Gå til innhold

Så var det svigermor. Ønsker ikke campingtur


SnartMammaLykke
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Da har svigermor begynte sitt årlige mas om at vi skal komme på campingtur med henne. Jeg er absolutt ingen campingperson og ønsker ikke å bli med til hennes «ferieparadis».

Vi har små barn og vi må tilbringe sommeren ute, på lekeland, badeland og på lekeplasser. I fjor dro vi til Italia, og året før tilbringte vi sommeren på Sørlandet. I år er vi hjemme og da begynner maset! Svigermor kjøpte seg campingvogn for noen år siden og er veldig stolt av dette, noe som er helt forståelig for henne. Men jeg hater seriøst å være der. Har vært der to ganger tidligere og det var så kjedelig og dritt at aldri mer tenkte jeg. Det var trangt, kaldt, nesten ikke vann i springen og jeg måtte dusje med en tramp dusj som ikke fungerte over toalettet. Beklager, men dette er ikke meg å slik er det bare. Jeg og samboer har god råd og er vant til helt andre ferier men har vært der for å glede henne, men sannheten er jeg og han, og barna hater å være der. Men vi vil ikke såre henne..

Barna kjeder seg vær gang, vi kjeder oss, og det er bittelite og nesten ikke plass til alle oss i vogna hennes med små barn som løper overalt på en bitteliten plass og hun kjefter på barna når de kommer bort i ting i vogna fordi det er umulig å ikke komme bort i noe da det er veldig lite. Hun blir fornærmet om jeg påpeker dette, så dette sier jeg ikke men hun er så stolt over dette så for henne er dette hennes paradis og har ingen forståelse for at dette ikke er helt vår greie. Det er ingen fasiliteter i nærområde annet enn en kro som selger kjøttkaker og øl. Ingen lekestativ. Sandkasse. Kiosk. Badestrand eller noe. 

Vi tenker å kjøpe oss hytte når barna blir større, men dette mener hun at vi ikke trenger når hun har campingvogn.. 

Huff, er ikke meningen å være ufin men jeg må nesten bestemme hvilke ferier jeg vil ha. Har vært der og prøvd å kose meg, men jeg klarer ikke, dessverre. 

Endret av SnartMammaLykke
Slide
  • Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så interessant. 

Anonymkode: 84479...1ee

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

🥱

Anonymkode: 56b3f...c38

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for informasjonen.

Anonymkode: 69dbb...808

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nei, dere får jo ingen avlastning mtp barna, så dere kan jo like greit reise en annen plass siden du ikke liker henne uansett.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg tror nok at jeg kunne dratt om det var hyggelig og være der, men når ungene kjeder seg så blir det dessverre enda kjedeligere for oss foreldre. Jeg orker ikke å bruke ferien min på en plass jeg ikke trives.

Hadde vi hatt et lekestativ, en sandkasse eller noe vi kan leke med så hadde det vært bittelitt enklere. Det er ikke så langt fra sjøen, men det er gigantiske steiner og ingen strand så barna må hå på store glatte steiner som er livsfarlige å gå på. Derfor ingen egnet plass for å bade, og det er iskaldt i sjøen. 

Avlastning blir det ikke med henne da hun ikke tar noe ansvar for barna når vi er der.. Hun har nok med seg selv som hun sier. 

Endret av SnartMammaLykke
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Takk for informasjonen.

Anonymkode: 69dbb...808

Bare hyggelig du😎

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke camping noe for folk som ikke har råd til hytte?

 

Anonymkode: 58e9a...3db

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør kanskje omjustere hvordan du forteller til svigermor at dere ikke ønsker være der. Å si "du har for liten plass" føles mye mer angripende og sårende mot svigermor, enn "området vognen din er i er ikke helt tilpasset vårt og barnas aktivitetsnivå". 
 

Begge deler er sant, bevare meg vel. Men bare den ene går direkte mot svigermors drøm, vogna… 

 

Kom på dagsbesøk om det lar seg gjøre, bit tenna sammen og dra derfra med bedre samvittighet. 
 

Jeg syns den campingferien høres helt jævlig ut. Kan ikke fatte at noen orker BARN på campingplass, med mindre det er store lekeområder, venner rundt i de andre vognene osv. men jeg er jo vant med hytte ved stranden så skjønner jo at jeg er "godt vant". 

Anonymkode: 51f4f...a4b

  • Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er ikke camping noe for folk som ikke har råd til hytte?

 

Anonymkode: 58e9a...3db

Mange av vognene og plassene koster mer enn hytter. Vogner kan jo koste opp mot 1,5 millioner, og så har du telt og plassleien og strøm i tillegg. Jeg har også alltid trodd at campingvogn er for folk uten råd til egen hytte, men tok feil gitt. Det er jaggu bare smak og behag. 

Anonymkode: 51f4f...a4b

  • Liker 21
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mange av vognene og plassene koster mer enn hytter. Vogner kan jo koste opp mot 1,5 millioner, og så har du telt og plassleien og strøm i tillegg. Jeg har også alltid trodd at campingvogn er for folk uten råd til egen hytte, men tok feil gitt. Det er jaggu bare smak og behag. 

Anonymkode: 51f4f...a4b

I tillegg trenger jo de sterke biler for å dra de gedigne vognene og. Står mange flotte biler på campingplassene nå! 

Anonymkode: 51f4f...a4b

  • Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lite som inviterer så mye til uteliv som camping. For dere sitter vel ikke bare inne i vogna hele dagen? 
Har hun markise/fortelt?

Hvor er vogna plassert? I nærheten av vann/skog el.l, så er jo lekemulighetene for barna kjempestore. Trenger jo ikke menneskeskapte klatrestativer eller sandkasse

Anonymkode: 26e9c...00f

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mange av vognene og plassene koster mer enn hytter. Vogner kan jo koste opp mot 1,5 millioner, og så har du telt og plassleien og strøm i tillegg. Jeg har også alltid trodd at campingvogn er for folk uten råd til egen hytte, men tok feil gitt. Det er jaggu bare smak og behag. 

Anonymkode: 51f4f...a4b

Ok. Vognen hennes kostet 200.000kr, så vi er nok ikke helt der. 
 

Skjønner at det kan være fint for noen, men for meg har aldri camping vært drømmen. Prøvde campinglivet med familien da jeg var liten, men foreldrene mine solgte vogna etter 1 år. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SnartMammaLykke skrev (Akkurat nå):

Ok. Vognen hennes kostet 200.000kr, så vi er nok ikke helt der. 
 

Skjønner at det kan være fint for noen, men for meg har aldri camping vært drømmen. Prøvde campinglivet med familien da jeg var liten, men foreldrene mine solgte vogna etter 1 år. 

Jeg skjønner deg godt jeg altså, ts. Jeg bare svarte vedkommende som kom med påstanden at campingvogn er for folk som ikke har råd til egen hytte ;) 

Anonymkode: 51f4f...a4b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er lite som inviterer så mye til uteliv som camping. For dere sitter vel ikke bare inne i vogna hele dagen? 
Har hun markise/fortelt?

Hvor er vogna plassert? I nærheten av vann/skog el.l, så er jo lekemulighetene for barna kjempestore. Trenger jo ikke menneskeskapte klatrestativer eller sandkasse

Anonymkode: 26e9c...00f

Det er selve problemet. Det er ingenting i nærheten bare en kro som selger øl og kjøttkaker

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men så ikke dra da? Problem solved.

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

SnartMammaLykke skrev (28 minutter siden):

Da har svigermor begynte sitt årlige mas om at vi skal komme på campingtur med henne. Jeg er absolutt ingen campingperson og ønsker ikke å bli med til hennes «ferieparadis».

Vi har små barn og vi må tilbringe sommeren ute, på lekeland, badeland og på lekeplasser. I fjor dro vi til Italia, og året før tilbringte vi sommeren på Sørlandet. I år er vi hjemme og da begynner maset! Svigermor kjøpte seg campingvogn for noen år siden og er veldig stolt av dette, noe som er helt forståelig for henne. Men jeg hater seriøst å være der. Har vært der to ganger tidligere og det var så kjedelig og dritt at aldri mer tenkte jeg. Det var trangt, kaldt, nesten ikke vann i springen og jeg måtte dusje med en tramp dusj som ikke fungerte over toalettet. Beklager, men dette er ikke meg å slik er det bare. Jeg og samboer har god råd og er vant til helt andre ferier men har vært der for å glede henne, men sannheten er jeg og han, og barna hater å være der. Men vi vil ikke såre henne..

Barna kjeder seg vær gang, vi kjeder oss, og det er bittelite og nesten ikke plass til alle oss i vogna hennes med små barn som løper overalt på en bitteliten plass og hun kjefter på barna når de kommer bort i ting i vogna fordi det er umulig å ikke komme bort i noe da det er veldig lite. Hun blir fornærmet om jeg påpeker dette, så dette sier jeg ikke men hun er så stolt over dette så for henne er dette hennes paradis og har ingen forståelse for at dette ikke er helt vår greie. Det er ingen fasiliteter i nærområde annet enn en kro som selger kjøttkaker og øl. 

Vi tenker å kjøpe oss hytte når barna blir større, men dette mener hun at vi ikke trenger når hun har campingvogn.. 

Huff, er ikke meningen å være ufin men jeg må nesten bestemme hvilke ferier jeg vil ha. Har vært der og prøvd å kose meg, men jeg klarer ikke, dessverre. 

Liker du svigermoren din egentlig?

Og kan ikke barna tilbringe tid med dem enn deg og mannen, da kan jo dere få litt ferie?

Også ville jeg nok bare sagt det som det er, at du ikke trives i camping vogn fordi det er så trangt også får du få samboeren din med på det så dere kan støtte hverandre.

Anonymkode: 46142...84a

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Liker du svigermoren din egentlig?

Og kan ikke barna tilbringe tid med dem enn deg og mannen, da kan jo dere få litt ferie?

Også ville jeg nok bare sagt det som det er, at du ikke trives i camping vogn fordi det er så trangt også får du få samboeren din med på det så dere kan støtte hverandre.

Anonymkode: 46142...84a

TS liker ikke svigermoren sin i det hele tatt. Er stadig nye negative vinklinger.

Anonymkode: 314a6...a66

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden samboeren din er enig med deg så får han viderebringe den kjipe beskjeden til svigermor. Dra på et dagsbesøk maks 2 timer. Problem løst. 

Anonymkode: 87459...f72

  • Liker 15
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnartMammaLykke skrev (36 minutter siden):

Det er selve problemet. Det er ingenting i nærheten bare en kro som selger øl og kjøttkaker

Så det er ingenting i nærheten? Står kun en campingvogn og en veikro der, midt i ødemarka? På en grusplass? Null natur, skog, vann, sjø, elv? Ingenting av interesse i nærområdet? De fleste som har campingvogn, er veldig mye ute. Bruker nesten bare vogna til å sove i. Hvis dere er sånne som bare sitter inni vogna, så skjønner jeg at det blir lite trivelig. 

Anonymkode: bc2ec...bb1

  • Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...