AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #1 Skrevet 11. juli 2024 Jeg spiller et online spill (Play Wolf) der det er folk i alle aldre. Jeg er kvinne opp i årene. En «ulv» tok kontakt med meg og sa hun var 10 år! En 10-åring som spiller et spill som er ment fra 13 år 😱 Jeg vet ikke om det er vanlig jeg, derfor spør jeg: Hva gjør dere foreldre om dere ser at barnet deres spiller noe som er ment for høyere alder? Anonymkode: 854f4...b9d
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #2 Skrevet 11. juli 2024 Problemet her er vel mer faren for overgrep, enn aldersgrensen i seg selv………. Anonymkode: 937e6...922
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #3 Skrevet 11. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Problemet her er vel mer faren for overgrep, enn aldersgrensen i seg selv………. Anonymkode: 937e6...922 Er ikke det en av grunnene for aldersgrensen? Sykt hva foreldre lar barna sine få lov til. Anonymkode: aba9b...b55 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #4 Skrevet 11. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg spiller et online spill (Play Wolf) der det er folk i alle aldre. Jeg er kvinne opp i årene. En «ulv» tok kontakt med meg og sa hun var 10 år! En 10-åring som spiller et spill som er ment fra 13 år 😱 Jeg vet ikke om det er vanlig jeg, derfor spør jeg: Hva gjør dere foreldre om dere ser at barnet deres spiller noe som er ment for høyere alder? Anonymkode: 854f4...b9d Det er helt vanlig at foreldre lar barn spille spill med høyre aldersgrense. Personlig lar jeg ikke mine barn gjøre det, men ikke uvanlig. Hva gjør jeg med det? Ingenting - det angår ikke meg hva andre foreldre tillater for sine barn, men mine får ikke lov og det vet dem veldig godt - så de gjør det ikke. (Og jeg kan se på loggen via familieappen hva de potensielt spiller på tlf, pc, playstation etc) Anonymkode: 955a5...398
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #5 Skrevet 11. juli 2024 Helt vanlig dessverre at mindre ressurssterke foreldre gir beng i aldersgrenser. Gjelder både spill og sosiale medier. Anonymkode: 0cdcd...e37
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #6 Skrevet 11. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg spiller et online spill (Play Wolf) der det er folk i alle aldre. Jeg er kvinne opp i årene. En «ulv» tok kontakt med meg og sa hun var 10 år! En 10-åring som spiller et spill som er ment fra 13 år 😱 Jeg vet ikke om det er vanlig jeg, derfor spør jeg: Hva gjør dere foreldre om dere ser at barnet deres spiller noe som er ment for høyere alder? Anonymkode: 854f4...b9d Følger med som en ulv, men de får aldri lov til å spille spill for høyere aldersgrense enn egen alder. Veldig streng på det området. Anonymkode: d7831...bef
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #7 Skrevet 11. juli 2024 Jeg møter iblant på 10 åringer i voice chat som spiller Call of Duty(18 år). Jeg gamer selv og har en 9-åring som spiller blant annet Fortnite. Som noen andre poengterte er det ikke spillet i seg selv som er farlig, men de menneskene du kan møte online. Anonymkode: 92501...e8a 1
Gjest jegerrinne Skrevet 11. juli 2024 #8 Skrevet 11. juli 2024 Her så vi ann spillene vi testet ut eller hørte med andre. Blir som med filmer er alder der og men der er det og at yngre kan se med en voksen
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #9 Skrevet 11. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Følger med som en ulv, men de får aldri lov til å spille spill for høyere aldersgrense enn egen alder. Veldig streng på det området. Anonymkode: d7831...bef Der tror jeg det er mange som går på en smell. Mange foreldre har ikke kunnskap nok selv, så de følger PEGI slavisk og tror at det er trygt og lurt. Min 9-åring får spille CoD mot bots med gore skrudd av(da er det som Fortnite) selv om spillet i utgangspunktet er 18-års. Han får IKKE spille cod i multiplayer pga faren for overgripere og generelt toxic chat, og han får heller ikke spille historen/campaignen pga at det er mange sterke scener. Spillere i 13-årsalder er utrolig sårbare selv om de spiller en spill med korrekt PEGI. Er man online så kommer farene, og det er da vi som foreldre må følge godt med. Aldri stol blindt på PEGI. Har selv meldt i fra til norsk politi flere ganger da det har vært åpenbar grooming av norske barn, og spør jeg ungen om foreldrene vet hvem han snakker med så blir ungen fly forbanna. Har hørt så mye stygt og ekkelt mot barn at jeg kommer til å vokte min som en hauk. Anonymkode: 92501...e8a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå