Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min datter har funnet seg kjæreste og de har vært sammen et par måneder.Hun er 20, student og nokså kronisk blakk. Han er 27, har fast jobb og grei inntekt. Nå i ferien er de masse ute på ting sammen; ferie med hotellovernattinger, ute og spiser, shopping osv. Han betaler og spanderer alt.

Kjenner at jeg som mor får en ekkel følelse men klarer ikke å sette helt ord på det. 
Hva tenker dere om at gutten spanderer og betaler alt?

Er redd hun havner i en form for økonomisk avhengighet eller føler en slags gjeld til han. Eller at han føler seg utnyttet av henne 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 443d7...3f6

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi det litt tid 😀 Hvordan har hun vært før, har du betalt alt? 

Skrevet

Forstår deg at du synes det er ekkelt. Menn som betaler alt for ei dame vil som regel ha noe tilbake

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Min datter har funnet seg kjæreste og de har vært sammen et par måneder.Hun er 20, student og nokså kronisk blakk. Han er 27, har fast jobb og grei inntekt. Nå i ferien er de masse ute på ting sammen; ferie med hotellovernattinger, ute og spiser, shopping osv. Han betaler og spanderer alt.

Kjenner at jeg som mor får en ekkel følelse men klarer ikke å sette helt ord på det. 

Er redd hun havner i en form for økonomisk avhengighet eller føler en slags gjeld til han. Eller at han føler seg utnyttet av henne 🤷🏻‍♀️

Mulig at han synes det er ok for han å spandere alt men forstår at du som mor er bekymret det hadde jeg også vært. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det kun reise og mat og slikt, eller gjenstander også?  Virker det ellers som de er forelsket, og har et godt forhold? 

Da jeg hadde vært sammen med mannen et år gikk han ut i jobb, mens jeg var student i ett år til (møttes på studiet).

Han ønsket å bo og leve bedre. Så han tok mesteparten av husleien (jeg betalte tilsvarende som jeg gjorde for hybel), og spanderte ferieturer og en del mat. Da en viktig del av opplevelsene for han var at jeg var med. Men jeg hadde ikke akseptert det om han begynte å spandere fine ting på meg. 

Tre år senere igjen var situasjonen motsatt, da han tok etterutdanning. 

Det er vel du som kjenner din datter best, og hva hennes motiver er. 

Anonymkode: f813e...e4b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
TLR skrev (4 minutter siden):

Forstår deg at du synes det er ekkelt. Menn som betaler alt for ei dame vil som regel ha noe tilbake

Merkelig påstand. Hadde gjort det samme om jeg ville på ferie med kjæresten min og hun ikke hadde inntekt. Alternativet er jo å bli hjemme. 

Anonymkode: 1feab...910

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest ZarahSweet
Skrevet

Så lenge han ønsker det og har råd er det og hun ikke bare forventer det jo bare fint. 

Når jeg var fattig student så spanderte typen min mye på meg også da han ville ha meg med på alt, men visste jeg ikke hadde råd. Det jevnet seg ut da jeg kom i full jobb.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne, og da jeg var ferdig med studiet hadde min kjæreste (mann) to år igjen. Jeg spanderte ofte mat, korte reiser osv på ham. Det var null stress. Jeg forventet ikke noe tilbake, det var en glede egentlig. Jeg mener du svartmaler her, spesielt hvis han ikke har gitt noe inntrykk av å være en creep.

Anonymkode: 7b391...7f8

AnonymBruker
Skrevet
TLR skrev (53 minutter siden):

😂😂

Nei noen menn er bare SNILLE. Synd du har blitt utnyttet av menn😬

Ingen menn går inn i seriøst forhold med tanken "få noe tilbake". Hadde han vært en elsker noe helt annet. Du har nok møtt drittsekker stakkars deg da.

Anonymkode: 7cc35...47c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg forstår deg, og jeg forstår dem.

Kjærester er rause mot hverandre! Når hun ikke har inntekt og han tjener bra er det naturlig at han betaler for henne. I er sunt forhold går det greit. Hvis hun føler at hun står i gjeld til han, eller han føler seg utnyttet så er forholdet usunt. Sikkert en fordel om de prater om der.

Hva er alternativet til at han betaler? Enten må hun jobbe mer for å ha råd til å gjøre ting, eller så må de la være å gjøre ting. Begge deler er et tap for de begge. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

😂😂

Nei noen menn er bare SNILLE. Synd du har blitt utnyttet av menn😬

Ingen menn går inn i seriøst forhold med tanken "få noe tilbake". Hadde han vært en elsker noe helt annet. Du har nok møtt drittsekker stakkars deg da.

Anonymkode: 7cc35...47c

Mulig han er snill. Noen kvinner liker ikke at menn betaler for dem. 

AnonymBruker
Skrevet
TLR skrev (41 minutter siden):

Mulig han er snill. Noen kvinner liker ikke at menn betaler for dem. 

Trur det hadde skapt sur stemning mellom meg og mannen den gangen, både når han tjente mye mer, og motsatt. 

Ha råd til en weekendtur til Paris, og lyst til å bruke penger på det. Men enten måtte reise alene eller med kompiser, eller bare være hjemme i Norge, fordi kjæresten av egen stolthet nekter å bli med. Eller enda viktigere for oss, god mat og vin. Nå fikk jeg bilde av at jeg satt der med god mat og et glass barolo, mens han sitter med vann i glasset sitt og en pastasalat. 

Anonymkode: f813e...e4b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hadde han være 52 år, greit nok med en ekkel følelse.

Men han har penger, hun har ikke penger. Han vil spandere og skal de gjøre noe sammen, koster det penger.

Regner med hun ikke har tenkt å forbli kronisk blakk? 

Anonymkode: f9e09...2c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...