Gå til innhold

Gjør jobben meg syk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!
Som barn har jeg vokst opp i et hjem med omsorgssvikt, hvor jeg har blitt utsatt for 2-3 ganske traumatiske voldshendelser i hjemmet. Det har egentlig ikke plaget meg noe særlig de siste årene, men jeg har begynt å jobbe på en lukket avdeling for rus og psykiatri, hvor jeg til tider kan bli utsatt for vold. Jeg går derfor konstant med høye skuldre, ser meg over skulderen og er generelt litt engstelig på jobb. Etter at jeg begynte å jobbe der, har den fysiske formen blitt mye dårligere. Jeg opplever meg selv som kronisk utmattet, og lurer på om det kan være at jeg egentlig ripper opp i ubehandlede traumer, uten at jeg har de klassiske symptomene på PTSD..? 

Jeg trenger ikke kommentarer på at jobben ikke er helt ideel, for det har jeg selvfølgelig skjønt. Jeg visste ikke helt hva jeg gikk til når jeg begynte, og derfor har jeg valgt å gi det en sjans. Om det er derfor jeg blir så fysisk dårlig, kommer jeg selvfølgelig til å slutte. 

Anonymkode: 9a810...2fc

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror det blir feil å si at det er jobben som gjør deg syk, det er oppveksten din som har skadet deg. 

Jobben din bare… pirker rundt i et sår som ikke er grodd.

Anonymkode: e3899...9e0

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Man kan bli retraumatisert ja. 

Anonymkode: 8a166...7ea

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror det blir feil å si at det er jobben som gjør deg syk, det er oppveksten din som har skadet deg. 

Jobben din bare… pirker rundt i et sår som ikke er grodd.

Anonymkode: e3899...9e0

Ja, litt dårlig formulert av meg - lurte mer på om jobben kan være grunnen til at jeg føler meg så ekstremt utmattet nå, nettopp fordi det pirker rundt i et sår som ikke er grodd, som du sier..😔

Anonymkode: 9a810...2fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...