Gå til innhold

Det virker ikke som det er plass til andre følelser enn sorg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er dette vanlig?

Jeg mistet min far for noen dager siden, og jeg føler ikke noe annet enn sorg. 
Jeg kan le og føle at ting er morsomme, men dypere ikke dypere ting. 
Jeg føler kjærlighet for barna mine selvsagt,og familien min. Det er ikke forandret. 
Men ta feks det faktum at jeg følte meg forelsket i fyren jeg holder på med før dette skjedde men nå føler jeg ingenting. 
Jeg føler ingenting… om han bestemmer seg for å drite i meg nå så kjenner jeg at jeg ikke bryr meg. 
Jeg orker ikke tekste kjærlig som jeg gjorde før, jeg bryr meg ikke rett og slett. 
Og det er ikke fordi jeg ikke hadde følelser for han, for det hadde jeg. Sterke også… men det er som de er borte…. Og jeg vil jo ikke det. Men hvorfor føles det sånn nå? 

Anonymkode: d2cfc...aee

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sorgen må bearbeides,slipp tårer løs.Sorg har et vis antall tårer,bruk de!Det går over,sorgen vil alltid være der men ikke så ille som nå.Klem til deg💗

Anonymkode: 6b435...3fe

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem ❤️

Dødsfall kan bli et sjokk for hele deg, og man kan lett bli nummen. Sorgen tar så stor plass at det ikke er plass til noe annet. Det er rart å se verden går videre rundt en, når man selv føler alt har stoppet opp (det gjorde i alle fall jeg da mannen min døde plutselig). Etter en tid så tar sorgen litt mindre plass selv om den kanskje kommer i bølger, og du kan også føle på andre følelser. 

Jeg har ingen gode råd til deg annet enn å la prossessen ta sin tid. Spill musikk om du føler for det etterhvert. Tenn et lys om det føles rett for deg. Ikke døm deg selv om du synes du burde følt eller gjort noe annerledes. 

Alt godt og kondolerer 🌹

Anonymkode: 04ccf...fa5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Er dette vanlig?

Jeg mistet min far for noen dager siden, og jeg føler ikke noe annet enn sorg. 
Jeg kan le og føle at ting er morsomme, men dypere ikke dypere ting. 
Jeg føler kjærlighet for barna mine selvsagt,og familien min. Det er ikke forandret. 
Men ta feks det faktum at jeg følte meg forelsket i fyren jeg holder på med før dette skjedde men nå føler jeg ingenting. 
Jeg føler ingenting… om han bestemmer seg for å drite i meg nå så kjenner jeg at jeg ikke bryr meg. 
Jeg orker ikke tekste kjærlig som jeg gjorde før, jeg bryr meg ikke rett og slett. 
Og det er ikke fordi jeg ikke hadde følelser for han, for det hadde jeg. Sterke også… men det er som de er borte…. Og jeg vil jo ikke det. Men hvorfor føles det sånn nå? 

Anonymkode: d2cfc...aee

Kondolerer!

Og det er nok helt normalt å føle det sånn i en sorg. Noen føler følelser sterkere og andre føler seg tom eller at sorgen tar for mye plass.

Kanskje snakke med noen profesjonell hjelper? Psykolog?

 

Anonymkode: 98f2c...484

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Kondolerer!

Og det er nok helt normalt å føle det sånn i en sorg. Noen føler følelser sterkere og andre føler seg tom eller at sorgen tar for mye plass.

Kanskje snakke med noen profesjonell hjelper? Psykolog?

 

Anonymkode: 98f2c...484

Jeg føler ikke jeg trenger en psykolog enda iallefall, er bare gått noen dager… men ville bare høre om dette var normalt, om ikke så bør man jo vurdere psykolog. Men går ikke utifra at man er følelsesløs for alltid etter dødsfall. Da ville vel det vært allmennkunnskap 

Anonymkode: d2cfc...aee

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en opplever tap og sorg blir andre ting i livet litt meningsløst. 
Du har ikke kapasitet til å kjenne på forelskelse og sorg på samme tid akkurat nå. 
din far har nettopp gått bort og dere skal ordne til begravelse og er i sorg. 
Da har du ikke kapasitet til så mye annet. 
Det er helt normalt og det forstår nok han også. Bare vær tålmodig, og ta dag for dag. Etter hvert vil andre følelser slippe mer til. 
når det kommer til sorg og tap går kroppen inn i et slags sjokk, og man trenger tid for å prosessere alt. 
kondolerer 

Anonymkode: b90dd...dbf

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...