Gå til innhold

Mye klaging på svigermødre på dette forumet, og som regel er det kun bagateller. 


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men dere svigerdøtre er helt perfekte uten feil (ironi) På tide å gå litt inn i dere selv?

Anonymkode: 2836b...d36

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja veldig mye klaging. Veldig merkelig at disse svigerdøtrene ikke går litt i seg selv, men bare ser på andre som problemet. 

Anonymkode: b7569...f0c

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man være perfekt for å ha lov til å klage på noe?

Anonymkode: 420bb...599

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Må man være perfekt for å ha lov til å klage på noe?

Anonymkode: 420bb...599

Er det noen som er perfekt? 

Anonymkode: b7569...f0c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er sykt de ikke forstår at svigermor er blandt demmes aller nærmeste familie og gjør sitt for å skape et godt familie forhold og lar vær å skade mann og unger og svigermor på veien 

Anonymkode: e7431...6e2

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Må man være perfekt for å ha lov til å klage på noe?

Anonymkode: 420bb...599

Forsto du virkelig ikke poenget mitt? 

Anonymkode: 2836b...d36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kan jeg trøste det med at jeg er veldig glad i svigermor og svigerfar, og det er sikkert mange flere med meg, men å lage ett innlegg om det synes jeg blir litt rart. "Hei Folkens! Viste dere at jeg er kjempe glad i svigers?" 😅

Endret av Granskudd
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Bryr man seg litt for lite om familien, så er det feil. Bryr man seg litt for mye om dem, så er det også feil. Virker som om noen svigerdøtre vil bestemme alt. Og den stakkars mannen deres har ingen ting han skulle ha sagt. Må være mange unge kvinner som ikke har lært folkeskikk og normal omgang med familie hjemmefra.

Anonymkode: 01ee7...5c2

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har set alltid vært. Vanskelig å forholde seg til mennesker man ikke selv har valgt som gjerne har mye innflytelse og makt til hvordan man lever livet. 

Anonymkode: 18ff5...f36

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er det noen som er perfekt? 

Anonymkode: b7569...f0c

Nei, så derfor kan man klage så mye man ønsker.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Forsto du virkelig ikke poenget mitt? 

Anonymkode: 2836b...d36

Nei.

Anonymkode: 420bb...599

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi fikk barn husker jeg svigermor sa at hun på en måte kvidde seg litt til å bli farmor. Hun var mormor fra før og det er lettere å involvere seg uten å risikere å trø noen på tærne når en er mormor kontra farmor. Jeg har etter det vært veldig obs på relasjonen vår, og hun har fått være delaktig minst like mye som min mor. Det er nok mange av de som klager på svigermor som samtidig gjerne hadde tålt det samme av sin egen mor. 

Anonymkode: 3771f...d9c

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei, så derfor kan man klage så mye man ønsker.

Nei.

Anonymkode: 420bb...599

Du så jeg skrev ironi ?

Anonymkode: 2836b...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å møte alle med et åpent sinn, jeg er fleksibel og tåler mye fra andre. Likevel er jeg veldig glad jeg sjelden er sammen med mine svigerforeldre, og det tror jeg du også hadde vært om du hadde mine. Vi bor langt unna dem, så når vi møtes må vi bo tett på hverandre over dager, og vi føler vi går på nåler for å ikke gjøre noe som irriterer dem, men uansett hvor hardt vi prøver gjør vi noe galt. Jeg kan spørre om det går bra at jeg tar en dusj nå, slik at de skal få mulighet til å uttale seg, så får jeg et ja, og så klager svigermor etterpå og kommer med mange spydige kommentarer.. Det er med andre ord umulig å ikke gjøre noe galt der i huset, og man må gjette seg til hva som er galt eller ikke. Det var også så mye rot på kjøkkenbenken i følge dem, da hadde barna lagt ei eske med fargeblyanter der.. Vi har brukt å besøke dem hvert år, men har nå funnet ut at det ikke er sånn vi vil ha ferie på, vi blir jo mer slitne av det enn å være på jobb. Derfor har vi tatt en avgjørelse på at vi det er lenge til vi reiser dit igjen, og det føles som en lettelse. De er alltid velkommen til oss, vi gjør det vi kan for at de skal ha det hyggelig og de får gjøre som de ønsker når de er der, men vi får samtidig slappe mer av og gjøre som vi vil. Veien er like lang begge veier, de reiser uten barn og reisen er lettere for dem. Av en eller annen grunn har det vært forventet at det likevel er vi som skal reise. Dette har vi gjort i mange år, men nå er vi ferdig :)

 

Jeg har hatt andre svigerforeldre tidligere, og den ene svigerfamilien var så fin at det var det største savnet da jeg gjorde det slutt med mannen!

Anonymkode: 2b325...45d

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Forsto du virkelig ikke poenget mitt? 

Anonymkode: 2836b...d36

Det er poenget ditt. At den som klager ikke er «perfekt». Dersom du inni deg mente at det ikke var poenget ditt? Da bør du formulere om. Din indre mening og ditt valg av formulering er to ulike ting. Du bør huske at det er kun den siste som har betydning for omverdenen.

Og om man nå selv velger å irritere mennesker i ens nære relasjoner med adferd du omtaler som «bagatellmessig»? Hva sier det om en selv? Det rasjonelle valget ville vært å fjerne slike «ubetydeligheter» fra egen adferd. Å justere adferd er noe absolutt alle oppegående voksne forventer arbeide med daglig, som en del av egenopplysning og arbeid med egen mental helse, tross alt.

Så om svigermor (eller en av oss andre) velger å ikke justere bort bagateller? Da er det jo mest nærliggende å tenke vi gjør det med vilje? Fordi vi ønsker å være til bry? (For hvor mange dager kan det ta et normalt fungerende menneske å redigere ut «ubetydeligheter» fra egen adferd?)

Anonymkode: f8fea...a3c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er poenget ditt. At den som klager ikke er «perfekt». Dersom du inni deg mente at det ikke var poenget ditt? Da bør du formulere om. Din indre mening og ditt valg av formulering er to ulike ting. Du bør huske at det er kun den siste som har betydning for omverdenen.

Og om man nå selv velger å irritere mennesker i ens nære relasjoner med adferd du omtaler som «bagatellmessig»? Hva sier det om en selv? Det rasjonelle valget ville vært å fjerne slike «ubetydeligheter» fra egen adferd. Å justere adferd er noe absolutt alle oppegående voksne forventer arbeide med daglig, som en del av egenopplysning og arbeid med egen mental helse, tross alt.

Så om svigermor (eller en av oss andre) velger å ikke justere bort bagateller? Da er det jo mest nærliggende å tenke vi gjør det med vilje? Fordi vi ønsker å være til bry? (For hvor mange dager kan det ta et normalt fungerende menneske å redigere ut «ubetydeligheter» fra egen adferd?)

Anonymkode: f8fea...a3c

Poenget mitt er jo at svigerdøtrene tror de er perfekte.

Anonymkode: 2836b...d36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge minst en av partene er raus og rund i kantene, så vil det helst gå bra.

Har hatt to flotte svigermødre. Ganske ulike meg, men null problemer. De hadde begge mange gode sider, og brydde seg om oss og var engasjerte. 

Om man er normalt oppdratt, så er det ingen problem å omgås selv om man er litt ulike. Klarer man ikke det, er det vel best å bo alene på en øde øy, og i hvertfall ikke inngå nære relasjoner.

Anonymkode: 01ee7...5c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er helt enig. Jeg har en svigermor selv og det kunne aldri falt meg inn å snakke dritt om henne hverken her inne eller til noen i RL. 
Disse svigerdøtrene kommer til å måtte spise sine ord når de en vakker dag blir svigermor selv

Anonymkode: 6ead8...212

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Granskudd skrev (53 minutter siden):

Da kan jeg trøste det med at jeg er veldig glad i svigermor og svigerfar, og det er sikkert mange flere med meg, men å lage ett innlegg om det synes jeg blir litt rart. "Hei Folkens! Viste dere at jeg er kjempe glad i svigers?" 😅

Da hadde vi blitt halshugget om det ble opprettet en tråd som det. For her gjelder det å være negativ uansett.

I så å si alle tråder hvor HI er positivt over noe, så kommer det alltid noen negative mennesker og vrenger ut av seg hvor grusomt de har det. 

Anonymkode: d51e9...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Poenget mitt er jo at svigerdøtrene tror de er perfekte.

Anonymkode: 2836b...d36

Haha... nei, definitivt ikke. Har en lang rekke feil og er langt fra perfekt. 

Jeg trenger alenetid, også på besøk, selv om jeg ideelt skulle brukt all tid sammen når vi først er der.

Jeg tåler brødmat og melk veldig dårlig. Jeg er heller ikke særlig glad i kjøtt. Så slik særhet og luksuskosthold er jo en veldig uheldig egenskap, selv når jeg betaler og lager egen mat. 

Ja, kattene går på benken. Og jeg drikker videre om de tar et par slurker av vannglasset mitt. Slik er det når du er på besøk her, mitt hus, og alt det der. 

Jeg setter meg bak rattet like ofte som mannen, også når han er med i bilen. Det har ikke noe å si hvem av oss som ikke har en eneste bot eller prikk, mannen er den beste sjåføren.

Ikke bare det, mannen hopper opp og rydder etter middag også, eller finner frem støvsugeren, så jeg er en elendig kone på toppen av mine andre feil. 

Anonymkode: 6eacc...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forstår vel at det finnes både fantastiske, ok og bedritne svigermødre (det samme gjeldernaturligvis svigerdøtre) ? Hvem lager en tråd om hvor fantastisk eller ok svigermor er? Ingen.

Ser minst like mye klaging fra svigermødre når slike tråder om dårlige svigermødre opprettes. 

Men hvis du vil lage en tråd der du klager på svigerdøtre, kjør på. 

Anonymkode: de62a...762

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...