Gå til innhold

Fortsatt kontakt med exen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp blitt samboer med en helt fantastisk mann. Vi har det veldig flott sammen.

Han var i skilsmisse fase da vi traff hverandre. Jeg vet de har kontakt, og hun har vært veldig sein med å hente alt av hennes ting. Min betingelse var at hun skulle hente absolutt alt og bli ferdig mellom dem før jeg flyttet inn. Og de ble de så å si. Han nevner fortsatt hu etter 1 år, uansett om det er til meg eller kompiser, dukker navnet hennes opp. Det går bra det, men nå er det såpass lenge siden at hun burde sluttes å nevnes til meg hvertfall.. Men jeg veit de har litt kontakt på meldinger. Og det er å greit, så lenge han er ærlig på det. Og de ikke treffes hele tia osv. De har møttes tilfeldig på gata osv, og det gjør ingenting. 

Men flere ganger har jeg lagt merke til at han informerer hu endel på meldinger om forskjellige ting som han har opplevd osv. Som jeg har tatt opp med han, og jeg sier at jeg ser ikke helt greia med at han skal informere hu om hva han opplever og ser osv. Da får jeg beskjed om at jeg er sjalu. Å det er jeg ikke. Men jeg har sagt det jeg mener til han. Hu hadde lagt han til på snap for en stund siden, men da hadde hu sagt at han ikke skulle legge ut historie med meg på, for det ville ikke hu se. Å da sa jeg det til han, at han kan slette hu der, at jeg ikke syns hu ska drive å sjefen over hva han kan å ikke kan legge ut. Det har hun ikke noe rett til lengere. Og han har sletta hu nå sa han. 

Jeg har hatt en rar følse på det der, så jeg sneik (ja jeg veit det er stygt gjort... Men magefølsen sier noe annet) meg inne på snap til han, å der ser jeg at han har ikke sletta hu. Å han har lagra et bilde av hu som hu sendte av seg selv (påkledd i senga) å skreiv "kom å kos meg meg". Jeg har ikke nevnt noe til han, pga jeg veit det er dårlig gjort å snoke... Han har å skriv til hu at han skulle ønske hun var der da han satt ute aleine (før jeg flyttet inn)... 

 

Jeg har lyst, men har ikke lyst til å ta dette opp med han. Jeg er veldig dårlig på konfrontasjoner, og blir veldig usikker... 

Hva bør jeg gjøre? Og hvordan bør jeg gå fram hvis jeg skulle mote meg opp til å ta dette opp med han? 

Anonymkode: 584ae...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenkte det var barn inne i bildet og derfor kontakt, naturligvis. 

Jeg og eks har barn sammen og har selvfølgelig mye god kontakt rundt barna, men aldri i verden om jeg eller han vet noe særlig om hverandres liv ellers. Vi har kun kontakt via sms eller at vi ringer, og følger ikke hverandre på sosiale medier. Det kan virke som en av dem ikke er helt ferdig, og har stort behov for "kontroll" på den andres liv fortsatt. Her er ikke navlestrengen kuttet, og det vil nok på sikt skape usikkerhet hos deg. 

Anonymkode: 8dccc...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tenkte det var barn inne i bildet og derfor kontakt, naturligvis. 

Jeg og eks har barn sammen og har selvfølgelig mye god kontakt rundt barna, men aldri i verden om jeg eller han vet noe særlig om hverandres liv ellers. Vi har kun kontakt via sms eller at vi ringer, og følger ikke hverandre på sosiale medier. Det kan virke som en av dem ikke er helt ferdig, og har stort behov for "kontroll" på den andres liv fortsatt. Her er ikke navlestrengen kuttet, og det vil nok på sikt skape usikkerhet hos deg. 

Anonymkode: 8dccc...36a

Nei, de har ingen unger sammen. 

Å det har jeg å sagt, at det er jo ikke noe som helst grunn til at dere har kontakt lengere.. Men, som han er, så er han veldig snill mot alle, å vil de beste for alle. Så han vil ikke at hun skal være sinna, han vil de ska være venner med en gang det ble over med de to.. Å det har jeg sagt det det skal mye til.. Kjenner ingen som går fra å være gift til gode venner på dagen.. 

 

Anonymkode: 584ae...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg har nettopp blitt samboer med en helt fantastisk mann. Vi har det veldig flott sammen.

Han var i skilsmisse fase da vi traff hverandre. Jeg vet de har kontakt, og hun har vært veldig sein med å hente alt av hennes ting. Min betingelse var at hun skulle hente absolutt alt og bli ferdig mellom dem før jeg flyttet inn. Og de ble de så å si. Han nevner fortsatt hu etter 1 år, uansett om det er til meg eller kompiser, dukker navnet hennes opp. Det går bra det, men nå er det såpass lenge siden at hun burde sluttes å nevnes til meg hvertfall.. Men jeg veit de har litt kontakt på meldinger. Og det er å greit, så lenge han er ærlig på det. Og de ikke treffes hele tia osv. De har møttes tilfeldig på gata osv, og det gjør ingenting. 

Men flere ganger har jeg lagt merke til at han informerer hu endel på meldinger om forskjellige ting som han har opplevd osv. Som jeg har tatt opp med han, og jeg sier at jeg ser ikke helt greia med at han skal informere hu om hva han opplever og ser osv. Da får jeg beskjed om at jeg er sjalu. Å det er jeg ikke. Men jeg har sagt det jeg mener til han. Hu hadde lagt han til på snap for en stund siden, men da hadde hu sagt at han ikke skulle legge ut historie med meg på, for det ville ikke hu se. Å da sa jeg det til han, at han kan slette hu der, at jeg ikke syns hu ska drive å sjefen over hva han kan å ikke kan legge ut. Det har hun ikke noe rett til lengere. Og han har sletta hu nå sa han. 

Jeg har hatt en rar følse på det der, så jeg sneik (ja jeg veit det er stygt gjort... Men magefølsen sier noe annet) meg inne på snap til han, å der ser jeg at han har ikke sletta hu. Å han har lagra et bilde av hu som hu sendte av seg selv (påkledd i senga) å skreiv "kom å kos meg meg". Jeg har ikke nevnt noe til han, pga jeg veit det er dårlig gjort å snoke... Han har å skriv til hu at han skulle ønske hun var der da han satt ute aleine (før jeg flyttet inn)... 

 

Jeg har lyst, men har ikke lyst til å ta dette opp med han. Jeg er veldig dårlig på konfrontasjoner, og blir veldig usikker... 

Hva bør jeg gjøre? Og hvordan bør jeg gå fram hvis jeg skulle mote meg opp til å ta dette opp med han? 

Anonymkode: 584ae...61c

Da sier magefølelsen din veldig riktig at grenser må settes for at han skal ha kontakt med eksen sin. Er han sammen med deg skal han ikke få slike snaps eller meldinger av henne hvor dem oppfordrer til kos og affære.

Du er jo sjalu, og det har du all grunn til å være fordi han legger opp til det.

Det du burde gjøre er å utrykke at du ikke er komfortabel med den kontakten han har med eksen sin, og spør om han kan bevise at hun er slettet fra snap. Hvis han roter med telefon lenge eller lager et nummer ut av det synes jeg du skal bare være ærlig å si du har sendt bilde som er lagret og meldingene mellom dem. Og si nå har han sjansen til å legge alle korta på bordet hvis han er glad i deg.

Hvis han snur det over på deg og gaslighter deg til å tro du har gjort noe galt synes jeg helt ærlig at du skal stå sterk og si at dette ønsker du ikke i et forhold og da kan eksen hans bare få han tilbake.

For det du gjør nå er å godta alt for mye enn det du nødvendigvis trenger, det er greit man ikke skal kontrollere og være åpen for å ha forskjellig venner men dette her har jo gått langt over grensa. Du har jo tillatt at han kjører over deg.

Opp med nesa, og gro baller som han tydeligvis ikke har.

Du har andre fine menn som venter på deg og er lojal og respekterer deg!

Anonymkode: 726d6...468

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da sier magefølelsen din veldig riktig at grenser må settes for at han skal ha kontakt med eksen sin. Er han sammen med deg skal han ikke få slike snaps eller meldinger av henne hvor dem oppfordrer til kos og affære.

Du er jo sjalu, og det har du all grunn til å være fordi han legger opp til det.

Det du burde gjøre er å utrykke at du ikke er komfortabel med den kontakten han har med eksen sin, og spør om han kan bevise at hun er slettet fra snap. Hvis han roter med telefon lenge eller lager et nummer ut av det synes jeg du skal bare være ærlig å si du har sendt bilde som er lagret og meldingene mellom dem. Og si nå har han sjansen til å legge alle korta på bordet hvis han er glad i deg.

Hvis han snur det over på deg og gaslighter deg til å tro du har gjort noe galt synes jeg helt ærlig at du skal stå sterk og si at dette ønsker du ikke i et forhold og da kan eksen hans bare få han tilbake.

For det du gjør nå er å godta alt for mye enn det du nødvendigvis trenger, det er greit man ikke skal kontrollere og være åpen for å ha forskjellig venner men dette her har jo gått langt over grensa. Du har jo tillatt at han kjører over deg.

Opp med nesa, og gro baller som han tydeligvis ikke har.

Du har andre fine menn som venter på deg og er lojal og respekterer deg!

Anonymkode: 726d6...468

Sett bilde** skulle det står ikke sendt.

Anonymkode: 726d6...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Da sier magefølelsen din veldig riktig at grenser må settes for at han skal ha kontakt med eksen sin. Er han sammen med deg skal han ikke få slike snaps eller meldinger av henne hvor dem oppfordrer til kos og affære.

Du er jo sjalu, og det har du all grunn til å være fordi han legger opp til det.

Det du burde gjøre er å utrykke at du ikke er komfortabel med den kontakten han har med eksen sin, og spør om han kan bevise at hun er slettet fra snap. Hvis han roter med telefon lenge eller lager et nummer ut av det synes jeg du skal bare være ærlig å si du har sendt bilde som er lagret og meldingene mellom dem. Og si nå har han sjansen til å legge alle korta på bordet hvis han er glad i deg.

Hvis han snur det over på deg og gaslighter deg til å tro du har gjort noe galt synes jeg helt ærlig at du skal stå sterk og si at dette ønsker du ikke i et forhold og da kan eksen hans bare få han tilbake.

For det du gjør nå er å godta alt for mye enn det du nødvendigvis trenger, det er greit man ikke skal kontrollere og være åpen for å ha forskjellig venner men dette her har jo gått langt over grensa. Du har jo tillatt at han kjører over deg.

Opp med nesa, og gro baller som han tydeligvis ikke har.

Du har andre fine menn som venter på deg og er lojal og respekterer deg!

Anonymkode: 726d6...468

Der traff du ei nerve kjente jeg, ble skikkelig sår når du skreiv det.... 

Jeg har desverre hatt et forhold for over 12 år siden, som jeg ble bare dratt ned i søla, jeg var ingenting, jeg var en liten edderkopp som min x tråkka på så fælt.. Å det sitter så lenge i.. Derfor er jeg veldig nervøs for å ta opp slike ting nå. Men jeg har vokst meg sterk, å vært aleine i 12 år, så jeg burde ha lært... Jeg må slutte å godta ting som jeg ikke fortjener 😪

Jeg kan se om jeg klarer å få det i meg i å spørre om han har snakka med xn sin i det siste, å se hva han sier, å ta det derfra kanskje. 

Tusen takk for at du sa det på den måten du gjorde ❤️ det setter jeg veldig pris på.. 

Anonymkode: 584ae...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bra du har fått noen gode svar her, jeg kommer til å være litt mer direkte:

Han er ikke over eksen sin. Hadde eksen hans sagt «kom tilbake, jeg savner deg», så hadde han gjort det. 
 

At han har lagret et sånt bilde av hu, sier litt om hva snappingen deres innebærer. De sender nok nudes her og der, og han er nok 99% sikkert emosjonelt utro med henne. 
 

Dette er vondt, og jeg føler med deg. ❤️Du fortjener en som har øynene kun for deg! Det har ikke denne mannen..

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CUSHION skrev (10 minutter siden):

Det er bra du har fått noen gode svar her, jeg kommer til å være litt mer direkte:

Han er ikke over eksen sin. Hadde eksen hans sagt «kom tilbake, jeg savner deg», så hadde han gjort det. 
 

At han har lagret et sånt bilde av hu, sier litt om hva snappingen deres innebærer. De sender nok nudes her og der, og han er nok 99% sikkert emosjonelt utro med henne. 
 

Dette er vondt, og jeg føler med deg. ❤️Du fortjener en som har øynene kun for deg! Det har ikke denne mannen..

Ærlig å brutalt, vondt men.. 

Det gjør vondt ja... Det er veldig lite hyggelig... Spesielt da jeg nettopp har flyttet inn hitt å.. Bare to uker siden. Jeg får tørre å prate med han om detta der idag, så får vi se hva han sier 🙄

Takk.. ❤️

Anonymkode: 584ae...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg ts, fikk du pratet med han? ❤️

Anonymkode: 214d7...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du åpnet hovedinnlegget med å si at han er en fantastisk mann og at dere har det helt flott sammen.

Og så kommer det frem at han er en mann som mest trolig lyver til deg, som ønsker å holde kontakten med sin eks privat uten at du skal vite om det, en mann som alt tyder på ikke er ferdig med eksen. Han snakker om sin eks i alle mulige sammenhenger, og med det viser han veldig tydelig at det er hun som ligger fremst i tankene hans. Når han opplever noe føler han stadig behov for å fortelle det til eksen.

Og når du reagerer anklager han deg for å være sjalu.

Så påstår han at han har slettet kontakten med henne - mens han i realiteten fremdeles deler ting med henne, selv om hun sender bilder av seg selv i sengen hvor hun ber ham komme og kose med henne.

Denne mannen hadde jeg ikke kastet bort mer tid på, selv om jeg akkurat hadde flyttet inn.

Forstår dette er vondt for deg, Ts, men den mannen der viser at han ikke er over sin eks enda, og han viser at han er en du ikke kan stole på, for han sier en ting og gjør noe helt annet.

Du fortjener langt bedre, så å flytte igjen er langt mindre pris å betale enn å kaste bort år av livet ditt fremover sammen med en slik mann.

❤️

Anonymkode: e2ffb...25d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

❤️

Endret av ZarahSweet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei, de har ingen unger sammen. 

Å det har jeg å sagt, at det er jo ikke noe som helst grunn til at dere har kontakt lengere.. Men, som han er, så er han veldig snill mot alle, å vil de beste for alle. Så han vil ikke at hun skal være sinna, han vil de ska være venner med en gang det ble over med de to.. Å det har jeg sagt det det skal mye til.. Kjenner ingen som går fra å være gift til gode venner på dagen.. 

 

Anonymkode: 584ae...61c

Men, er han så snill mot deg da? Har tar hensyn til hennes følelser og ikke dine. 

Anonymkode: 8dccc...36a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ex meg her og ex meg der , som mange sier.  Spørsmålet er jo om man har barn sammen

Anonymkode: 3979b...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Men, er han så snill mot deg da? Har tar hensyn til hennes følelser og ikke dine. 

Anonymkode: 8dccc...36a

Ja, han er snill mot meg. Han gjør alt for meg, å passer på at jeg har det bra, han deler livet sitt med meg. Tar meg med på ting som han vil at jeg ska være med på, å han blir med på ting jeg vil han skal være med på. 

Anonymkode: 584ae...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle som lurer.  Og tusen takk for alle fine og ærlige svar jeg har fått, på godt og vondt ❤️

Jeg snakket med han i går, var helt ærlig med han, spurte om han hadde slettet henne fra snapchat, og han sa at hu har blokkert han. Jeg spurte om å få se det, å da sa han at hun lå på han sin. Jeg tok opp dette med bilde han hadde lagret da han gikk inn på hu, der stod det at hun hadde lagret bilde av seg selv (inne på snap når man trykker på bilde så blir det lagret, å da står det hvem som har lagret det). Bilde var forresten sendt så å rett etter vi ble sammen. Jeg spurte om han kunne slette hu der, da jeg ikke liker at han skulle ha hun. Han blokkerte henne når jeg så på. Vi snakket også om hva jeg mener og føler når det gjelder hun. Han kan godt snakke med hu når han treffer hu på gata eller noe slikt, men å drive å være venner med å være med hu, å henge med hu, det er ikke greit! Jeg sa å at han er nødt å være helt ærlig med meg, om hvis han treffer hu, eller om hun ringer eller hva det skulle være. Han har ikke hu på facebook heller. 

Jeg er veldig godtroende, og jeg har det jævli bra med han her, så jeg vil gi han og meg en sjanse. ❤️ Jeg er veldig glad i han ❤️

Anonymkode: 584ae...61c

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ZarahSweet skrev (10 timer siden):

❤️

❤️

Anonymkode: 584ae...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvordan går det med deg ts, fikk du pratet med han? ❤️

Anonymkode: 214d7...db4

Skrev et felles svar, så får du lese der ❤️

Anonymkode: 584ae...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Å det har jeg å sagt, at det er jo ikke noe som helst grunn til at dere har kontakt lengere.. Men, som han er, så er han veldig snill mot alle, å vil de beste for alle.

Anonymkode: 584ae...61c

Sliter veldig med å se at det å ønske og være snill mot alle skulle være negativt.

Om det er noen grunn at de skal ha kontakt kommer jo helt an på forholdet mellom de to. Jeg er fortsatt venner med min eks. Vi valgte å gå fra hverandre fordi parforholdet ikke fungerte lenger, ikke fordi vi hatet hverandre. Og skulle gå no-contact og blokkere hadde føltes veldig unaturlig. Ikke at vi henger sammen ofte, men det hender vi utveksler en melding eller to, eller tar en lunsj om vi skulle være i samme by. Min nåværende partner har heldigvis ikke noe problem med det.

Alle får ha sine grenser for hva de synes er greit, men for meg så virker dette ganske smålig og du høres sjalu og kontrollerende ut. 

Anonymkode: ae346...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Sliter veldig med å se at det å ønske og være snill mot alle skulle være negativt.

Om det er noen grunn at de skal ha kontakt kommer jo helt an på forholdet mellom de to. Jeg er fortsatt venner med min eks. Vi valgte å gå fra hverandre fordi parforholdet ikke fungerte lenger, ikke fordi vi hatet hverandre. Og skulle gå no-contact og blokkere hadde føltes veldig unaturlig. Ikke at vi henger sammen ofte, men det hender vi utveksler en melding eller to, eller tar en lunsj om vi skulle være i samme by. Min nåværende partner har heldigvis ikke noe problem med det.

Alle får ha sine grenser for hva de synes er greit, men for meg så virker dette ganske smålig og du høres sjalu og kontrollerende ut. 

Anonymkode: ae346...e21

Har ikke skrivd at det er en negativ greie, men var at det var bilde av hans x som var en greie. Hadde du syntes det var greit om din kjæreste hadde lagret bilder som hun/han hadde fått mens dere var sammen, at han/hun tilbydde å komme å kose? 

Han er venn med en annen x, og det er helt greit. For der vet jeg det er over for lenge siden, hun har jeg møtt og liker hun godt. Så det er ikke snakk om å være kontrollerende her. 

Jeg er venn med min x, men snakker ikke med de hele tiden, kanskje en gang hvert halv år, men aldri om jeg kunne tenke meg å lagre noe slike bilder av han hvis jeg hadde fått det. Å hvis jeg hadde fått det, hadde jeg sletta han. For da jeg et i et forhold, så skal og vil jeg ikke ha sånne bilder av noen andre. 

Anonymkode: 584ae...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei ☹️ Han er ikke fantastisk mot deg. 

Jeg forstår det er uhyre vondt å høre, men han har faktisk satt sin eks over deg. Han har vært mer redd for å miste kontakten med henne enn redd for å miste forholdet med deg. Hun betyr mer for han enn deg. Han har ikke hatt problemer med å lyve til deg. Føre deg bak lyset. Være emosjonell utro. Og så tidlig i forholdet 💔

Det er virkelig ingenting å bygge på. Ingen, overhode ingen som virkelig elsker kjæresten sin gjør slikt. De setter partneren sin og forholdet først. Da vet man at personen behandler deg godt, også fremover i tid. 

Dette er et så stort rødt flagg man bare får det. Er du ikke mer verdt? Din helse, din livskvalitet og din fremtid? 

Man skal ikke trenge å fortelle partneren sin at dette er galt, at han må slutte og blokkere henne. Han vet det veldig godt. Det er nærmest garantert at han vil fortsette å lyve til deg, ikke sette deg først og ikke gi forholdet og deg den respekten den skal ha. 

Det er hjerteskjærende å lese at du har vansker med å gå så tidlig i forholdet hvor han har sveket deg så mye på kort tid ❤️ Gå nå, sett deg selv først, sørg i en periode og finn heller en som setter deg først. Eller lev et urolig liv som kan ødelegge helsen din, selvrespekten, livskvaliteten osv. Please gå. 

Anonymkode: df9ed...7f0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...