Gå til innhold

Burde kvinner objektivisere menn mer enn de gjør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det kommer in her tråd etter tråd der spørsmål er stilt hva kvinner tenner på når det gjelder menn. Bla. om de tenner på å det spruter ut av penis osv. Ofte er konsensus i disse tråder om å kvinner ikke tenner på det tråden handler om. 
 

Så da spør jeg oppriktig, hva er det kvinner tenner seksuelt med menn og burde kvinner objektivisere menn mer enn de gjør — eller er kvinner ikke kapable å objektivisere menn og kvinner seksuelt — derfor har vi dette evige frustrasjon moment og lite forståelse på å menn objektiviserer kvinner?

 

Er dere kvinner kapable å objektivisere andre mennesker seksuelt?

Anonymkode: 57d67...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kommer in her tråd etter tråd der spørsmål er stilt hva kvinner tenner på når det gjelder menn. Bla. om de tenner på å det spruter ut av penis osv. Ofte er konsensus i disse tråder om å kvinner ikke tenner på det tråden handler om. 
 

Så da spør jeg oppriktig, hva er det kvinner tenner seksuelt med menn og burde kvinner objektivisere menn mer enn de gjør — eller er kvinner ikke kapable å objektivisere menn og kvinner seksuelt — derfor har vi dette evige frustrasjon moment og lite forståelse på å menn objektiviserer kvinner?

 

Er dere kvinner kapable å objektivisere andre mennesker seksuelt?

Anonymkode: 57d67...20c

Kvinner objektiviserer menn mer enn du tror, men de snakker ikke høyt om det på et offentlig forum. Det blir en prat de har med veninner.

Endret av askjiir
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner kan objektivisere. Burde alle gjøre det, eller gjøre det mer? Nei.

Er sikkert noen som liker å bli sett på og behandlet på den måten (uavhengig av kjønn), de om det. Det betyr ikke at det generelt sett er greit. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kvinner gjør det sikkert. Og de burde slutte, det samme med mennene som gjør det om kvinner

Anonymkode: f91b5...36b

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det kommer in her tråd etter tråd der spørsmål er stilt hva kvinner tenner på når det gjelder menn. Bla. om de tenner på å det spruter ut av penis osv. Ofte er konsensus i disse tråder om å kvinner ikke tenner på det tråden handler om. 
 

Så da spør jeg oppriktig, hva er det kvinner tenner seksuelt med menn og burde kvinner objektivisere menn mer enn de gjør — eller er kvinner ikke kapable å objektivisere menn og kvinner seksuelt — derfor har vi dette evige frustrasjon moment og lite forståelse på å menn objektiviserer kvinner?

 

Er dere kvinner kapable å objektivisere andre mennesker seksuelt?

Anonymkode: 57d67...20c

Menn ser på kvinner som sex-objekter.

Kvinner ser på menn som suksess-objekter.

Begge kjønn objektifiserer over en lav sko.

Anonymkode: 0c002...c72

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Menn ser på kvinner som sex-objekter.

Kvinner ser på menn som suksess-objekter.

Begge kjønn objektifiserer over en lav sko.

Anonymkode: 0c002...c72

Hva mener du med å kvinner ser på menn som suksess-objekter?

Anonymkode: 57d67...20c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen kvinner gjør det sikkert. Og de burde slutte, det samme med mennene som gjør det om kvinner

Anonymkode: f91b5...36b

Hvorfor burde de slutte med det og hva er galt med å objektivisere andre mennesker? 
 

Første mann ser på en eventuell ny partner er utseende og det bestemmer om man ønsker mer. En fin personlighet er ofte en bonus. Men når det er sagt å da kan et vakkert menneske ha frastøtende personlighet. Dog, som mange vet, slipper vakre mennesker unna med mye rart, selvom de er søppel mennesker. 

Anonymkode: 57d67...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det burde vi ikke. For objektifiseringen av kvinner er en uting, som skader oss mer enn det gir. 

Kvinner er tent på menn, men dere bør være glade for at dere ikke er like utsatt. Selv om det er en del som er. 

Jeg kjenner en som ble klasket på rompa på jobb av en kvinne og han likte det ikke. 

Anonymkode: 9a763...a5a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Menn ser på kvinner som sex-objekter.

Kvinner ser på menn som suksess-objekter.

Begge kjønn objektifiserer over en lav sko.

Anonymkode: 0c002...c72

Vi ser vel heller på menn som potensielle kjærlighets- objekter når vi er single. Når vi finner den vi elsker er han på ingen måte et rent praktisk eller rent seksuelt objekt for oss, men det individet vi elsker helt personlig. 

Fy søren så slemt av oss! 😅

Begge kjønn har naturligvis en del faktorer vi vektlegger ja.

Vi kvinner synes som regel ikke det er det minste hyggelig å bli betraktet som sexobjekter. Å bli ansett som sexy av en person som også liker deg utover å anse deg som en ting til tilfredsstillelse, slik kvinner gjør ovenfor menn, det er betydelig hyggeligere. Det å bli ansett som sexy er riktig så hyggelig når dette er gjensidig og man ikke bare er et hvilket som helst "hull". 

Jeg må vedkjenne at jeg ikke en eneste gang har ansett en mann som et suksess- objekt, og vet ikke engang helt hva du legger i den påstanden. Jeg har falt for menn, eller ikke. De måtte selvfølgelig ha noen kvaliteter for at jeg skulle falle for dem. Personlige kvaliteter først og fremst. 

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg objektivisere menn rett som det er🤭Spesielt på trening, jeg tenner veldig på muskler og hvor tungt de løfter. Da ser jeg for meg hvordan de kan løfte meg i forskjellige stillinger.

Jeg elsker når de spruter og stønner samtidig osv, men nå er nok ikke dette riktig tråd for denne type snakk.

Men ja - jeg synes at flere kvinner burde begynne å gjøre det:) Hvorfor skal vi la oss objektivisere, bli brukt for sex og være desp på oppmerksomhet fra mannfolk? Vi ser kun på mannfolk med kjærlighet i øya.

Det er på tide å bruke de tilbake, ta tilbake kontrollen over følelser og slutte å sette mannfolka «on a pedestal». 

Anonymkode: ce419...b29

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Vi er bedre enn det. Og burde fortsette å være det. Dessverre.

Anonymkode: 5e47f...a83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

 

Er dere kvinner kapable å objektivisere andre mennesker seksuelt?

Anonymkode: 57d67...20c

Ja, men vi har ikke behov for å skryte av det og si det høyt slik som menn har. Er totalt uinteressant.

Anonymkode: 4cbb7...5d6

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn i kanaler hvor det er mye unge jenter sent i tenårene eller i 20 årene som f.eks. tiktok eller tumblr så får du se massevis av objektivisering av menn i form av "edits" av kjekke kjendiser.

Anonymkode: 6ac4b...56a

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, vi objektiviserer menn, men vi føler ikke for å dele det med vedkommende eller verden. Mens menn liker å snakke med andre menn om hvem de runker til.

Anonymkode: dc341...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva mener du med å kvinner ser på menn som suksess-objekter?

Anonymkode: 57d67...20c

Menns attraktivitet baseres i stor grad på sosioøkonomisk status. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Objektivisering er en ide som eneste funksjon er å tåkelegge menneskelig atferd.
Vi er alle egoistiske vesener så i ytterste forståelse så vil all interaksjon med omverdenen være mot "objekter", ekte altruisme finnes ikke så da vil objektivisering forbli irrelevant.  


Da har vi bedre ord slik som mengden empati ovenfor annet individ.  

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det kommer in her tråd etter tråd der spørsmål er stilt hva kvinner tenner på når det gjelder menn. Bla. om de tenner på å det spruter ut av penis osv. Ofte er konsensus i disse tråder om å kvinner ikke tenner på det tråden handler om. 
 

Så da spør jeg oppriktig, hva er det kvinner tenner seksuelt med menn og burde kvinner objektivisere menn mer enn de gjør — eller er kvinner ikke kapable å objektivisere menn og kvinner seksuelt — derfor har vi dette evige frustrasjon moment og lite forståelse på å menn objektiviserer kvinner?

 

Er dere kvinner kapable å objektivisere andre mennesker seksuelt?

Anonymkode: 57d67...20c

Orker ikke bruke så mye energi på menn. En mann som går der. Wow. Det har jeg aldri sett før liksom. Hva skal jeg tenke da liksom? Bruker sikkert for mye energi på å kontrollere siklingen min til at jeg kan bruke hjernen. Da er det kun mus som brøler og herjer med meg. Og sa må jeg være litt streng. Nei mus! Ikke nå. 

Anonymkode: 887c4...391

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Joda, vi objektiviserer menn, men vi føler ikke for å dele det med vedkommende eller verden. Mens menn liker å snakke med andre menn om hvem de runker til.

Anonymkode: dc341...fed

Høres ut som dere skammer dere — og hvis det er tilfelle — hvorfor?

Anonymkode: 57d67...20c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Høres ut som dere skammer dere — og hvis det er tilfelle — hvorfor?

Anonymkode: 57d67...20c

Sorry det er nok ikke grunnen. 

Anonymkode: 887c4...391

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (33 minutter siden):

Menns attraktivitet baseres i stor grad på sosioøkonomisk status. 

Jepp. Selvtillit og høy sosioøkonomisk status er de to store på listen, i følge forskningen. Det ene er indikator for suksess, det andre er et direkte resultat av suksess.

Anonymkode: 0c002...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...