Gå til innhold

Ny type sukker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har sett om den nye typen sukker har kommet i butikkene?

Leste i KK (tror jeg d var, eller et annet lignende blad) at det fra 2006 skulle komme en ny type 1-kg sukker som var MYE SUNNERE enn den vanlige, men som smaker som vanlig sukker...Samme pakning som vanlig sukker kommer i idag...

:roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det dette du tenker på ? Jeg har ikke hørt om noe annet, men som den søtmonsen jeg er vil jeg nok prøve alternativer til sukker, hvis det bare smaker like godt.

Skrevet
Er det dette du tenker på ? Jeg har ikke hørt om noe annet, men som den søtmonsen jeg er vil jeg nok prøve alternativer til sukker, hvis det bare smaker like godt.

Nja, ringer ingen bjelle når jeg leser navnet sukralose (eller Splenda)...

Men det er jo mulig at det er det, men at produsenten som skal selge det her til lands er DanSukker som jeg innbiler meg det stod i ukebladet!

Skrevet (endret)

Tror jeg fant det, Smørblomsten! Ringer det flere bjeller når jeg linker til dette produktet?

Endret av Brunhilde
Skrevet

Dette blir vel inntil videre (dvs. til forskningen gir oss mer kunnskap) ikke noe annet enn min personlige mening, men jeg er overbevist om at kunstige søtningsstoffer slett ikke er sunnere, og ihvertfall ikke mye sunnere, enn sukker. Særlig ikke når det er snakk om aspartam, som i det siste produktet Brunhilde linker til.

Skrevet
Tror jeg fant det, Smørblomsten! Ringer det flere bjeller når jeg linker til dette produktet?

JEPP JEPP!! Der traff du spiker'n på hodet ;) DanSukker var det gitt!

Må da teste det ut, men har foreløpig ikke sett det i noen butikker enda :)

Gjest LoisLane
Skrevet
Dette blir vel inntil videre (dvs. til forskningen gir oss mer kunnskap) ikke noe annet enn min personlige mening, men jeg er overbevist om at kunstige søtningsstoffer slett ikke er sunnere, og ihvertfall ikke mye sunnere, enn sukker. Særlig ikke når det er snakk om aspartam, som i det siste produktet Brunhilde linker til.

Enig.

Skrevet

Nå var vel strengt tatt ikke spørsmålet om det var sunt? Smørblomsten lurte på om noen visste hva det var og når hun så forteller at DanSukkerer produsent er det lett å finne frem.

Jeg følte meg faktisk litt provosert av utsagnet ditt, "som i det siste produket Brunhilde linker til" - som sagt, jeg anbefalte ikke produktet, jeg svarte på et innlegg!

Skrevet

Da beklager jeg, Brunhilde, det var slett ikke meningen å antyde at du anbefalte DanSukker Sweet&Less, bare å presisere at jeg refererte til det produktet som ikke var Splenda, dvs det andre som ble nevnt i tråden. Jeg burde heller ha brukt navnet på produktet, og ikke knyttet det til nicket ditt.

Og jeg er klar over at innlegget mitt kan oppfattes som en avsporing i forhold til spørsmålet Smørblomsten stiller, men hun bruker uttrykket "mye sunnere" når hun spør om det nye light-sukkeret, og da ville jeg bare påpeke at det absolutt kan diskuteres hvorvidt aspartam er sunnere enn sukker. :)

Skrevet

Hva som er sunnest av 1 kg sukker og 1 kg aspartam aner jeg ikke, men man bruker jo en langt større mengde sukker. Derfor foretrekker jeg f. eks suketter til te :)

Skrevet
Da beklager jeg, Brunhilde, det var slett ikke meningen å antyde at du anbefalte DanSukker Sweet&Less, bare å presisere at jeg refererte til det produktet som ikke var Splenda, dvs det andre som ble nevnt i tråden. Jeg burde heller ha brukt navnet på produktet, og ikke knyttet det til nicket ditt.

Og jeg er klar over at innlegget mitt kan oppfattes som en avsporing i forhold til spørsmålet Smørblomsten stiller, men hun bruker uttrykket "mye sunnere" når hun spør om det nye light-sukkeret, og da ville jeg bare påpeke at det absolutt kan diskuteres hvorvidt aspartam er sunnere enn sukker. :)

Beklager til deg også. Det var nok litt tidlig på morgenen...og jeg så at jeg nok glefset litt, det var faktisk ikke meningen. Ellers tror jeg vi er enige om at naturlig nok er det sunneste, så får man heller innta i litt mindre mengder.

Er allikevel litt spent på SPLENDA og kommer nok til å prøve det når det kommer på markedet her.

Skrevet
Beklager til deg også. Det var nok litt tidlig på morgenen...og jeg så at jeg nok glefset litt, det var faktisk ikke meningen. Ellers tror jeg vi er enige om at naturlig nok er det sunneste, så får man heller innta i litt mindre mengder.

Helt ok, :) og helt enig i at mindre mengder sukker er den beste løsningen.

Er allikevel litt spent på SPLENDA og kommer nok til å prøve det når det kommer på markedet her.

Jeg kunne også tenkt meg å lære mer om Splenda - nytt for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...