AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #1 Skrevet 10. juli 2024 Hei Jeg skal reise til Canada om kort tid. Ønsker å kjøpe selskinnsvotter og kanskje et selskinn fra en inuk håndverker om jeg finner noen som selger det. Er det lov å ha med i bagasjen i flyet? Vil kjøpe fra en inuk kunstner istedetfor masseprodusert for støtte lokalbefolkningen i nord Canada. Iom at jeg ikke ønsker å kjøpe fra en butikk, vil varene heller ikke ha noen merkelapper med informasjon om varene. Gjør det noe? Ble ikke klok på tolletatens sider. Anonymkode: 3d7bc...08b
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #2 Skrevet 11. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei Jeg skal reise til Canada om kort tid. Ønsker å kjøpe selskinnsvotter og kanskje et selskinn fra en inuk håndverker om jeg finner noen som selger det. Er det lov å ha med i bagasjen i flyet? Vil kjøpe fra en inuk kunstner istedetfor masseprodusert for støtte lokalbefolkningen i nord Canada. Iom at jeg ikke ønsker å kjøpe fra en butikk, vil varene heller ikke ha noen merkelapper med informasjon om varene. Gjør det noe? Ble ikke klok på tolletatens sider. Anonymkode: 3d7bc...08b I og med at du skal bruke en grei sum på dette, og at du ikke ønsker trøbbel hvis du stoppes på vei inn i Norge, så ringer du tolletaten selv i morgen på 22 86 03 12 og trykker 2 for privat. Da får du snakke med noen som vet. Anonymkode: 0042e...d3f 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #3 Skrevet 11. juli 2024 Man kan handle for inntil 6000kr avgiftsfritt når man er på en reise som varer over 24t, så koster det mindre enn det så ser jeg ingen problem med å ha det i baggasjen, så lenge det er bearbeidet skinn. Koster det mer så kan man jo også ha det i baggasjen men må gå på rød sone når man kommer tilbake til Norge og betale avgifter Anonymkode: 550ec...bef
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #4 Skrevet 11. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): I og med at du skal bruke en grei sum på dette, og at du ikke ønsker trøbbel hvis du stoppes på vei inn i Norge, så ringer du tolletaten selv i morgen på 22 86 03 12 og trykker 2 for privat. Da får du snakke med noen som vet. Anonymkode: 0042e...d3f Takk! Skal gjøre det Anonymkode: 3d7bc...08b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå