AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #1 Skrevet 11. juli 2024 Er det flere som får nye føflekker hvert år(sommer)? Og er det alltid en indikasjon på at det er noe farlig? Anonymkode: 4b2be...e3d
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #2 Skrevet 11. juli 2024 Jeg har fått noe jeg trodde var føflekker og dro til hudlege, han sa det ikke var ekte føflekker, men at de heller ikke var farlig. De kunne fjernes ved å skrape de vekk hvis de var til sjenanse, men jeg lot de være siden de er på steder som ikke synes så godt. Anonymkode: 3738f...586
svartkatt Skrevet 11. juli 2024 #3 Skrevet 11. juli 2024 Tja... Noen vil jeg heller si er mer som fregner.. kan være usynlige eller svake som blir mer synlige i sola. Eller at de dukker opp etter kraftig solbrenthet. Hvertfall har jeg fått solfregner på skuldrene selv for et par år siden.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #4 Skrevet 11. juli 2024 Alle i slekta mi har fått mange nye føflekker med årene. Ingen har hatt kreft. Anonymkode: ba7fc...a86 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #5 Skrevet 11. juli 2024 Det er helt normalt å få nye føflekker. Jeg får det gjennom hele året. Anonymkode: c3bd5...c8d 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #6 Skrevet 11. juli 2024 Hørte en gang at når man blir eldre enn 40 så får man ingen flere nye føflekker. Det stemmer ikke på meg i hvertfall. Er over 50 og får bare fler og fler 😬 Anonymkode: 39955...0c2 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #7 Skrevet 11. juli 2024 Føflekker oppstår gjerne spesielt på områder på kroppen som eksponeres for mye sol, og du kan nok se at du får flere føflekker jo mer du er ute i solen. Du kan likevel også få føflekker på områder som er mer gjemt, og ikke nødvendigvis eksponeres for sol, slik som mellom tærne, under neglene, i hodebunnen eller armhulen, og på kjønnsorganene. https://www.volvat.no/tjenester/hudlege/foflekk/ Anonymkode: 340c8...7d9
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #8 Skrevet 11. juli 2024 svartkatt skrev (9 timer siden): Tja... Noen vil jeg heller si er mer som fregner.. kan være usynlige eller svake som blir mer synlige i sola. Eller at de dukker opp etter kraftig solbrenthet. Hvertfall har jeg fått solfregner på skuldrene selv for et par år siden. Ja, det lurer jeg og på 😅 har nemlig en ved øre, kan for all del være en fregne ja. Men er det normalt og få fregner da? Jeg har jo ingen fregner ellers. Pleier du og få dem? Anonymkode: 4b2be...e3d
svartkatt Skrevet 12. juli 2024 #9 Skrevet 12. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja, det lurer jeg og på 😅 har nemlig en ved øre, kan for all del være en fregne ja. Men er det normalt og få fregner da? Jeg har jo ingen fregner ellers. Pleier du og få dem? Anonymkode: 4b2be...e3d Er vel kanskje ikke normalt.. mulig det kalles pigmentflekker? Men det er vel mer eller mindre samme greia. Har ikke undersøkt det 😇 Tror bare jeg har fått de på skuldrene for et par år siden etter at jeg ble skikkelig solbrent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå