AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #1 Skrevet 11. juli 2024 Jeg vurderer å prøve menstruser til å ha på natten; men lurer på noen ting. Hvor mange par pleier folk å ha og vasker man det med vanlige klær? Hvis det skal brukes på natt så regner jeg med at det er som undertøy flest og man bytter hver kveld. Anonymkode: ff0c9...cbd 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #2 Skrevet 11. juli 2024 Spør liksågodt om en ting til. Dere som bruker menskopp, kjøpte dere bare en egen kjele til å koke den i? Hva ja, brukt eller ny kjele? Anonymkode: ff0c9...cbd 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #3 Skrevet 11. juli 2024 Jeg har mensen 1-3 dager bare. Har 4 par mensentruser, holder i massevis. En mensentruse har holdbarhet på 5 tamponger. Anonymkode: 81b2c...f04
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #4 Skrevet 11. juli 2024 Jeg vet ikke hvor mange par jeg har. Kanskje 10. Samler de i en tøypose og kokvasker de sammen med annet undertøy og håndklær. Ingenting har luktet gammal mens enda. Anonymkode: 7aae6...407
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #5 Skrevet 11. juli 2024 Jeg har brukt dem med menskopp, kun for å fange opp eventuell lekkasje. Menskopp trenger ikke å kokes. Legg den i eddikvann etter bruk over natta, så er den fin. Hydrogenperoksid hvis den blir misfarget. Anonymkode: a328e...b3c 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #6 Skrevet 11. juli 2024 Jeg har 7-8 stykker, det holder akkurat til mitt bruk, jeg blør i 4-5 dager. Skyller dem, og vasker så på 40 grader sammen med annet tøy. Innimellom vasker jeg alle på 60 grader. Anonymkode: 42595...5f0
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #7 Skrevet 11. juli 2024 Takk for tips. Jeg forsøker meg på en og så kjøper jeg flere hvis jeg liker det. Får kjøpe en i måneden til jeg har nok for en uke og kan droppe bind. Anonymkode: ff0c9...cbd
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #8 Skrevet 11. juli 2024 Jeg investerte og kjøpte fire med en gang, da slipper jeg å bruke bind de første og verste dagene, skal også kjøpe et par til for lettere blødning. Anonymkode: 81219...d77
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #9 Skrevet 11. juli 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Takk for tips. Jeg forsøker meg på en og så kjøper jeg flere hvis jeg liker det. Får kjøpe en i måneden til jeg har nok for en uke og kan droppe bind. Anonymkode: ff0c9...cbd bare et tips, om du blør en del kjøp de som har forlenget kile. Den beskytter mye lengre bakover enn de andre, noe som er en fordel når man ligger. Jeg bruker lindex sine boxere. Anonymkode: 5b3f2...f96
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #10 Skrevet 11. juli 2024 Husker ikke helt hvor mange jeg har, men har over tid kjøpt de jeg trenger for en hel menstruasjon, så jeg slipper å vaske underveis. Skyller i kaldt vann etter bruk for å få ut mesteparten av blodet, og vasker dem på 60 grader sammen med annet undertøy etter hvert. Viktig at man ikke bruker skyllemiddel. Syns forresten menstruser er utrolig befriende å bruke, både dag og natt. Har tidligere brukt både tamponger, bind og menskopp, men syns menstruser alt i alt er det beste alternativet. Sykt digg å bare ta på en truse om morgenen og så ikke deale noe mer med mensen før jeg skifter truse på kvelden. Anonymkode: d2ae2...cae
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #11 Skrevet 11. juli 2024 Når jeg brukte menskopp kokte jeg den i vanlig kjele. Det er jo kokende vann + kjelen blir kjørt i oppvaskmaskin etterpå. Noen vil vel synes det er ekkelt men jeg syns noe annet er hysteri skal jeg være ærlig.. Hadde en visst bakteriene man har på hånden bare etter å ha vært en tur på butikken eller på kollektivtransport så er det å koke en menskopp i en kjele ikke noe i forhold........ Anonymkode: e14f0...3b2 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #12 Skrevet 11. juli 2024 Jeg har egen liten kjele til menskoppen, sikkert helt unødvendig, men er sånn bitteliten man brukte til å smelte smør og sånn før, den brukes bare til det for den er ubrukelig til alt annet. Har 8 menstruser tror jeg, har de med forlenget kile (bokser fra lindex), og høy beskyttelse. Jobber i helse så på heavy dager har jeg dobbelbeskyttelse med kopp og menstruse da man ikke alltid får gått på do i løpet av vakten. Og jeg har fort mensen i 5-6 dager. 😅 Trenger ikke disse på første/siste dag da. Anonymkode: 1bae2...941
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #13 Skrevet 11. juli 2024 Har første syklus med menstruse+menskopp, og det er utrolig befriende. Spesielt de dagene og nettene jeg blør mest. Jeg blir fort klam og sår av å gå med bind, det slipper jeg nå. Kjøpte 4 stk til å begynne med, men ser jeg trenger fler Skyller trusene i kaldt vann når jeg skifter, og vasker de på 60 grader sammen med annet undertøy. Anonymkode: 5918b...2c8
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #14 Skrevet 12. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 11.7.2024 den 20.31): Husker ikke helt hvor mange jeg har, men har over tid kjøpt de jeg trenger for en hel menstruasjon, så jeg slipper å vaske underveis. Skyller i kaldt vann etter bruk for å få ut mesteparten av blodet, og vasker dem på 60 grader sammen med annet undertøy etter hvert. Viktig at man ikke bruker skyllemiddel. Syns forresten menstruser er utrolig befriende å bruke, både dag og natt. Har tidligere brukt både tamponger, bind og menskopp, men syns menstruser alt i alt er det beste alternativet. Sykt digg å bare ta på en truse om morgenen og så ikke deale noe mer med mensen før jeg skifter truse på kvelden. Anonymkode: d2ae2...cae Blør du mye? Jeg får så vanvittig mange klumper, hvordan blir det i en truse? Anonymkode: 22c12...94d
MissSkog Skrevet 13. juli 2024 #15 Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Blør du mye? Jeg får så vanvittig mange klumper, hvordan blir det i en truse? Anonymkode: 22c12...94d Dette lurer jeg også på! Jeg er en tampongbruker, og er ikke spesielt glad i bind. I hodet mitt fungerer menstruse som å gå med samme bind en hel dag. Klarer virkelig ikke tanken på å trekke på meg en truse med et blodig bind etter at jeg har vært på do, og jeg kan jo ikke skifte truse hver gang jeg går på toalettet? Trekker virkelig alt av blod og slintrer seg inn i trusa? Den kjennes ikke fuktig, ekkel, blodig etter noen timer? Jeg blør ikke spesielt mye, men får helt frysninger av tanken likevel…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå