Gå til innhold

Gått en uke på Wegovy, og ikke gått ned i vekt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noe galt? Føler alle går ned en eller to kg første uka. Jeg har ganske mye å ta av, og jeg HAR spist myyye mindre. Hvordan er andres erfaringer? Og hvordan kan manglende vektnedgang forklares fysiologisk når jeg tross alt har spist mye mindre og minimalt med søtt (spiste mye før..)?

Anonymkode: 90f85...f5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk ikke ned noe før det var gått 4-6 uker. De fleste må faktisk litt opp i dose før de opplever virkning. 

Startet i slutten av februar,  og har nå gått ned snart 10 kg. 

Vær tålmodig,  dette er ingen rask løsning

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sånt varierer fra person til person (som det meste annet) 

Anonymkode: 1e8b2...f05

AnonymBruker
Skrevet

Skriv ned hvor mange kalorier du spiser hver dag, det kan være mer enn du tror😉

Anonymkode: b1e8a...85f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skriv ned hvor mange kalorier du spiser hver dag, det kan være mer enn du tror😉

Anonymkode: b1e8a...85f

Ja, kan godt hende det.

Er bare så rart. Har spist 3 måltider (ikke overspist..) og en liten saftis pr dag, thats it. Før vektoppgang spiste jeg også dette og veide da 20 kg mindre. Kanskje vektnedgangen bare må komme i gang.. så går det litt slag i slag..? 

AnonymBruker
Skrevet

Denne medisinen har FIRE MÅNEDER opptrapping før du er på full dose. Mange har god effekt i opptrappingsperioden, men ikke absolutt alle, Det er for tidlig å bli utålmodig etter en uke. 

Anonymkode: 9d43b...68d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gi det mer tid 😊 Du trenger ikke begynne å bekymre deg for manglende vektnedgang ennå. Anbefaler å laste ned appen Lifesum. Der kan du søke på mat og legge inn hva du spiser, og sjekke hvor mange kalorier du får i deg. Det ble en øyeåpner for meg, hvertfall. Lifesum er gratis, man KAN betale for premium, men det er virkelig ikke nødvendig.

Anonymkode: 2c094...ea8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er det noe galt? Føler alle går ned en eller to kg første uka. Jeg har ganske mye å ta av, og jeg HAR spist myyye mindre. Hvordan er andres erfaringer? Og hvordan kan manglende vektnedgang forklares fysiologisk når jeg tross alt har spist mye mindre og minimalt med søtt (spiste mye før..)?

Herregud. Ei uke?

Anonymkode: 66a92...4f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...