AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #1 Skrevet 10. juli 2024 Har ei jente som falt ned fra trampolinen, på gresset. Hun hadde vondt i ene rompeballen og nedover benet. Hun ble liggende ei stund på plenen før jeg fikk hun til å reise seg. Hun sa i ettertid når jeg spurte at hun var svimmel etter fallet. Hun har lekt og hoppet trampoline som normalt etterpå. Når hun skulle legge seg var det litt størknet blod i trusen. Sjekket om hun hadde noen sår men ikke noe synlig. Hun ble redd selv når hun så blodet og ville til lege. Men jeg sa det kunne vente til imorgen. Noen råd for å roe ned ei mor som ligger å tenker på om hun har tatt feil vurdering? Kan tilføye at hun sa hun hadde vondt i rumpeballen og nedover benet igjen senere på kvelden. Anonymkode: 59e0c...62f 5
Lorieen Skrevet 10. juli 2024 #2 Skrevet 10. juli 2024 Skjedekransen kan få seg en kakk ved kraftige fall/støt. Så lenge det ikke blør aktivt ville jeg tatt det med ro. 3 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #3 Skrevet 10. juli 2024 Det er ingen aktiv blødning, så jeg tenker at dette ikke er noe å dra til legevakt for. Det er dog vanskelig å si hvor blødningen kom fra. Det er også veldig lite sannsynlig at hun skal ha fått brudd av å falle på rumpa og låret. Det er helt normalt å ha litt vondt etter å ha blitt forslått. Hvis hun er ok i morgen og det ikke har blødd noe mer ville jeg ikke dratt til legen da heller. Anonymkode: e4e97...ed9 1 3
Tussemor47 Skrevet 10. juli 2024 #4 Skrevet 10. juli 2024 Ville ringt legevakten å forhørt meg og ikke spurt på kg! 2 5
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #5 Skrevet 10. juli 2024 Dette ville jeg tatt helt med ro. Det er jo mest hodeskader som er ‘de skjulte’ farer ved fall fra trampoline og det er jo ikke tilfelle her. Jeg hadde gjort som deg, ingen grunn til å ligge våken av dette ♥️ I morgen r hun sikkert dritstøl, så går det over Anonymkode: 1efc3...db5 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #6 Skrevet 10. juli 2024 Tussemor47 skrev (11 minutter siden): Ville ringt legevakten å forhørt meg og ikke spurt på kg! Enig! Jeg gjorde samme vurdering på meg selv etter et fall for noen år siden. Jeg burde kontaktet legevakten, for hos meg viste det seg at jeg både hadde brudd i bekkenet og en muskelskade i setet. Ring legevakten og forhør deg her og nå, Ts! Anonymkode: 84a4a...cd4 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #7 Skrevet 11. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Enig! Jeg gjorde samme vurdering på meg selv etter et fall for noen år siden. Jeg burde kontaktet legevakten, for hos meg viste det seg at jeg både hadde brudd i bekkenet og en muskelskade i setet. Ring legevakten og forhør deg her og nå, Ts! Anonymkode: 84a4a...cd4 Samme her, og brudd var det siste jeg tenkte på for jeg klarte jo å gå.. Jeg hadde også stråling nedover beinet, og i noen tilfeller blør man fra underlivet. ville absolutt fått dette sjekket, et sånt brudd kan bli alvorlig om man ikke får riktig oppfølging. Anonymkode: 32b7a...c18 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #8 Skrevet 11. juli 2024 Siden hun er svimmel, kan hun jo ha slått hodet i tillegg? Obs videre for eventuell hjernerystelse. Anonymkode: e9dc6...7d9 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #9 Skrevet 11. juli 2024 Jeg ville forhørt meg med legevakt eller dratt dit idag om hun fremdeles har vondt + satt opp nett på trampolinen. Hvorfor har dere trampoline uten nett? Anonymkode: 8a0a5...988
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #10 Skrevet 11. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hysteri. Anonymkode: c2241...aa7 Hvorfor er det hysteri egentlig? De er jo der for å hjelpe oss og betrygge oss! Og det er jo snakk om et barn som falt og slo seg! Det er bedre å ta en telefon dit enn å spørre fremmede på kg! Anonymkode: 5ae72...f5b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå