningsfullt her inne, er det bedre å logge av enn å være til irritasjon for andre.

Jeg syns forumpolitiet er aller mest irriterende. Vi har alle våre dårlige sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gammelsmurfen skrev (På 11.7.2024 den 17.12):

Aldri. Skyter fra hofta og elsker å lange ut om ting jeg har null forutsetninger for å mene noe om. 

Jeg skal merke meg navnet ditt, og hoppe glatt over å lese alt du kommenterer😉

Anonymkode: 35526...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 15.39):

Ikke hvis det er lengre enn 5-6 setninger. Synes at å skrive lange avhandlinger er respektløst. 

Anonymkode: a9a51...094

Respektløst? Du vet det er valgfritt å lese og svare? Du kan vel bare glatt hoppe til neste tråd da, hvis du syns et HI er for langt?

Anonymkode: 35526...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

80%. Noen er for dårlig skrevet eller alt for lange med unødvendige detaljer

Anonymkode: 7f679...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Hvis det er flere lange avsnitt så skumleser jeg en del av det. 

Anonymkode: 8854e...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.7.2024 den 9.50):

Jeg svarer bare ikke. Går ut av tråden. Hva er rart med det? 

Anonymkode: a9a51...094

Ikke meg du siterer men, hvorfor går du inn i et tråd hvis du ikke har tenkt å svare? Hvis det står godt i overskriften hva det handler om?

Anonymkode: 19304...722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke meg du siterer men, hvorfor går du inn i et tråd hvis du ikke har tenkt å svare? Hvis det står godt i overskriften hva det handler om?

Anonymkode: 19304...722

Det er ofte trådtittel ikke sier nok om hva som er skrevet i HI. Da må man inn og lese litt først og hvis det ikke er noe man gidder å lese og svare på så er det jo bare å trykke seg ut av den tråden og gå videre til neste. 

Svarer du alltid på tråder du klikker deg inn i for å lese?  

Anonymkode: 3ffab...3dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...